Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Z centrum zniknęły kolejne miejsca parkingowe

MAL
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Na pl. Solnym zniknęły cztery kolejne miejsca parkingowe. Wrocławski magistrat umiejscowił tam postój taksówek. To może być dopiero początek problemów kierowców, którzy parkują na pl. Solnym, bo urząd właśnie tam zaplanował też wstępną lokalizację jednego z punktów wypożyczalni aut elektrycznych.

Postój taksówek z ul. Ruskiej został przeniesiony, ponieważ najemca lokalu mieszczącego się obok postoju taksówek, wystosował do miasta pismo z prośbą o umiejscowienie na ul. Ruskiej ogródka letniego. Wydział Inżynierii Miejskiej konsultował nową lokalizację postoju z korporacją taksówkarską. Ta wyraziła pozytywną opinię.

Nowy postój taksówek jest zlokalizowany na południowej pierzei placu Solnego, obok kwiaciarek i naprzeciwko budynku Starej Giełdy. W ten sposób zlikwidowano cztery miejsca parkingowe dla kierowców.

To może oznaczać dopiero początek problemów kierowców z miejscami parkingowymi na pl. Solnym, ponieważ wrocławski magistrat planuje na placu urządzić jeden z punktów wypożyczalni aut elektrycznych. Ma ruszyć za rok.

Europoseł Bogdan Zdrojewski i były prezydent Wrocławia wielokrotnie krytykował władze miasta za ograniczanie ruchu samochodowego na placu Solnym.

- Skoro daliśmy ten teren kwiaciarkom, skoro prowadzona jest tam sprzedaż faktycznie przez całą dobę , to brak możliwości objechania placu w celu znalezienia miejsca do zatrzymania jest wyrazem lekceważenia dla prowadzonej tam działalności gospodarczej, na którą miasto dało zgodę i z której czerpie podatkowe korzyści - mówił w rozmowie z portalem GazetaWroclawska.pl.

Przeciwna likwidowaniu miejsc parkingowych w centrum jest również radna Katarzyna Obara-Kowalska, do niedawna należąca do klubu Rafała Dutkiewicza, dziś już w opozycji. - Jakie miejsca parkingowe w zamian otrzymają kierowcy? - pyta radna. - Jestem przeciwna faworyzowaniu tylko określonych grup mieszkańców. Chodzi o pieszych i rowerzystów. To nie ma nic wspólnego z demokracją. Kierowcy prezydentowi Wrocławia są potrzebni tylko po to, żeby były wpływy do miejskiej kasy. A władza robi wszystko, żeby obrzydzić kierowcom jazdę po centrum Wrocławia, nie dając nic w zamian, bo miejska komunikacja jest nieskuteczna - uważa radna Katarzyna Obara-Kowalska.

Od początku tego roku znaki zakazu zatrzymywania zamontowano na:

  • ul. Pretficza (28 metrów przed ul. Oficerską)
  • ul. Grabiszyńska (na wysokości kładki przed ul. Kolejową)
  • ul. Nowa (po stronie zabudowy)
  • ul. św. Pawła (przy Muzeum Współczesnym)
  • ul. Jerzmanowska (pobocze, od ul. Żernickiej)
  • ul. Maślicka (odcinek od ul. Północnej do ul. Koziej)
  • ul. Miła (odcinek od ul. Piwnej do ul. Szczytnickiej)
  • ul. Wykładowa (po stronie szkoły, od godz. 7 do 17)
  • ul. Trzebnicka (od ul. Słowiańskiej do ul. Ołbińskiej)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska