Z ponad półrocznym poślizgiem tramwaje wracają na Biskupin

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Tramwaje wracają na ulicę Olszewskiego we Wrocławiu. MPK Wrocław
MPK Wrocław odtrąbiło dziś otwarcie wyremontowanego torowiska prowadzącego wzdłuż ulicy Olszewskiego do pętli na Biskupinie. Pierwotnie miało być ono gotowe jesienią ubiegłego roku.

Nowymi torami biegnącymi od byłej zajezdni Dąbie, aż do pętli Biskupin przejechał dziś próbnie pierwszy tramwaj. Wrocławianie pojadą nowymi torami w sobotę 1 maja. Na trasy do pętli Biskupin wrócą tramwaje linii 1, 2, 4 i 10.

- To bardzo ważna trasa nie tylko dla mieszkańców Biskupina, do których i ja z dumą się zaliczam, ale i studentów, turystów czy spacerowiczów chcących korzystać z niezwykłych uroków Wielkiej Wyspy. To była trudna inwestycja, które wiele nas nauczyła - powiedział Krzysztof Balawejder prezes MPK Wrocław.

Przypomnijmy, przebudowa niespełna 2-kilometrowego odcinka torowiska trwała o ponad pół roku dłużej niż prezes MPK Wrocław obiecywał, gdy w lipcu ubiegłego roku prace ruszały. Później – na początku sierpnia - wybuchła afera z wstrzymaniem prac przez Miejskiego Konserwatora Zabytków. Powodem tej decyzji było rozpoczęcie robót mimo że MPK nie wystąpiło do konserwatora o zatwierdzenie projektu. Po tym jak zaczęto wykopy pod nowe tory, pojawiły się obawy, że zniszczone zostaną korzenie ponad wiekowych dębów rosnących wzdłuż ulicy. MPK przystępując do inwestycji, nie wystąpiło też o zgodę do Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Miejskiego. Zrobiono to dopiero w połowie października, czyli kilka miesięcy później niż należało.

Dopiero gdy nowy projekt torowiska uzyskał wymagane zgody i robotnicy z początkiem grudnia wrócili na rozgrzebane torowisko. Krzysztof Balawejder obiecywał wtedy, że wykonawca zrobi wszystko by wyznaczony wtedy nowy termin na koniec lutego udało się nawet przyspieszyć. Niestety krótko potem ogłoszono, że to nie będzie luty, a przełom kwietnia i maja.

Tym razem się udało. Od jutra (1 maja ) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii tramwajowych 1, 2, 4 i 10, które powrócą na swoje trasy do Biskupina. Kursy linii autobusowej 701 zostaną zlikwidowane.

Jutro wrocławianie muszą się jednak liczyć ze sporymi zmianami w kursowaniu tramwajów w rejonie placu Dominikańskiego. Rozpoczną się prace przy wymianie rozjazdów na ulicy Piotra Skargi - przy skrzyżowaniu z ulicą Teatralną i z ulicą Oławską.

Protest pielęgniarek. Wysoka średnia wieku i niskie płace

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja bardzo przepraszam ale przód tego tramwaju jest okropny. Wygląda jakby zaraz miał zacząć spawać albo upodobnić się do psa rasy posokowiec.

l
leming

Wybaczamy wszystkie poślizgi i wszystkie szwindle. My wrocławianie zawsze będziemy wybierać liberalno-lewicowe elyty do władzy!

D
DTR
30 kwietnia, 15:33, Gość:

Miało być, ale gazeta wrocławska zaczęła jątrzyć przeciwko Sutrykowi, że korzenie dębów będą lechtane i dzięki tym artykułom zebrali się aktywiści i zablokowali budowę. Brawa dla anty obywatelskiego szmatlawca.

30 kwietnia, 15:50, Gość:

O co ci chodzi? Co ma wspólnego gazeta z tym, że jeden z drugim nie uzyskał wszystkich pozwoleń na budowę? Gdyby gazeta nie napisała, a drzewa zaczęły chorować to byś darł struny głosowe że nie dbają. Ciesz się, że drzewa zostały bo ich już niewiele w w mieście.

30 kwietnia, 16:20, Gość:

A co z drzewami na Nowym Targu, przed dworcem PKP ?

Co co jajco

Miejsce drzew jest w lesie

A lewaków w pierdlu

////

Mogli tramwaj całkiem na czarno pomalować...

G
Gość
30 kwietnia, 15:33, Gość:

Miało być, ale gazeta wrocławska zaczęła jątrzyć przeciwko Sutrykowi, że korzenie dębów będą lechtane i dzięki tym artykułom zebrali się aktywiści i zablokowali budowę. Brawa dla anty obywatelskiego szmatlawca.

30 kwietnia, 15:50, Gość:

O co ci chodzi? Co ma wspólnego gazeta z tym, że jeden z drugim nie uzyskał wszystkich pozwoleń na budowę? Gdyby gazeta nie napisała, a drzewa zaczęły chorować to byś darł struny głosowe że nie dbają. Ciesz się, że drzewa zostały bo ich już niewiele w w mieście.

30 kwietnia, 16:20, Gość:

A co z drzewami na Nowym Targu, przed dworcem PKP ?

To było wręcz oczywiste, że remont torów nie wpłynie na dęby, wystarczy podstawowa wiedza nt. biologii i tego w jaki sposób wygląda system korzeniowy takiego dębu. Redaktorzy choćby chcieli wykopac taki dąb to nie dali by rady przez tydzień nawet jakby cała redakcja pracowała na zmiany. Ale w tym szmatlawcu wymyślili, że będą jątrzyć nawet jeśli mieszkańcy Wrocławia mieli by na tym stracić i dostać torowisko z opóźnieniem.

G
Gość
30 kwietnia, 15:33, Gość:

Miało być, ale gazeta wrocławska zaczęła jątrzyć przeciwko Sutrykowi, że korzenie dębów będą lechtane i dzięki tym artykułom zebrali się aktywiści i zablokowali budowę. Brawa dla anty obywatelskiego szmatlawca.

30 kwietnia, 15:50, Gość:

O co ci chodzi? Co ma wspólnego gazeta z tym, że jeden z drugim nie uzyskał wszystkich pozwoleń na budowę? Gdyby gazeta nie napisała, a drzewa zaczęły chorować to byś darł struny głosowe że nie dbają. Ciesz się, że drzewa zostały bo ich już niewiele w w mieście.

A co z drzewami na Nowym Targu, przed dworcem PKP ?

G
Gość

Miało być, ale gazeta wrocławska zaczęła jątrzyć przeciwko Sutrykowi, że korzenie dębów będą lechtane i dzięki tym artykułom zebrali się aktywiści i zablokowali budowę. Brawa dla anty obywatelskiego szmatlawca.

Dodaj ogłoszenie