Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

120 złotych za taksówkę z lotniska. Dlaczego tak drogo?

Malwina Gadawa.
Fot. Tomasz Hołod / Polskapresse
- Dlaczego za taksówkę z postoju na lotnisku zapłaciłem aż 120 zł? W innej korporacji ten sam kurs kosztuje maksymalnie 60 zł - pyta nasz czytelnik, Paweł Banasik. Odpowiedzi szukała reporterka Malwina Gadawa.

Trudno odnieść się do konkretnej ceny, bo nasz Czytelnik nie napisał, dokąd dokładnie jechał. Oficjalne ceny taksówek korporacji taksówkarskich współpracujących z lotniskiem nie są jednak dużo wyższe od tych w innych firmach. Zawsze warto ustalić z kierowcą cenę kursu jeszcze przed odjazdem.

Na parkingu przy lotnisku mamy do wyboru trzy korporacje - Partner Taxi, Stowarzyszenie Radio Taxi Plus i Miejskie Taxi. Z postoju mogą korzystać tylko te firmy, bo tylko z nimi lotnisko podpisało odpowiednią umowę.

Ile powinien kosztować kurs wrocławską taksówką? Oficjalnie za tzw. "trzaśnięcie drzwiami", czyli zajęcie miejsca we wrocławskiej taksówce, nie powinniśmy zapłacić więcej, niż 6 zł. Kilometr jazdy kosztuje maksymalnie 3 zł. Takie właśnie ceny mają korporacje, których taksówki stoją przed terminalem lotniska.

Podróżni mogą jednak zaoszczędzić. Wystarczy nie korzystać z taksówek stojących przed budynkiem, a zadzwonić po inną. Na przykład korporacja Domino Taxi za "trzaśnięcie drzwiami" kasuje 5,10 zł, a za kilometr jazdy - 2,85 zł. Firma MPT za wejście do taksówki bierze 5,40 zł, a za kilometr jazdy - 2,70 zł, podobne ceny ma Radio Taxi i WU-WU Radio Taxi.
W Hallo Taxi płacimy 10 zł za wejście do samochodu oraz przejechanie dwóch kilometrów. Każdy następny kilometr kosztuje 2,70 zł. W korporacji Twoje Taxi Wrocław za "trzaśnięcie drzwiami" płacimy 3 zł, a za przejechanie kilometra - 2,55 zł. W Ryba-Taxi na trasie do 6 kilometrów klient płaci 15 zł, niezależnie od tego czy przejedzie jeden kilometr czy też 6. Każdy kolejny kilometr kosztuje 2,50 zł.

- Korporacje podpisując umowę z lotniskiem zobowiązały się do przestrzegania sformułowanych przez port wymagań jakościowych. Wyciągamy konsekwencje za każde odstępstwo od regulaminu. W celu weryfikacji informacji kluczowe jest zgłoszenie klienta, który czuje się oszukany. Można to zrobić np. poprzez formularz opinii na stronie lotniska, w zakładce kontakt - informuje Aleksandra Palus z firmy PR Expert, obsługującej wrocławski port lotniczy. Lotnisko zapewnia, że sprawdzi wszystkie uwagi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska