Pociąg z Bielawy do Wrocławia od grudnia. Trwają odbiory linii kolejowej

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pod koniec ubiegłego roku samorząd Dolnego Śląska przejął nieczynną linię od kolejowej spółki. Udało się szybko wyłonić wykonawców rewitalizacji trasy i modernizacji przystanków. W tym tygodniu będą odbywać się odbiory, a jazdy testowe ruszą w listopadzie. Regularne połączeni Bielawy z Wrocławiem ruszy w grudniu.
Pod koniec ubiegłego roku samorząd Dolnego Śląska przejął nieczynną linię od kolejowej spółki. Udało się szybko wyłonić wykonawców rewitalizacji trasy i modernizacji przystanków. W tym tygodniu będą odbywać się odbiory, a jazdy testowe ruszą w listopadzie. Regularne połączeni Bielawy z Wrocławiem ruszy w grudniu. Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Udostępnij:
Pod koniec ubiegłego roku samorząd Dolnego Śląska przejął nieczynną linię od kolejowej spółki. Udało się szybko wyłonić wykonawców rewitalizacji trasy i modernizacji przystanków. W tym tygodniu będą odbywać się odbiory, a jazdy testowe ruszą w listopadzie. Regularne połączeni Bielawy z Wrocławiem ruszy w grudniu.

Odbiory odnowionej linii kolejowej Dzierżoniów – Bielawa rozpoczną się w tym tygodniu. Pierwsze pociągi wyjadą na trasę w listopadzie – będą to przejazdy testowe służące rozpoznaniu szlaku.

- Od nowego kolejowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie w grudniu, zostaną uruchomione regularne połączenia obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie – informuje Michał Nowakowski, rzecznik urzędu marszałkowskiego.

Rewitalizacja mierzącej niecałe 6 km trasy kolejowej pomiędzy Bielawą i Dzierżoniowem mogła rozpocząć się, kiedy w tamtym roku PKP przekazały dolnośląskiemu samorządowi nieczynną od kilkunastu lat linię. Konieczne do wykonania prace zostały podzielone na dwa zadania. Za około 3 mln zł na czterech przejazdach zostały zbudowane i zamontowane urządzenia sygnalizacyjne. Przywrócenie do życia samej linii kolejowej, wraz z modernizacją lub budową trzech przystanków w Bielawie kosztowało 11 mln zł.

Uruchamiana linia umożliwi uruchomienie połączenia kolejowego Bielawy z Wrocławiem: zostaną przedłużone kursy, które dotychczas dojeżdżały do Dzierżoniowa. Podróż bielawian do stolicy województwa potrwa około 85 minut. Zarządcą linii jest DSDiK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bielawianka

Połączenie bielawa-Wrocław zostala otwarta w grudniu 2019 i czekamy na dramat...przejazd kolejowy w bielawie ma zepsute rogatki, znak stop obraca sie z wiatrem, widocznosc przy prawidlowym zatrzymaniu sie przed linią-zerowe!!! Od strony bielawy jadac w strone pieszyc po zatrzymaniu sie przed linia jedyne co widac to ogromna skrzynka elektryczna (?) zaslaniajaca wszystko... Na co czekamy? Na tragedie?

K
KD

Ta linia kolejowa została zamknięta - na stałe wycofana z użytku. I tu jest pies pogrzebany. To tak jakby ktoś sobie zbudował restaurację w 1960 roku, zamknął ją w 1990 roku a w 2019 znowu otworzył.

Niestety ale standardy się zmieniły i nie dostanie nikt odbioru tej restauracji bez wyłożenia masy pieniędzy na dostosowanie do przepisów BHP/sanitarnych.

Tak jest w przypadku tej lini kolejowej, tyle tylko, że DSDiK i pan Hałaczkiewicz oraz Wild na siłę chcą przepchnąć otwarcie "restauracji" bez żadnych nakładów.

w
wieprz ze Świniar

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

K
Krzysztof Czarnecki

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

E
Emil Sawicki

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

P
Piotrek z Wągrowca

Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

w
wieprz ze Świniar

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

d
do podróżnik

Wsiocław nie potrzebuje pociągów do Bielawy. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

K
KODLKPM

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna

Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

E
Emil Sawicki

Linia z Jeleniej Góry do Lwówka do niedawna była najwolniejszą linią kolejową z pociągami w całej Unii Europejskiej! Pociągi wlekły się tam 10 km/h. Co zrobiły Koleje Dolnośląskie z tym problemem? Całkowicie zlikwidowały pociągi zamiast wyremontować tory! Podejście do kolei gorsze niż w Afryce Równikowej.

Cała Polska śmieje się z Dolnego Śląska.

Z
Zdzich z Sobótki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

H
Hrabia z Wielkopolski

We Wrocławiu powinny powstać 4 linie kolei aglomeracyjnej:

- Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

- Oborniki Dolnośląskie - Stolec

- Świniary - Sołtysowice

- Muchobór - Gaj (specjalna leśna kolej aglomeracyjna dla kleszczy i much)

Beka na maksa w wsioków.

Dodaj ogłoszenie