Z Wrocławia do Warszawy pociągiem w 4 godziny. PKP wyda 100 mln zł na remonty

Magdalena Kozioł
zdjęcie ilustracyjne Piotr Krzyżanowski
W połowie przyszłego roku pociągiem między Wrocławiem a Warszawą przez Częstochowę będziemy jeździć około 4 godzin. Tak obiecuje PKP, które na kolejny etap remontów torów wyda 100 mln zł.

Kolejny etap modernizacji trasy kolejowej Wrocław-Warszawa będzie polegał na wymianie ponad 31 kilometrów torów, naprawie 25 przejazdów kolejowych, wymianie 28 rozjazdów i remoncie 24 wiaduktów i mostów - informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.

Plan robót zakłada również przebudowę peronów na stacjach: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Suchy Bór, Opole Główne oraz wiat na stacjach Ozimek i Opole Główne.

Wykonawca - Konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych. - INFRAKOL przeprowadzi wszystkie prace za ponad 100 mln zł. Zasadnicze roboty torowe zostaną zakończone pod koniec 2013 roku, zaś cała inwestycja ma się zakończyć do połowy przyszłego roku. To wtedy ma się zacząć przełom komunikacyjny w połączeniu stolicy województwa dolnośląskiego ze stolicą Polski.

Dla PKP PLK to jeden z kluczowych projektów, który wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ - Częstochowa Stradom oraz Fosowskie - Opole umożliwi ekspresem przejazd między Warszawą a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego, dalej Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy gdzie pociągi zjeżdżać będą na obecnie rewitalizowany ciąg Włoszczowa - Częstochowa - Fosowskie - Opole. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej trasie.

Z Wrocławia do Warszawy koleją możemy dostać się również przez Poznań, co zajmuje ponad 5,5 godziny i przez Syców (ponad 7 godz.).

Pomysł na skrócenie przejazdu kolejowego z Wrocławia do Warszawy w styczniu ubiegełgo roku ogłosili wspólnie prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz i wrocławski senator Jarosław Obremski.

Forsują (na razie bezskutecznie) trasę przez Łódź. Tędy pociąg z Wrocławia byłby w stanie dojechać do Warszawy w 2,5 godziny. W tym celu potrzeba zbudować 49 kilometrów nowych torów z Wieruszowa do Sieradza i zelektryfikować 44 kilometry linii z Oleśnicy do Kępna, co ma skrócić podróż pociągiem z Wrocławia do Warszawy do trzech godzin. Podróż trwałaby krócej o kolejne o pół godziny, gdyby ze stolicy Dolnego Śląska aż do miejscowości Gałkówek za Łodzią pociągi mknęły z prędkością 160 km/h.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Student

Dokładnie ludzie nie pakujcie sie w te zatloczone pociagi do Siedlec z wrocka jade ~10h to jest jakas kpina Polskim Busem jade 2-3h krócej i bilet mam tańszy. Jak nikt nie bedzie jezdzil pociagami do warszawy przez Opole - Katowice - Czestochowe ... to nam zrobia normalne polaczenie przez Lodz :D Dodam ze przez Poznan jest o 25km dalej a czas podrozy taki sam jechalem nawet raz przez Krakow bo bylo szybciej :/ PKP porazka

J
Jako

Minister - zrób sobie tory z Warszafki do Gdańska przez Olsztyn i przestań tu czarować... Jak to zrobi PLK to prędko będzie przez kilka miesięcy, a później tak jak to zwykle bywa... Otwórzcie sobie mapę i pomyślcie!

h
help

gdzie sa takie dane?

v
vb

No to zrobili dobrze opolskiemu, a my dalej do Warszawy na około i za km zapłacimy- już lepiej było tę kasę wydać na poprawienie linii przez Łódź- mniej km i nawet gdyby jechać wolniej tyle samo czasu to by zajęło

K
Krys z Wroc

Najkrótsza i najszybsza po modernizacji a nie jakieś nadróbki km przez Opole i Częstochowę.

l
latający Holender

To o 3,5 godziny za długo.

s
szczerze

4 godziny między Wrocławiem a Warszawą to dalej grubo za długo. 100 mln na taką "modernizację" to kpina z podatników i z pasażerów. Szkoda kasy i wysiłku.
Sprawdźcie sobie ile czasu przed II wojną światową (czyli dla współczesnych młodych dynamicznych w zamierzchłych czasach) jeździł pociąg z Wrocławia do Berlina.

p
pigi

jestes burakiem z DTR prawdopodobnie :) nie masz podstaw mi ublizac wiec zachowuj sie nie jestes u siebie na łamach "wiesci gminnych" :D

k
kolejarz

Przez Syców? A od kiedy tam pociągi jeżdżą?

K
Koza

w nosie robią się takie kule armatnie ,że można wytaczać działa

G
Gaczan

Było na początku mówione, że 3,5h. Mam nadzieję, że nadal to jest brane pod uwagę. Jeśli teraz mówią, ze podróż zajmie ok. 4 godziny to boję się, że będzie to tak naprawdę 4,5h... A wtedy nie byłby to żaden sukces, gdyż modernizowana trasa przez Poznań byłaby pokonywana szybciej.

p
pigi

krótko*

W
WonZtym

A kto potrzebuje jedzic do tego miasta zapyzialego?
Lepiej zainwestowac kase w rozwoj Portu Lotniczego.
Wroclaw leży w idealnym miejscu by stać się wielkim hubem przesiadkowym.
W czym jesteśmy gorsi od Kopenhagi ?
Skończcie dziadować.

p
pigi

ale ladny chlopak tam wysiada - w jasnej koszulce, ktorko sciety

J
Juliusz_L

4 godziny to w połowie przyszłego roku będzie jeździł Polskibus jak S8 ukończą z Wrocławia do Łodzi. Dalej jest A2 do Wawy.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3