Aleja Wielkiej Wyspy - problem dla kierowców jadących z Sępolna i Biskupina
Tą drogą pojedziemy już pod koniec 2023 roku. Aleja ma odciążyć ścisłe centrum miasta od korków. Obecnie kierowcy, jadący z południa na Wielką Wyspę, muszą korzystać z mostu Zwierzynieckiego, który - podczas remontu - jest wiecznie zakorkowany. Wjazd na Wielką Wyspę jest utrudniony z powodu tzw. wąskiego gardła, czyli fragmentu jezdni doprowadzającego do powstawania korków i zatorów z powodu zbyt niskiej przepustowości.
Aleja Wielkiej Wyspy prawdopodobnie rozwiąże ten problem. Już na alei Armii Krajowej pojazdy będą mogły podążać dalej w stronę mostu Olimpijskiego i mostu Wilczy Kąt.
Brak ważnego zjazdu spowoduje utrudnienia
Po finalizacji tej inwestycji kierowcy będą mogli udać się w pięciu różnych kierunkach:
- z Krzyków na Wielką Wyspę (nowy fragment trasy),
- z Krzyków do Siechnic i Oławy (tak, jak ma to miejsce obecnie),
- z Krzyków do centrum przez Przedmieście Oławskie (tak jak obecnie),
- z Wielkiej Wyspy do centrum przez Przedmieście Oławskie (nowy fragment trasy),
- z Wielkiej Wyspy dalej prosto aleją Armii Krajowej na Krzyki,
Problemem jest brak dedykowanego zjazdu z AWW w stronę Brochowa, Księża, Siechnic i Oławy. Organizacja ruchu zostanie wytyczona następująco: kierowca jadący z Sępolna i Biskupina będzie musiał jechać starą estakadą nad ul. Krakowską i wjechać na al. Armii Krajowej. Dopiero na wysokości skrzyżowania z ul. Bogedaina będzie można zawrócić i starą jezdnią jechać w południowo-wschodnim kierunku. Dla samochodu to blisko 1,5-kilometrowa, dodatkowa trasa.
Chcesz skręcić z Wielkiej Wyspy na Księże i Brochów? Jedź tak:
Miasto: Szukamy oszczędności
O prowadzoną przez Wrocław inwestycję zapytaliśmy Urząd Miejski. Jak tłumaczy Tomasz Sikora, takie rozwiązanie jest przejściowe.
- Przewidziano zarówno przestrzeń, jak i możliwość zbudowania zjazdu w kierunku osiedla Księże. Ale tam, gdzie tylko jest szansa - szukamy oszczędności. Jeśli są odcinki drogi lub infrastruktury publicznej, które może zbudować deweloper, realizując swoją inwestycję - dążymy do tego, bo to realnie zaoszczędzone publiczne pieniądze. Tak jest w przypadku tego zjazdu - mówi Tomasz Sikora.
Deweloper East Park Sp. z o. o. działający przy ulicy Wilczej ma przebudować układ drogowy w ramach budowy dojazdu do swojej inwestycji. Przy tej okazji miasto wynegocjowało z nim także budowę tego zjazdu wraz ze skrzyżowaniem i włączeniem w Wilczą i Krakowską. Dlatego budowa zjazdu odbędzie się w ramach odrębnego zadania.
- Inwestor z Wilczej jest zobligowany do budowy połączenia AWW z ul. Wilczą w ramach obsługi komunikacyjnej realizowanej inwestycji. Dodatkowo inwestor przebuduje układ drogowy ul. Wilczej, w tym dojście do przystanków oraz będzie odpowiedzialny za budowę sygnalizacji na włączeniu ul. Wilczej w ul. Krakowską - dodaje Tomasz Sikora.
Urzędnicy podkreślają, że są już w kontakcie z inwestorem i pracują nad tym, by prace zostały zrealizowane jak najszybciej, najlepiej w koordynacji z budową Alei Wielkiej Wyspy. Dlatego też rozwiązanie, o którym mowa wyżej, jest tylko przejściowe.
AWW zaprojektowano w latach 2018-2019. Ma być oddana do użytku do końca tego roku. Długość całej trasy to około 3,4 kilometra, a koszt jej budowy to 234 mln złotych.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?