Wypadek na A4 pod Wrocławiem. Kierowca tira uciekł, zostawiając ranną osobę!

mk
Po wypadku na A4 w stronę Wrocławia droga była zablokowana
Po wypadku na A4 w stronę Wrocławia droga była zablokowana Zdjęcie ilustracyjne / Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Udostępnij:
Gigantyczne korki na A4 w obu kierunkach. Po wypadku, do którego doszło pomiędzy Kostomłotami i Kątami Wrocławskimi kierowca ciężarówki nie udzielił pomocy osobom uwięzionym w aucie osobowym i uciekł z miejsca zdarzenia.

Do groźnego wypadku doszło na autostradzie A4 pomiędzy węzłami Kostomłoty i Kąty Wrocławskie na jezdni w kierunku Wrocławia (136 km drogi). W chevroleta uderzył tir. W osobówce uwięzieni byli kierująca i jej syn. Ten fakt wykorzystał kierowca ciężarówki i uciekł z miejsca wypadku.

- Kierująca osobowym chevroletem jechała lewym pasem ruchu w stronę Wrocławia. Na 136 km nieznany pojazd ciężarowy zmieniał pas ruch z prawego na lewy i uderzył w prawy przód chevroleta. Auto uderzyło w barierki - mówi st. sierż. Paweł Noga z wrocławskiej policji. Ranny został 21-letni syn kierującej, którego opatrzyli ratownicy medyczni. Trwają poszukiwania kierowcy ciężarówki.

Droga w stronę Wrocławia jest nieprzejezdna. Chwilę później, w tym samym miejscu, ale na jezdni w stronę Legnicy, doszło do kolizji. Do godz. 10 zablokowany był jeden pas ruchu.

Korek w stronę Wrocławia tworzy się już przed Kostomłotami i ciągnie się ponad 15 kilometrów aż za Kąty Wrocławskie. Na całym odcinku pomiędzy Kątami Wrocławskimi a węzłem Bielany Wrocławskie także tworzą się zatory. Korek na jezdni w stronę Legnicy, który miał blisko 10 kilometrów długości rozładowuje się już. Długo trwa również przejazd bocznymi drogami dojazdowymi z autostrady w rejonie Kostomłotów, Kątów Wrocławskich, Biskupic Podgórnych oraz AOW.

Tu doszło do wypadku:

ZOBACZ TAKŻE:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jurij Belous o definicji ludobójstwa

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Byr
Nie uciekł, a był w szoku ;-), a swoją drogą jak ci kierowcy po A4 jeżdżą, że co chwila wypadki, na Via Carpatia nic się nie dzieje; można-można ! ;-)))
M
Maciek
Kierowcy ciężarówek mają w d. innych uczestników drogowych.

Nigdy nie patrzą zjeżdżając na lewy pas tłumacząc się martwym punktem., chociaż mają podwójne lusterka. Jak zjeżdżają to włączają sygnalizację w momencie wykonywania manewru a potem wyprzedzają 1km/h przez 15 minut.

Dobra wiadomość jest jednak taka, że prokuratura tak dobierze się się do jego d... że skończy się szeryfowanie. O karierze kierowcy może już zapomnieć.
G
Gość
Brakuje rak do pracy, to musimy tolerować pijanych Ukraińców w TIR-ach.
G
Gość
40 tonowy TIR tyle co 160000 sam. osobowych 

Ocena wpływu poruszania się pojazdów przekraczających dopuszczalne w Polsce naciski na oś na degradację sieci drogowej, opis systemu udzielania zezwoleń i pobierania opłat za przejazd po niedostosowanych odcinkach dróg oraz mapy obrazujące polską sieć drogową, na którą w latach 2004-2010 dopuszczone zostały pojazdy o maksymalnym nacisku 11,5 tony/oś, z zaznaczeniem odcinków niedostosowanych, na przejazd którymi niezbędne będzie uzyskanie zezwolenia i uiszczenie dodatkowej opłaty Ocena degradacyjnego wpływu pojazdów przekraczających dopuszczalne obciążenie na oś na polską sieć drogową Podczas eksploatacji nawierzchnia drogowa ulega zużyciu i zniszczeniu, na co wpływają dwa podstawowe czynniki: ruch pojazdów i klimat, z czego główną przyczynę zniszczeń stanowi pierwszy z nich. 

Im większa masa (ciężar) pojazdu, tym większe oddziaływanie niszczące na nawierzchnię. Liczy się zatem nie tylko natężenie (liczba pojazdów w jednostce czasu), lecz także, a kiedy przede wszystkim, ich ciężar wyrażany obciążeniem osi. W Polsce dopuszczalne obciążenie osi wynosi 100 kN (10 T).Każde zwiększenie obciążenia pojazdu ponad dopuszczalny prawem limit przynosi wymierną stratę w postaci zwiększonych i narastających uszkodzeń nawierzchni drogowej. Jeśli stan nawierzchni sieci drogowej jest dobry, to zwiększenie zniszczeń wskutek przeciążenia pojazdów jest mniejsze niż wtedy, gdy nawierzchnia jest nierówna i charakteryzuje się złym stanem technicznym. W tym wypadku dochodzi bowiem zwiększenie agresywności obciążenia pojazdem wskutek efektu oddziaływania dynamicznego. Wziąwszy pod uwagę stan dróg w Polsce trzeba wyraźnie stwierdzić, że pojazdy o ponadnormatywnym obciążeniu przynoszą znacznie większe szkody niż w krajach Europy Zachodniej. 

Efektem jest dalsze pogarszanie stanu nawierzchni. W rezultacie dopuszczenie większego limitu obciążenia, które miało przynieść pożytek przewoźnikowi, działa przeciwko niemu, przyczyniając się do pogorszenia stanu nawierzchni, który staje się rzeczywistym zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu.

Nawierzchnia drogowa nie jest niszczona przez samochody osobowe z obciążeniem osi rzędu 5 kN (0,5 T), lecz przez samochody ciężarowe. 

Niszczące działanie pojazdu na nawierzchnię rośnie w funkcji potęgowej obciążenia. Z powszechnie przyjmowanego prawa czwartej potęgi wynika, że przejazd jednego samochodu ciężarowego  normatywnego 100 kN/oś wywiera taki wpływ na nawierzchnię, jak przejazd 160 tys. samochodów osobowych. Natomiast pojazd ciężarowy o nacisku dwukrotnie większym – 200 kN/oś – powoduje 16-krotnie większe zniszczenie nawierzchni. 

https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobile/czynniki-wplywajace-na-trwalosc-nawierzchni-asfaltowych-73797.html
G
Gość
Budowa A4 bis

https://gazetawroclawska.pl/85-lat-temu-rozpoczeto-budowe-a4-pod-wroclawiem-tak-powstawala-archiwalne-zdjecia/ar/13996543#archiwum
G
Gość
Wądroże Wielkie: "Nie pozwolimy na zlikwidowanie zjazdu z A4"

https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/116132/Wadroze-Wielkie-nie-pozwolimy-na-zlikwidowanie-zjazdu-z-A4-czyli-pierwsze-uwagi-do-budowy-nowej-autostrady
G
Gość
Horror będzie jak podejmą decyzję tworzenia trzeciego pasa zamiast budowy równoległej A4 bis.

Przez okres budowy trzeciego pasa, wyburzania wiaduktów, budowy nowych - tylko TIRy będą jeździły przy wyłączeniu jednego kierunku a osobówki objazdami, bo nie pojadą razem z TIRami – będą miażdżone
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie