Będzie nowa droga z Wrocławia do Kłodzka. Zacznie się od AOW

    Będzie nowa droga z Wrocławia do Kłodzka. Zacznie się od AOW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Będzie nowa droga z Wrocławia do Kłodzka. Zacznie się od AOW
    Jest umowa na opracowanie koncepcji przebudowy drogi krajowej nr 8 od Magnic (gdzie kończy się autostradowa obwodnica Wrocławia) do Kłodzka. Cały ten odcinek ma się w przyszłości stać drogą ekspresową. Wykonawca będzie musiał ustalić, czy i jak przebudować poszczególne fragmenty trasy, gdzie wytyczyć jej nowy przebieg. Będzie też wtedy wiadomo, ile dokładnie taka przebudowa może kosztować. Prace nie ruszą jednak szybko, bo tworzenie samego planu rozbudowy potrwa aż do początku 2020 roku. Dopiero później zapadną decyzje w sprawie samej budowy.
    Będzie nowa droga z Wrocławia do Kłodzka. Zacznie się od AOW
    Na razie wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie podaje szczegółów dotyczących samej przebudowy, bo więcej jest w tej sprawie niewiadomych, niż konkretów. Samo projektowanie zmian zajmie aż dwa lata. We wrocławskim oddziale GDDKiA podpisana została umowa z firmą Halcrow Group Limited Elms House na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla przebudowy trasy DK8, co da możliwość nadania jej nazwy S8 i statusu drogi ekspresowej. Trasa S8 będzie mogła też biec równolegle do istniejącej „ósemki”.

    Zadanie nazwano „Rozbudową drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości”. Do zadań firmy Halcrow należy m.in. zaproponowanie nowego przebiegu trasy dla różnych wariantów. Analiza jest potrzebna, by opracować kilka scenariuszy. Można inwestować w przebudowę obecnej drogi, da się też zbudować nową trasę równolegle do obecnej. Ma zostać wybrany ten najkorzystniejszy wariant, optymalny finansowo i ze względu na użyteczność. Potem GDDKiA zadecyduje, na jaki zakres budowy postawi.

    Dodatkowo wybrana w postępowaniu firma, ma zdobyć potrzebne zgody do rozpoczęcia budowy. Ściślej rzecz biorąc, ma umożliwić GDDKiA bezproblemowe uzyskanie decyzji środowiskowej dla takiej przebudowy. Wtedy po otrzymaniu dokumentów będzie mogła rozpocząć się budowa. Ale na to jeszcze poczekamy, bo wybrana firma ma wykonać warte 11,5 miliona złotych brutto zadanie w terminie 37 miesięcy. Oznacza to, że szczegółową koncepcję poznamy nawet zimą 2020 roku. Prace budowlane pochłoną już nie miliony, a aż 1,6 miliarda złotych i zajmą co najmniej dwa lata. GDDKiA zakładają, że na odcinku z Wrocławia do Łagiewnik (miejscowość około 40 km od Wrocławia, ok. 30 km od Magnic) droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Z Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich lub aż do Kłodzka będzie w tzw. układzie 2+1, czyli dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden pas w kierunku przeciwnym.

    - Między Wrocławiem a Łagiewnikami przejeżdża 30 tys. samochodów dziennie, z Łagiewnik do Kłodzka 9 tys. Nie ma uzasadnienia, by cały południowy odcinek drogi krajowej nr 8 był w standardzie drogi ekspresowej. Przebudowana droga krajowa nr 8 zapewni zupełnie nowy standard podróżowania na trasie z Wrocławia do Kłodzka - mówił dwa lata temu Robert Radoń, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu.



    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (46)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    samo pis ścierwo na formum

    anty kaczor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    i już kampania do koryta

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wybór należy do ludzi .Po =dno

    Polakkk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

    Rządy PO i nic się z tą drogą nie ruszyło ,rzadzi PIS i coś sie zaczyna tylko samorządy wymienić ,to ja w końcu skończą .
    Rachunek jest prosty .Przyszłe wybory.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niech samorzadowcy z PIS się tym zajmom.

    Kłodzko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

    Wybierajcie w samorządach ludzi z PiS ,to oś z tą drogą w końcu ruszy ,oni rządzą krajem i maja,dzielą kasę na inwestycje w kraju !
    Głosujecie na ludzi z beznadziejnej PO i będą dalej na tej...rozwiń całość

    Wybierajcie w samorządach ludzi z PiS ,to oś z tą drogą w końcu ruszy ,oni rządzą krajem i maja,dzielą kasę na inwestycje w kraju !
    Głosujecie na ludzi z beznadziejnej PO i będą dalej na tej drodze ludzie ginąć!Rachunek jest prosty.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zanim przygotują plan to do 2020 zginie tam

    kiro (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 2

    tyle samo osób

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dlaczego do Kłodzka? A nie do granicy państwa??

    Marko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 4

    Dlaczego do Kłodzka? A nie do granicy państwa?? Logiczne by było aby drogę S8 zakończyć na granicy skoro zaczyna się ona w rejonie północno-wschodnim (Litwa i Białoruś) a kończy się niedaleko...rozwiń całość

    Dlaczego do Kłodzka? A nie do granicy państwa?? Logiczne by było aby drogę S8 zakończyć na granicy skoro zaczyna się ona w rejonie północno-wschodnim (Litwa i Białoruś) a kończy się niedaleko granicy Czeskiej. Prędzej czy później, strona czeska też dobuduje fragment drogi szybkiego ruchu. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :)

    :) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    brawo

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Znów debilizm wychodzi

    Tex (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 3

    Czy naprawdę nie można w tym kraju zrobić czegoś dobrze??!!
    1. Kompletnym idiotyzmem jest konczenie drogi w Kłodzku. Docelowo powinna być Kudowa i przejście graniczne! Czy urzędas jest w stanie...rozwiń całość

    Czy naprawdę nie można w tym kraju zrobić czegoś dobrze??!!
    1. Kompletnym idiotyzmem jest konczenie drogi w Kłodzku. Docelowo powinna być Kudowa i przejście graniczne! Czy urzędas jest w stanie pojąć, że znaczna część ruchu będzie się korkować na odcinku Kłodzko-Nahod?
    2. Droga dwupasmowa na całym odcinku! (trzeba być półgłówkiem żeby planować drogę na rok 2024 podpierając się argumentem o rzekomym braku uzasadnienia "na dziś")
    3. Finansowanie należy przygotowywać już dziś! Czekanie kilka lat daje nikłe szanse na realizację. Plan budowy trasy wymaga finansowania projektu z kilku pul budżetowych i warto zawiązać rezerwę!

    Dlaczego nie ma problemu w myśleniu perspektywicznym w Niemczech? Bo tam od zawsze myślano na wiele lat do przodu. Tylko durne Polaczki nigdy nie potrafią niczego dobrze zaplanować i zrobić.
    Całe to chore myślenie potem dekadami odbija się czkawką.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    S8 do Kudowy

    Max (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Nachod będzie w przyszłości zamknięty dla sam. ciężarowych.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    znalazł sięznawca.

    janek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 19

    znalazł sięznawca, chce drogi jak w mocarstwie niemieckim haha bałwanie skąd na to pieniadze brac ??? w rozmowie na zywo zniszczył bym cie i twoje aregumenty śmieszne. obok jest droga S3, która...rozwiń całość

    znalazł sięznawca, chce drogi jak w mocarstwie niemieckim haha bałwanie skąd na to pieniadze brac ??? w rozmowie na zywo zniszczył bym cie i twoje aregumenty śmieszne. obok jest droga S3, która łączy się z czechami. w kraju są inne miejsca zaniedbane nie tylko kudowa. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Odpowiedź

    Jb (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 7

    Ruch tranzytowy do Czech ma docelowo przebiegać przez s3. Do Nachodu Czesi nawet nie planują budowy nowej drogi. Bardzo możliwe, że po otwarciu S3 ograniczenia tonazowe na K8(wystarczy w Kudowie)...rozwiń całość

    Ruch tranzytowy do Czech ma docelowo przebiegać przez s3. Do Nachodu Czesi nawet nie planują budowy nowej drogi. Bardzo możliwe, że po otwarciu S3 ograniczenia tonazowe na K8(wystarczy w Kudowie) zmusza przewoźników do zmian trasy przejazdu. Budowa Kłodzko - Kudowa pewnie (z uwagi na górski charakter) jest ekonomiczne nieopłacalna. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jest uzasadnienie na dwa pasy .

    Veto (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 3

    Budujcie dwa pasy do Kłodzka . W weekendy jazda w góry i powroty to cały czas gęsiego !
    Jak będzie możliwość szybkiego dojazdu to z 9 tyś zrobi się 20 tyś lub więcej i będą nasze oszczędności !...rozwiń całość

    Budujcie dwa pasy do Kłodzka . W weekendy jazda w góry i powroty to cały czas gęsiego !
    Jak będzie możliwość szybkiego dojazdu to z 9 tyś zrobi się 20 tyś lub więcej i będą nasze oszczędności ! Szybkie drogi nad morze ,więcej osób nad morzem . Szybkie drogi w góry , więcej osób w górach !

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o własnie i to jest argument.

    janusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 3

    Do kjłodzka powinny być cztery pasy. Jeżdże tamtędyczęsto i nie widze róznicy miedzy trasą przed łagiewnikami i za łagiewnikami :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    chooye

    skandal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 4

    nie ma uzasadnienia? Bydlaki

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Budować S8 i S5 vel A88

    WrocLovianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 2

    W latach 40 XX wieku była już wytyczona autostrada A88 Wrocław Świdnica Kłodzko Brno Wiedeń.
    Zaczęła się nawet jej budowa a pozostałości tego widać na zdjęciach satelitarnych Czech od Moravskiej...rozwiń całość

    W latach 40 XX wieku była już wytyczona autostrada A88 Wrocław Świdnica Kłodzko Brno Wiedeń.
    Zaczęła się nawet jej budowa a pozostałości tego widać na zdjęciach satelitarnych Czech od Moravskiej Trebovy do Brna.
    Wystarczy dotrzeć do tych dawnych planów i budować drogi ekspresowe :
    Wrocław-Świdnica-Jelenia Góra oraz Wrocław-Kłodzko-Boboszów.
    Droga ekspresowa Wrocław-Brno będzie najlepszą alternatywą dla zachodniej Polski w drodze na południe Europy. Zamiast wybieranych teraz tras przez Niemcy lub przez A4 do Gliwic i dalej na południe A1.
    odciąży ona także A4 na odcinku od Legnicy do Gliwic po wybudowaniu S3 do Lubawki dla której też będzie alternatywą.
    zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY