reklama

Auta jeżdżą chodnikiem, a policjanci siedzą obok w radiowozie

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
Jazda chodnikiem na rogu Jedności Narodowej i Słowiańskiej stała się czymś tak normalnym, że kierowców nie odstrasza nawet widok zaparkowanego obok radiowozu. Policjanci siedzący w aucie nie reagowali na poruszające się slalomem pomiędzy pieszymi auta. Okazało się, że prowadzili interwencję i to nie pozwoliło im zadbać o bezpieczeństwo pieszych
Jazda chodnikiem na rogu Jedności Narodowej i Słowiańskiej stała się czymś tak normalnym, że kierowców nie odstrasza nawet widok zaparkowanego obok radiowozu. Policjanci siedzący w aucie nie reagowali na poruszające się slalomem pomiędzy pieszymi auta. Okazało się, że prowadzili interwencję i to nie pozwoliło im zadbać o bezpieczeństwo pieszych.

Wzdłuż ul. Słowiańskiej jest parking samochodowy. Niektórzy kierowcy chcąc wyjechać z tego parkingu w stronę Jedności Narodowej nie zaprzątają sobie głowy jakimiś przepisami. Skracają sobie drogę przejeżdżając kilkadziesiąt metrów do wyjazdu w ul. Jedności Narodowej chodnikiem i drogą rowerową.
Taki manewr nietrudno zaobserwować: skrót cieszy się tak dużą popularnością, że praktycznie każdej minuty pomiędzy pieszymi i rowerzystami przeciska się auto. Wykonywanie tak niebezpiecznego manewru jest już chyba dla kierowców poruszających się tamtędy czymś tak normalnym, że nie robi na nich wrażenia zaparkowany radiowóz. Ci więcej, takie niebezpieczne zachowanie kierowców nie robi wywołało też żadnej reakcji policjantów, którzy w nim siedzieli.

Czytaj także:Prokuratura bada sprawę przewróconego słupa na Hubskiej

Okazuje się, że funkcjonariusze nie mogli zaprowadzić porządku, ponieważ byli na interwencji. A, jak poinformowała policjantka siedząca w radiowozie, skoro są na interwencji, to nie mogą zajmować się niczym innym.
Krzysztof Marcjan z policji informuje, że takiego zakazu nie ma: - Policjanci przeprowadzają interwencję w sposób autonomiczny i indywidualny. Sami decydują, czy mogą ją przerwać, aby podjąć inne czynności. Zawsze kierują się przede wszystkim ochroną życia i zdrowia obywateli, a z informacji które posiadam, wynika, że wtedy podejmowali właśnie tego typu interwencję – mówi st. sierż. Krzysztof Marcjan z wrocławskiej policji.
Prowadzona w tym czasie interwencja dotyczyła zdarzenia w pobliskiej żabce. Oberwał się sufit podwieszany i policjanci w radiowozie, a najemca pod sklepem czekali na przyjazd osoby, która miała sporządzić i ocenić skalę zniszczeń.

Czytaj także:Hit czy kit? Czy współczesna architektura musi być atrapą zabytkowych budynków, żeby się podobała?

Marcjan przekonuje, że żaden inny patrol nie był dostępny, ponieważ było dużo interwencji i zapowiada, iż od teraz policjanci w ramach codziennej służby zwrócą szczególną uwagę na bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w okolicy skrzyżowania Jedności Narodowej i Słowiańskiej.

Czytaj także:Trwają odbiory torów. Kiedy pojedzie pociąg z Bielawy do Wrocławia?

Przeczytaj także

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 136

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 października, 12:15, Ewik:

Czyli gdyby obok auto przejechalo pieszego to policja by nic nie zrobila bo sa na interwencji i wzrokiem omiataja sufit???

23 października, 12:49, Gość:

Sami piesi by tego nie zauważyli i inni na chodniku by tego nie zauważyli.

Przecież jesteś w Polsce. No halo?

23 października, 13:05, mko:

W określonych sytuacjach samochód może poruszać się po chodniku ,udzielając pierwszeństwa pieszym. Podobnie jak rower. Różnica jest tylko taka, że kierowcy ustępują pieszym, a rowerzyści zwykle nie.

23 października, 14:15, boing:

Czekamy,wymień te określone sytuacje.

23 października, 22:35, Gość:

Dojazd pod sklep celem wyladowania towaru, dowoz ciezkiego wyposazenia ktore ze wzgledu na gabaryty musi byc wciagniete przez okno, pojazdy sluzb miejskich (oczyszczania miasta, obsluga przystankow),...

Wymieniac dalej?

Filozofujesz kolego. Żaden z wymienionych nie jest usprawiedliwiony i dopuszczony do poruszania się po chodniku. To są przykłady barbarzyńskiego niszczenia chodników. Nawet ten przepis na to wskazuje:

art. 47 ust. 1 ustawy prawo o ruchu drogowym: Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej MASIE CAŁKOWITEJ nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:

1) na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;

2) szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;

3) pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

G
Gość

Jakie działania policji takie poszanowanie prawa.

Wrocławska policja poluje na pieszych i rowerzystów aby wypełnić statystyki mandatowe.

Ile razy zglaszałem takie fakty policji to mieli to w dooopie i odsyłali do SM

G
Gość
23 października, 07:33, Gość:

Bo ci Policjanci to takie nieroby co tylko paczki jedza i lapowki biora od tych kierowcow zapindalajacych 150 po chodniku i z premedytacja rozjezdzajacy pueszych, rowerzystow i golebie.... a nie zaraz...

A moze po prostu ci Policjanci to NORMALNI funkcjonarousze ktorzy widzac ze nie dzieje sie nic niezgodnego z prawem po prostu zajeli sie swoja robota? Moze stwierdzili ze nie ma czego sie czepiac przy niezyciowosci rozwiazan wroclawskiej organizacji ruchu. A jakis zbulwersowany fejsbuniowy matol zrobil im zdjecie z ukrycia i poszedl do gazetki szukac sensacji.

Dla zbulwersowanych moim stiwerdzeniem "ze nic niezgodnego z prawem nie wystapilo" osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie.

23 października, 08:19, umiem ale i rozumiem:

NIE MA TO JAK ZADUFANY W SOBIE TYPOWY JANUSZ DROGI - wszystko wiedzący nic nie rozumiejący !!! Uśmiałem się jak norka z tej wypowiedzi:

"...osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych pojazdem silnikowym kosztuje 250 zł. Do tego należy dołożyć 5 punktów karnych.

Art.26.3 Kierującemu pojazdem zabrania: 3) JAZDY wzdłuż PO CHODNIKU lub przejściu dla pieszych !!!!

Art.26.4 Kierujący pojazdem, PRZEJEŻDŻAJĄC PRZEZ chodnik lub drogę dla pieszych ....

Po torach kolejowych też jeździsz czy przejeżdżasz przez nie ? BARANIE

23 października, 22:48, Gość:

Zjebie, zanim obtazisz kogos to sie zastanow czy zrobilbys to w realu. Nie znasz mnie to nie fikaj bo w necie kazdy mocny.

Odnosnie tego przepisu ktory przytaczasz - jestes pewien ze doszlo do jego zlamania? uswiadamiam Cie ze isnieje tez taki wg ktorego mozesz wjechac na chodnik, ba nawet na nim zaparkowac. I bedzie to calkiem legalne

24 października, 14:14, Gość:

Nie mów do mnie zjebie JANUSZU SZOS. szkoda, że cię tu niema, w realu też bym ci to wszystko powiedział słysząc twoje wypociny: "osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Opowiadasz tu i tam, że jest przepis, że ty wiesz i nic z tego nie wynika, nawet nie stać cię aby swoją tezę obronić - stać cię tylko na stwierdzenie, że taki istnieje ...

To ja ci coś powiem. Jest taki przepis, MASZ RACJĘ, wg Kodeksu JANUSZY cytuję : NIEZALEŻNIE GDZIE TO JEST, JEŻELI AUTO WJEDZIE, TO JANUSZ ZAWSZE TAM POJEDZIE (ja)

Pasuje?

Tak więc już wszyscy wiemy, że JANUSZE DROGI, takie jak ty, mogą być wszędzie i nie trzeba patrzyć w lusterka - to pewnik

24 października, 19:00, Janek:

Wyjasnicie mi dlaczego slowo "policjanci" zapisujecie wielka litera..? Skoro polskie slowa..lekarze, nauczyciele, smieciarze, zolnierze i np. strazacy zapisujemy ..malymi..!

Bo - jak wchodzisz do lekarza to lekarz siedzi ty stoisz; nauczyciel siedzi ty stoisz i odpowiadasz. Jak P policjant cię zatrzymuje na drodze to on stoi a ty siedzisz (w samochodzie) - kot stoi jest DUŻY kto siedzi jest mały - i dlatego Policjant piszą z dużej :):):)

Ale jetem mądry. :)

J
Janek
23 października, 07:33, Gość:

Bo ci Policjanci to takie nieroby co tylko paczki jedza i lapowki biora od tych kierowcow zapindalajacych 150 po chodniku i z premedytacja rozjezdzajacy pueszych, rowerzystow i golebie.... a nie zaraz...

A moze po prostu ci Policjanci to NORMALNI funkcjonarousze ktorzy widzac ze nie dzieje sie nic niezgodnego z prawem po prostu zajeli sie swoja robota? Moze stwierdzili ze nie ma czego sie czepiac przy niezyciowosci rozwiazan wroclawskiej organizacji ruchu. A jakis zbulwersowany fejsbuniowy matol zrobil im zdjecie z ukrycia i poszedl do gazetki szukac sensacji.

Dla zbulwersowanych moim stiwerdzeniem "ze nic niezgodnego z prawem nie wystapilo" osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie.

23 października, 08:19, umiem ale i rozumiem:

NIE MA TO JAK ZADUFANY W SOBIE TYPOWY JANUSZ DROGI - wszystko wiedzący nic nie rozumiejący !!! Uśmiałem się jak norka z tej wypowiedzi:

"...osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych pojazdem silnikowym kosztuje 250 zł. Do tego należy dołożyć 5 punktów karnych.

Art.26.3 Kierującemu pojazdem zabrania: 3) JAZDY wzdłuż PO CHODNIKU lub przejściu dla pieszych !!!!

Art.26.4 Kierujący pojazdem, PRZEJEŻDŻAJĄC PRZEZ chodnik lub drogę dla pieszych ....

Po torach kolejowych też jeździsz czy przejeżdżasz przez nie ? BARANIE

23 października, 22:48, Gość:

Zjebie, zanim obtazisz kogos to sie zastanow czy zrobilbys to w realu. Nie znasz mnie to nie fikaj bo w necie kazdy mocny.

Odnosnie tego przepisu ktory przytaczasz - jestes pewien ze doszlo do jego zlamania? uswiadamiam Cie ze isnieje tez taki wg ktorego mozesz wjechac na chodnik, ba nawet na nim zaparkowac. I bedzie to calkiem legalne

24 października, 14:14, Gość:

Nie mów do mnie zjebie JANUSZU SZOS. szkoda, że cię tu niema, w realu też bym ci to wszystko powiedział słysząc twoje wypociny: "osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Opowiadasz tu i tam, że jest przepis, że ty wiesz i nic z tego nie wynika, nawet nie stać cię aby swoją tezę obronić - stać cię tylko na stwierdzenie, że taki istnieje ...

To ja ci coś powiem. Jest taki przepis, MASZ RACJĘ, wg Kodeksu JANUSZY cytuję : NIEZALEŻNIE GDZIE TO JEST, JEŻELI AUTO WJEDZIE, TO JANUSZ ZAWSZE TAM POJEDZIE (ja)

Pasuje?

Tak więc już wszyscy wiemy, że JANUSZE DROGI, takie jak ty, mogą być wszędzie i nie trzeba patrzyć w lusterka - to pewnik

Wyjasnicie mi dlaczego slowo "policjanci" zapisujecie wielka litera..? Skoro polskie slowa..lekarze, nauczyciele, smieciarze, zolnierze i np. strazacy zapisujemy ..malymi..!

B
Belus
23 października, 13:50, Gość:

wystarczyło zrobić fotkę i wezwać delikwentów na Komisariat

23 października, 22:38, Gość:

Nie zapomnij ze musisz jeszcze zlozyc zeznania. A w sytuacji kiedy kierowca nie przyjmie mandatu to sprawa zostaje skierowana do sadu do ktorego rowniez mozesz dostac zaproszenie.

24 października, 14:18, Gość:

Nie trzeba składać zeznań osobiście.

Wystarczy wysłać zdjęcia mailem

Po co świadek miałby dostać wezwanie do sądu? Chyba tylko po to aby potwierdzić zgłoszenie że go nie odwołuje.

Jak kierowca nie przyjmie mandatu to sąd sprawdza czy mandat został nałożony zgodnie z prawem i nakazuje kierowcy zapłacić mandat oraz dokłada do tego koszty sądowe które są dużo wyższe niż sam mandat.

Do tego sprawca wykroczenia musi się stawić na rozprawie więc traci zarobki.

Sędzia może przekładać rozprawę np. do uzupełnienia wniosku przez SM lub policje czy też powołania biegłego itd.

Może np policjant zachorować czy nie móc uczestniczyć w rozprawie z powodu służby,szkoleń i obwiniony dostanie kolejne wezwanie do sądu.

Warto też zaznaczyć, że w sądzie kwalifikacja może zostać zmieniona i z głupiego mandatu 100 zł za parkowanie dostanie się 1000 zł za niszczenie zieleni miejskiej czyli parkowanie na trawniku.

Jak świadek będzie złośliwy i zechce uczestniczyć w rozprawie i udokumentuje ze dany kierowca systematycznie popełnia te sam wykroczenia to za każdy dzień z osoba może zostać nałożony godzinymandat lub grzywna łączna do 5000 zł.

Przy wielu mandatach dochodzą pkt karne i utrata PJ.

Polski slowo.."komisariat " pisany z duzej litery..? Z jakiego niby tytulu w polszczyznie? Bo nie rozumiem?

2000belus

Obywatelu Szymczyk ! Oddajcie mundur.., przeproscie matke i nie robcie w bambuko podatnika..!

G
Gość
23 października, 13:50, Gość:

wystarczyło zrobić fotkę i wezwać delikwentów na Komisariat

23 października, 22:38, Gość:

Nie zapomnij ze musisz jeszcze zlozyc zeznania. A w sytuacji kiedy kierowca nie przyjmie mandatu to sprawa zostaje skierowana do sadu do ktorego rowniez mozesz dostac zaproszenie.

Nie trzeba składać zeznań osobiście.

Wystarczy wysłać zdjęcia mailem

Po co świadek miałby dostać wezwanie do sądu? Chyba tylko po to aby potwierdzić zgłoszenie że go nie odwołuje.

Jak kierowca nie przyjmie mandatu to sąd sprawdza czy mandat został nałożony zgodnie z prawem i nakazuje kierowcy zapłacić mandat oraz dokłada do tego koszty sądowe które są dużo wyższe niż sam mandat.

Do tego sprawca wykroczenia musi się stawić na rozprawie więc traci zarobki.

Sędzia może przekładać rozprawę np. do uzupełnienia wniosku przez SM lub policje czy też powołania biegłego itd.

Może np policjant zachorować czy nie móc uczestniczyć w rozprawie z powodu służby,szkoleń i obwiniony dostanie kolejne wezwanie do sądu.

Warto też zaznaczyć, że w sądzie kwalifikacja może zostać zmieniona i z głupiego mandatu 100 zł za parkowanie dostanie się 1000 zł za niszczenie zieleni miejskiej czyli parkowanie na trawniku.

Jak świadek będzie złośliwy i zechce uczestniczyć w rozprawie i udokumentuje ze dany kierowca systematycznie popełnia te sam wykroczenia to za każdy dzień z osoba może zostać nałożony godzinymandat lub grzywna łączna do 5000 zł.

Przy wielu mandatach dochodzą pkt karne i utrata PJ.

G
Gość
23 października, 07:33, Gość:

Bo ci Policjanci to takie nieroby co tylko paczki jedza i lapowki biora od tych kierowcow zapindalajacych 150 po chodniku i z premedytacja rozjezdzajacy pueszych, rowerzystow i golebie.... a nie zaraz...

A moze po prostu ci Policjanci to NORMALNI funkcjonarousze ktorzy widzac ze nie dzieje sie nic niezgodnego z prawem po prostu zajeli sie swoja robota? Moze stwierdzili ze nie ma czego sie czepiac przy niezyciowosci rozwiazan wroclawskiej organizacji ruchu. A jakis zbulwersowany fejsbuniowy matol zrobil im zdjecie z ukrycia i poszedl do gazetki szukac sensacji.

Dla zbulwersowanych moim stiwerdzeniem "ze nic niezgodnego z prawem nie wystapilo" osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie.

23 października, 08:19, umiem ale i rozumiem:

NIE MA TO JAK ZADUFANY W SOBIE TYPOWY JANUSZ DROGI - wszystko wiedzący nic nie rozumiejący !!! Uśmiałem się jak norka z tej wypowiedzi:

"...osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych pojazdem silnikowym kosztuje 250 zł. Do tego należy dołożyć 5 punktów karnych.

Art.26.3 Kierującemu pojazdem zabrania: 3) JAZDY wzdłuż PO CHODNIKU lub przejściu dla pieszych !!!!

Art.26.4 Kierujący pojazdem, PRZEJEŻDŻAJĄC PRZEZ chodnik lub drogę dla pieszych ....

Po torach kolejowych też jeździsz czy przejeżdżasz przez nie ? BARANIE

23 października, 22:48, Gość:

Zjebie, zanim obtazisz kogos to sie zastanow czy zrobilbys to w realu. Nie znasz mnie to nie fikaj bo w necie kazdy mocny.

Odnosnie tego przepisu ktory przytaczasz - jestes pewien ze doszlo do jego zlamania? uswiadamiam Cie ze isnieje tez taki wg ktorego mozesz wjechac na chodnik, ba nawet na nim zaparkowac. I bedzie to calkiem legalne

Nie mów do mnie zjebie JANUSZU SZOS. szkoda, że cię tu niema, w realu też bym ci to wszystko powiedział słysząc twoje wypociny: "osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Opowiadasz tu i tam, że jest przepis, że ty wiesz i nic z tego nie wynika, nawet nie stać cię aby swoją tezę obronić - stać cię tylko na stwierdzenie, że taki istnieje ...

To ja ci coś powiem. Jest taki przepis, MASZ RACJĘ, wg Kodeksu JANUSZY cytuję : NIEZALEŻNIE GDZIE TO JEST, JEŻELI AUTO WJEDZIE, TO JANUSZ ZAWSZE TAM POJEDZIE (ja)

Pasuje?

Tak więc już wszyscy wiemy, że JANUSZE DROGI, takie jak ty, mogą być wszędzie i nie trzeba patrzyć w lusterka - to pewnik

G
Gość

Ty mylisz jazdę po chodniku zakazaną w art 26 z wyjazdem z posesji np. przez bramę wyjazdową.

G
Gość
23 października, 7:38, Jar_83:

A jak w tym walnietym miescie jezdzic nie lamiac przepisow ?

Zbyt malo skrzyzowan ze znakiem zawracania, zbyt duzo nakazow w lewo badz w prawo bo ba wprost moze tylko autobus jezdzic. Swiatla zrobione dla tramwajow, gdzie na skrzyzowaniu stoi sie po 15 min, doslownie. I zwezone glowne ulice o duzym natezeniu przez pas busy. A autor sie czepia bo policja nie reaguje.

Moim zdaniem powinni pozamykac ta cala mafie z Sutrykiem na czele, bo takiego burdelu jaki oni tu zrobili to nigdzie nie na.

23 października, 07:51, Gość:

Miasta są dla ludzi nie dla samochodów jak chcesz wjechać do miasta to licz się z utrudnieniami

23 października, 22:54, Gość:

[wulgaryzm]enie typowego aktywisty... a samochody to co, same jezdza czy ludzie sie nimi przemieszczaja? Powymyslaliscie debilne haselka, ale zmiencie je bo sa nudne

24 października, 13:51, Gość:

Nie mów do mnie zjebie JANUSZU SZOS. szkoda, że cię tu niema, w realu też bym ci to wszystko powiedział słysząc twoje wypociny: "osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Opowiadasz tu i tam, że jest przepis, że ty wiesz i nic z tego nie wynika, nawet nie stać cię aby swoją tezę obronić - stać cię tylko na stwierdzenie, że taki istnieje ...

To ja ci coś powiem. Jest taki przepis, MASZ RACJĘ, wg Kodeksu JANUSZY cytuję : NIEZALEŻNIE GDZIE TO JEST, JEŻELI AUTO WJEDZIE, TO JANUSZ ZAWSZE TAM POJEDZIE (ja)

Pasuje?

Tak więc już wszyscy wiemy, że JANUSZE DROGI, takie jak ty, mogą być wszędzie i nie trzeba patrzyć w lusterka - to pewnik.

Facet ty musisz się leczyć.

Jazda autem wzdłuż chodnika (nie myl nieuku z jazdą w poprzek) jest zakazana.

Podobnie jazda po drodze rowerowej.

Szkoda że mieszkam daleko to zrobiłbym im zdjęcia i po 50 mandatach przestaliby ryzykować grzywnę

G
Gość
23 października, 7:38, Jar_83:

A jak w tym walnietym miescie jezdzic nie lamiac przepisow ?

Zbyt malo skrzyzowan ze znakiem zawracania, zbyt duzo nakazow w lewo badz w prawo bo ba wprost moze tylko autobus jezdzic. Swiatla zrobione dla tramwajow, gdzie na skrzyzowaniu stoi sie po 15 min, doslownie. I zwezone glowne ulice o duzym natezeniu przez pas busy. A autor sie czepia bo policja nie reaguje.

Moim zdaniem powinni pozamykac ta cala mafie z Sutrykiem na czele, bo takiego burdelu jaki oni tu zrobili to nigdzie nie na.

23 października, 07:51, Gość:

Miasta są dla ludzi nie dla samochodów jak chcesz wjechać do miasta to licz się z utrudnieniami

23 października, 22:54, Gość:

[wulgaryzm]enie typowego aktywisty... a samochody to co, same jezdza czy ludzie sie nimi przemieszczaja? Powymyslaliscie debilne haselka, ale zmiencie je bo sa nudne

Nie mów do mnie zjebie JANUSZU SZOS. szkoda, że cię tu niema, w realu też bym ci to wszystko powiedział słysząc twoje wypociny: "osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Opowiadasz tu i tam, że jest przepis, że ty wiesz i nic z tego nie wynika, nawet nie stać cię aby swoją tezę obronić - stać cię tylko na stwierdzenie, że taki istnieje ...

To ja ci coś powiem. Jest taki przepis, MASZ RACJĘ, wg Kodeksu JANUSZY cytuję : NIEZALEŻNIE GDZIE TO JEST, JEŻELI AUTO WJEDZIE, TO JANUSZ ZAWSZE TAM POJEDZIE (ja)

Pasuje?

Tak więc już wszyscy wiemy, że JANUSZE DROGI, takie jak ty, mogą być wszędzie i nie trzeba patrzyć w lusterka - to pewnik.

G
Gość
23 października, 7:33, Gość:

Bo ci Policjanci to takie nieroby co tylko paczki jedza i lapowki biora od tych kierowcow zapindalajacych 150 po chodniku i z premedytacja rozjezdzajacy pueszych, rowerzystow i golebie.... a nie zaraz...

A moze po prostu ci Policjanci to NORMALNI funkcjonarousze ktorzy widzac ze nie dzieje sie nic niezgodnego z prawem po prostu zajeli sie swoja robota? Moze stwierdzili ze nie ma czego sie czepiac przy niezyciowosci rozwiazan wroclawskiej organizacji ruchu. A jakis zbulwersowany fejsbuniowy matol zrobil im zdjecie z ukrycia i poszedl do gazetki szukac sensacji.

Dla zbulwersowanych moim stiwerdzeniem "ze nic niezgodnego z prawem nie wystapilo" osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie.

23 października, 07:57, Gość:

Art. 26. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych]

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

3) jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.

4. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli i ustąpić pierwszeństwa pieszemu.

5. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio podczas jazdy po placu, na którym ze względu na brak wyodrębnienia jezdni i chodników ruch pieszych i pojazdów odbywa się po tej samej powierzchni.

6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.

7. W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia.

Art. 27. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec rowerzystów]

1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

1a. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerzyście jadącemu na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić.

2. (uchylony).

3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi.

4. Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejeździe dla rowerzystów i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejazdu, na którym ruch jest kierowany.

23 października, 08:01, ZandarmByly:

Slucha tumanie. Tylko w 1!!!! przypadku jest mozliwa jazda po chodniku. Kiedy nie ma innej mozliwości aby wyjechać z posesji. To jedyny przpadek umożliwiający przejazd przez chodnik!!!!

Zle piszesz. Nie ma mozliwosci by z posesji nie bylo wykazdu. A jazda po chodniku jest mozliwa w o wiele wiekszej liczbie przypadkow

G
Gość
23 października, 7:38, Jar_83:

A jak w tym walnietym miescie jezdzic nie lamiac przepisow ?

Zbyt malo skrzyzowan ze znakiem zawracania, zbyt duzo nakazow w lewo badz w prawo bo ba wprost moze tylko autobus jezdzic. Swiatla zrobione dla tramwajow, gdzie na skrzyzowaniu stoi sie po 15 min, doslownie. I zwezone glowne ulice o duzym natezeniu przez pas busy. A autor sie czepia bo policja nie reaguje.

Moim zdaniem powinni pozamykac ta cala mafie z Sutrykiem na czele, bo takiego burdelu jaki oni tu zrobili to nigdzie nie na.

23 października, 07:51, Gość:

Miasta są dla ludzi nie dla samochodów jak chcesz wjechać do miasta to licz się z utrudnieniami

[wulgaryzm]enie typowego aktywisty... a samochody to co, same jezdza czy ludzie sie nimi przemieszczaja? Powymyslaliscie debilne haselka, ale zmiencie je bo sa nudne

G
Gość
23 października, 07:33, Gość:

Bo ci Policjanci to takie nieroby co tylko paczki jedza i lapowki biora od tych kierowcow zapindalajacych 150 po chodniku i z premedytacja rozjezdzajacy pueszych, rowerzystow i golebie.... a nie zaraz...

A moze po prostu ci Policjanci to NORMALNI funkcjonarousze ktorzy widzac ze nie dzieje sie nic niezgodnego z prawem po prostu zajeli sie swoja robota? Moze stwierdzili ze nie ma czego sie czepiac przy niezyciowosci rozwiazan wroclawskiej organizacji ruchu. A jakis zbulwersowany fejsbuniowy matol zrobil im zdjecie z ukrycia i poszedl do gazetki szukac sensacji.

Dla zbulwersowanych moim stiwerdzeniem "ze nic niezgodnego z prawem nie wystapilo" osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie.

23 października, 08:19, umiem ale i rozumiem:

NIE MA TO JAK ZADUFANY W SOBIE TYPOWY JANUSZ DROGI - wszystko wiedzący nic nie rozumiejący !!! Uśmiałem się jak norka z tej wypowiedzi:

"...osmielam sie pp. przypomniec ze jazda po chodniku jest dopuszczalna. Ppd pewnymi warunkami ale jest. A sciezynka rowerowa to nie zadna swietosc, po niej tez dopuszcza sie poruszanie."

Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych pojazdem silnikowym kosztuje 250 zł. Do tego należy dołożyć 5 punktów karnych.

Art.26.3 Kierującemu pojazdem zabrania: 3) JAZDY wzdłuż PO CHODNIKU lub przejściu dla pieszych !!!!

Art.26.4 Kierujący pojazdem, PRZEJEŻDŻAJĄC PRZEZ chodnik lub drogę dla pieszych ....

Po torach kolejowych też jeździsz czy przejeżdżasz przez nie ? BARANIE

Zjebie, zanim obtazisz kogos to sie zastanow czy zrobilbys to w realu. Nie znasz mnie to nie fikaj bo w necie kazdy mocny.

Odnosnie tego przepisu ktory przytaczasz - jestes pewien ze doszlo do jego zlamania? uswiadamiam Cie ze isnieje tez taki wg ktorego mozesz wjechac na chodnik, ba nawet na nim zaparkowac. I bedzie to calkiem legalne

G
Gość
23 października, 13:50, Gość:

wystarczyło zrobić fotkę i wezwać delikwentów na Komisariat

Nie zapomnij ze musisz jeszcze zlozyc zeznania. A w sytuacji kiedy kierowca nie przyjmie mandatu to sprawa zostaje skierowana do sadu do ktorego rowniez mozesz dostac zaproszenie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3