Będzie nowa droga z Wrocławia do Kłodzka. Zacznie się od AOW

RedakcjaZaktualizowano 
Jest umowa na opracowanie koncepcji przebudowy drogi krajowej nr 8 od Magnic (gdzie kończy się autostradowa obwodnica Wrocławia) do Kłodzka. Cały ten odcinek ma się w przyszłości stać drogą ekspresową. Wykonawca będzie musiał ustalić, czy i jak przebudować poszczególne fragmenty trasy, gdzie wytyczyć jej nowy przebieg. Będzie też wtedy wiadomo, ile dokładnie taka przebudowa może kosztować. Prace nie ruszą jednak szybko, bo tworzenie samego planu rozbudowy potrwa aż do początku 2020 roku. Dopiero później zapadną decyzje w sprawie samej budowy.

Na razie wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie podaje szczegółów dotyczących samej przebudowy, bo więcej jest w tej sprawie niewiadomych, niż konkretów. Samo projektowanie zmian zajmie aż dwa lata. We wrocławskim oddziale GDDKiA podpisana została umowa z firmą Halcrow Group Limited Elms House na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla przebudowy trasy DK8, co da możliwość nadania jej nazwy S8 i statusu drogi ekspresowej. Trasa S8 będzie mogła też biec równolegle do istniejącej „ósemki”.

Zadanie nazwano „Rozbudową drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości”. Do zadań firmy Halcrow należy m.in. zaproponowanie nowego przebiegu trasy dla różnych wariantów. Analiza jest potrzebna, by opracować kilka scenariuszy. Można inwestować w przebudowę obecnej drogi, da się też zbudować nową trasę równolegle do obecnej. Ma zostać wybrany ten najkorzystniejszy wariant, optymalny finansowo i ze względu na użyteczność. Potem GDDKiA zadecyduje, na jaki zakres budowy postawi.

Dodatkowo wybrana w postępowaniu firma, ma zdobyć potrzebne zgody do rozpoczęcia budowy. Ściślej rzecz biorąc, ma umożliwić GDDKiA bezproblemowe uzyskanie decyzji środowiskowej dla takiej przebudowy. Wtedy po otrzymaniu dokumentów będzie mogła rozpocząć się budowa. Ale na to jeszcze poczekamy, bo wybrana firma ma wykonać warte 11,5 miliona złotych brutto zadanie w terminie 37 miesięcy. Oznacza to, że szczegółową koncepcję poznamy nawet zimą 2020 roku. Prace budowlane pochłoną już nie miliony, a aż 1,6 miliarda złotych i zajmą co najmniej dwa lata. GDDKiA zakładają, że na odcinku z Wrocławia do Łagiewnik (miejscowość około 40 km od Wrocławia, ok. 30 km od Magnic) droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Z Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich lub aż do Kłodzka będzie w tzw. układzie 2+1, czyli dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden pas w kierunku przeciwnym.

- Między Wrocławiem a Łagiewnikami przejeżdża 30 tys. samochodów dziennie, z Łagiewnik do Kłodzka 9 tys. Nie ma uzasadnienia, by cały południowy odcinek drogi krajowej nr 8 był w standardzie drogi ekspresowej. Przebudowana droga krajowa nr 8 zapewni zupełnie nowy standard podróżowania na trasie z Wrocławia do Kłodzka - mówił dwa lata temu Robert Radoń, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu.

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: Będzie nowa droga z Wrocławia do Kłodzka. Zacznie się od AOW - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 46

M
Max

Nachod będzie w przyszłości zamknięty dla sam. ciężarowych.

zgłoś
a
anty kaczor

i już kampania do koryta

zgłoś
P
Pl

Małe natężenie ruchu do kłodzka to jakaś kpina tego gościa co to powiedział natychmiast zwolnić nie ma pojęcia o czym gada. Codziennie dojeżdżam do pracy z kłodzka do Wrocławia. Codziennie gęsiego nie mówiąc już o weckendach. Te ich liczenia to chyba jakiś analfabeta robi

zgłoś
P
Polakkk

Rządy PO i nic się z tą drogą nie ruszyło ,rzadzi PIS i coś sie zaczyna tylko samorządy wymienić ,to ja w końcu skończą .
Rachunek jest prosty .Przyszłe wybory.

zgłoś
K
Kłodzko

Wybierajcie w samorządach ludzi z PiS ,to oś z tą drogą w końcu ruszy ,oni rządzą krajem i maja,dzielą kasę na inwestycje w kraju !
Głosujecie na ludzi z beznadziejnej PO i będą dalej na tej drodze ludzie ginąć!Rachunek jest prosty.

zgłoś
k
kiro

tyle samo osób

zgłoś
M
Marko

Dlaczego do Kłodzka? A nie do granicy państwa?? Logiczne by było aby drogę S8 zakończyć na granicy skoro zaczyna się ona w rejonie północno-wschodnim (Litwa i Białoruś) a kończy się niedaleko granicy Czeskiej. Prędzej czy później, strona czeska też dobuduje fragment drogi szybkiego ruchu.

zgłoś
:)

brawo

zgłoś
j
janusz

Do kjłodzka powinny być cztery pasy. Jeżdże tamtędyczęsto i nie widze róznicy miedzy trasą przed łagiewnikami i za łagiewnikami :)

zgłoś
j
janek

znalazł sięznawca, chce drogi jak w mocarstwie niemieckim haha bałwanie skąd na to pieniadze brac ??? w rozmowie na zywo zniszczył bym cie i twoje aregumenty śmieszne. obok jest droga S3, która łączy się z czechami. w kraju są inne miejsca zaniedbane nie tylko kudowa.

zgłoś
J
Jb

Ruch tranzytowy do Czech ma docelowo przebiegać przez s3. Do Nachodu Czesi nawet nie planują budowy nowej drogi. Bardzo możliwe, że po otwarciu S3 ograniczenia tonazowe na K8(wystarczy w Kudowie) zmusza przewoźników do zmian trasy przejazdu. Budowa Kłodzko - Kudowa pewnie (z uwagi na górski charakter) jest ekonomiczne nieopłacalna.

zgłoś
T
Tex

Czy naprawdę nie można w tym kraju zrobić czegoś dobrze??!!
1. Kompletnym idiotyzmem jest konczenie drogi w Kłodzku. Docelowo powinna być Kudowa i przejście graniczne! Czy urzędas jest w stanie pojąć, że znaczna część ruchu będzie się korkować na odcinku Kłodzko-Nahod?
2. Droga dwupasmowa na całym odcinku! (trzeba być półgłówkiem żeby planować drogę na rok 2024 podpierając się argumentem o rzekomym braku uzasadnienia "na dziś")
3. Finansowanie należy przygotowywać już dziś! Czekanie kilka lat daje nikłe szanse na realizację. Plan budowy trasy wymaga finansowania projektu z kilku pul budżetowych i warto zawiązać rezerwę!

Dlaczego nie ma problemu w myśleniu perspektywicznym w Niemczech? Bo tam od zawsze myślano na wiele lat do przodu. Tylko durne Polaczki nigdy nie potrafią niczego dobrze zaplanować i zrobić.
Całe to chore myślenie potem dekadami odbija się czkawką.

zgłoś
b
by złowić króliczka,

ale by gonić go... 'Dobra zmiana' musi pokazać, że wsłuchuje się w głos suwerena, a zrobi i tak to, co jej się będzie bardziej opłacać. Jeśli wystarczy kasy po przekopaniu Mierzei Wiślanej, budowie Centralnego Portu Lotniczego Baranów i wyprodukowaniu miliona elektrycznych aut, dokończą i S8. Mogliby od niej zacząć, ale to jakoś mało medialne...

zgłoś
V
Veto

Budujcie dwa pasy do Kłodzka . W weekendy jazda w góry i powroty to cały czas gęsiego !
Jak będzie możliwość szybkiego dojazdu to z 9 tyś zrobi się 20 tyś lub więcej i będą nasze oszczędności ! Szybkie drogi nad morze ,więcej osób nad morzem . Szybkie drogi w góry , więcej osób w górach !

zgłoś
R
Rom

Tą drogą jeżdżę 2 razy w tygodniu juz z 12 lat na odcinku Wroc-Łag. Droga jaka jest nie każdy widzi. Liczyłem z nudów któregoś dnia tiry które mnie minęły i na tym krótkim odcinku w kierunku Wroc. minęło mnie około 60 tirów 12,60m.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3