Będzie pociąg z Wrocławia do Pragi? Koleje Dolnośląskie...

    Będzie pociąg z Wrocławia do Pragi? Koleje Dolnośląskie rozmawiają z Leo Express

    PB

    Gazeta Wrocławska

    Gazeta Wrocławska

    Będzie pociąg z Wrocławia do Pragi? Koleje Dolnośląskie rozmawiają z Leo Express
    1/10
    przejdź do galerii

    ©mat. prasowe

    Czy już w przyszłym roku pojedziemy z Wrocławia do Pardubic i Pragi pociągiem? Wiele na to wskazuje. Zaawansowane rozmowy z Leo Express prowadzą Koleje Dolnośląskie. Połączenie miałby sfinansować Hetman Kraju Pardubickiego.
    Do tych informacji dotarł portal rynek-kolejowy.pl. Umowa Kolei Dolnośląskich z czeskim prywatnym przewoźnikiem trwałaby przez 10 lat. Pierwsze pociągi do Pragi mogłyby odjechać już w grudniu 2019.

    – Mogę potwierdzić, że trwają zaawansowane rozmowy z Krajem Pardubickim – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" szef polskiego oddziału Leo Express Peter Jančovič. Partnerem Leo Express w Polsce są Koleje Dolnośląskie. Pociągi miałyby odjeżdżać z Wrocławia do Pardubic, a w weekendy trasa zostałaby wydłużona do Pragi.

    Prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski potwierdził w rozmowie z Rynkiem Kolejowym, że takie rozmowy są prowadzone i mają spore szanse powodzenia.

    Obecnie do Pragi pociągami Leo Express można dojechać z Krakowa i Katowic. Pasażerowie mogą wybierać miejsca w trzech klasach.

    Leo Express klasa ekonomiczna

    Klasa ekonomiczna to darmowy dostęp do wi-fi, gniazdko elektryczne i mały stolik przy każdym siedzeniu, klimatyzacja, obsługa stewardów, możliwość zakupu cateringu wprost do stolika za przystępne ceny, gry towarzyskie, niskopodłogowe wagony dostosowane dla pasażerów niepełnosprawnych oraz z wózkami dziecięcymi oraz Strefa Kubusia dla najmłodszych.

    Leo Express klasa biznes

    Klasa biznes to wybrane napoje i przekąski w cenie biletu, więcej prywatności w oddzielnej części pociągu, pierwszeństwo w obsłudze, skórzane siedzenia i ciekawe wykończenie wnętrza, zestaw do spania na nocnych połączeniach, darmowy dostęp do wi-fi, gniazdko elektryczne i mały stolik przy każdym siedzeniu, gry towarzyskie i klimatyzacja.

    Leo Express klasa premium

    W ofercie klasa premium znalazły się cichy przedział, trzydaniowe menu dla klasy premium w cenie biletu z posiłkami podawane na porcelanie, regulowane skórzane fotele regulowane aż do pozycji horyzontalnej wygodne do spania, najwyższy priorytet obsługi, możliwość wypożyczenia koca, zestaw do spania na nocnych połączeniach, przystosowane oświetlenie w ciągu dnia i nocy, wybrane napoje i przekąski w cenie biletu, więcej prywatności w oddzielnej sekcji pociągu, darmowy dostęp do wi-fi, gniazdko elektryczne i stolik przy każdym siedzeniu, gry towarzyskie i klimatyzacja.

    Zobacz też: Przez suszę opadła rzeka. Woda na nowo odkryła starożytne "kamienie głodu" w Czechach

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (133)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    KD nie wyrabia

    Leo Express ma najdłuższe pociągi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    Dlatego że KD nie ma kasy na obiecany tabor od 100 m do 140 m miały takie składy mieć KD na oblężonych trasach, także jak pociąg dwuskładowy jest zapchany, to np w legnicy przesiadają ludzi do...rozwiń całość

    Dlatego że KD nie ma kasy na obiecany tabor od 100 m do 140 m miały takie składy mieć KD na oblężonych trasach, także jak pociąg dwuskładowy jest zapchany, to np w legnicy przesiadają ludzi do pierwszego aby dopchać bardziej, KD powinno dostać Biliard Funtów Brytyjskich kary za przeładowane pociągi które przekraczają 400% i z Szynobusa robią Towarówkę.

    A przez to że KD ma zajebiaszczo wysokie ceny do Ząbkowic Śląskich aż 20,50 i 27 zł, to Beskid ma za 10 zł i jest ciągle przeładowany, dlaczego Pusty Zarządca KD nic z tym nie zrobi ?

    Busy i PKS są najtańsze, bo KD zawyża cedy do cen InterCity.

    Ten pustak co kieruje w KD pociągami powinien pójść do więzienia na dożywocie że umyślnie doprowadza do skraju wytrzymałości pasażerów, którzy są wożeni jak sardynki w puszce, aby zaoszczędzić na Energii Elektrycznej.

    Codziennie tak jeździłem, aż sie wkurzyłem i przestałem jeździć, bo jak mam stać 100 km na nogach, to nie chce tak, bo skoro tak dopychaja pociągi, to bilet dla stojących powinien być o 50% tańszy, a nie że pasażerowie płacą za siedzisko na które nie mogą usiąść.

    Dlatego KD gada z Leo żeby na oblężonym odcinku jeździł i zabierał pasażerów, bo ich Szynobusy są za krótkie.

    KD ma złą organizację pociągów.

    Długie lub podwójne powinny jeździć w godzinach szczytu, to InterCity potrafi walnąć 18 wagonów, a KD 2 szynobusów nie puści, dlatego wolę podróżować z InterCity.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To prawda, Rachwalski już dawno powinien siezieć w pierdlu. Razem ze swoimi trollami

    KD to syf, kiła i mogiła z najgorszym prezesem jakiego można mieć (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Kompromitacje Dolnośląskie (KD) mają najgorsze szroty. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałem ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla...rozwiń całość

    Kompromitacje Dolnośląskie (KD) mają najgorsze szroty. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałem ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla plebsu, na dodatek mocno awaryjne. A co do linii Lwóweckiej to prawa jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

    Linia do Lwówka jest teraz bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
    2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
    3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

    Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co to ze debil wypisuje te pierdoły pod każdym artykułem o kolejach?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Do tego jeszcze pod różnymi nickami mimo że wszyscy go minusują. Lecz się człowieku z Kolei Dolnośląskich, bo masz naprawdę konkretnie nawalone we łbie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co to ze debil wypisuje te pierdoły pod każdym artykułem o kolejach?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    Do tego jeszcze pod różnymi nickami mimo że wszyscy go minusują. Lecz się człowieku z Kolei Dolnośląskich, bo masz naprawdę konkretnie nawalone we łbie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co to ze debil wypisuje te pierdoły pod każdym artykułem o kolejach?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    Do tego jeszcze pod różnymi nickami mimo że wszyscy go minusują. Lecz się człowieku z Kolei Dolnośląskich, bo masz naprawdę konkretnie nawalone we łbie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co to ze debil wypisuje te pierdoły pod każdym artykułem o kolejach?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Do tego jeszcze pod różnymi nickami mimo że wszyscy go minusują. Lecz się człowieku z Kolei Dolnośląskich, bo masz naprawdę konkretnie nawalone we łbie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co to ze debil wypisuje te pierdoły pod każdym artykułem o kolejach?

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

    Do tego jeszcze pod różnymi nickami i sam siebie plusuje. Lecz się człowieku, bo masz naprawdę konkretnie nawalone we łbie.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To debil z Kolei Dolnośląskich jak zwykle zaśmieca portal

    ty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    I płacze, że dostaje same minusy. Dziwne, że jeszcze nie zamknęli go w Tworkach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pochwal się, od kogo dostałeś w japę w Lwówku, trollu z Kolei Dolnosląskich

    Oni (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Znajdziemy cię, zgnijesz w pіerdlu, ciekawe czy dalej będziesz się fałszywie podpisywał Andrzej Sibilski i wklejał gimbełkot z cyklu twoja stara, Lwówek, Jelenia Góra, linia niewygodna...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pochwal się, od kogo dostałeś w japę w Lwówku, trollu z Kolei Dolnosląskich

    Oni (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Znajdziemy cię, zgnijesz w pіerdlu, ciekawe czy dalej będziesz się fałszywie podpisywał Andrzej Sibilski i wklejał gimbełkot z cyklu twoja stara, Lwówek, Jelenia Góra, linia niewygodna...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pochwal się, od kogo dostałeś w japę w Lwówku, trollu z Kolei Dolnosląskich

    Oni (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Znajdziemy cię, zgnijesz w pіerdlu, ciekawe czy dalej będziesz się fałszywie podpisywał Andrzej Sibilski i wklejał gimbełkot z cyklu twoja stara, Lwówek, Jelenia Góra, linia niewygodna...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pochwal się, od kogo dostałeś w japę w Lwówku, trollu z Kolei Dolnosląskich

    Oni (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7

    Znajdziemy cię, zgnijesz w pіerdlu, ciekawe czy dalej będziesz się fałszywie podpisywał Andrzej Sibilski i wklejał gimbełkot z cyklu twoja stara, Lwówek, Jelenia Góra, linia niewygodna...

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo