Wrocław: Wielki "bąbel" na Podwalu. Dwa miesiące po remoncie wychodzą niedoskonałości (ZDJĘCIA)

Przemysław Wronecki
Dziury i bąble na niedawno remontowanym Podwalu Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska
Zaledwie w końcu kwietnia skończył się remont Podwala, a torowisko wymaga tam już poprawki! Za skrzyżowaniem z ul. Muzealną wokół jednej z szyn asfalt zapadł się i popękał, a na skrzyżowaniu z Krupniczą zrobił się na asfalcie "bąbel".

- Zapadlisko i popękania nawierzchni mogą świadczyć o nieprawidłowym wykonaniu styku nawierzchni drogowej i tramwajowej lub o nadmiernych ruchach pionowych szyn. W drugim przypadku, wokół starej zniszczonej krzyżownicy została ułożona nowa nawierzchnia i są z nią problemy - wyjaśnia dr Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.

Wrocławianie nie mogą zrozumieć, jak to jest możliwe, że dwa miesiące po remoncie wychodzą już takie niedoskonałości. - Remont dość długo się ciągnął, a teraz okaże się, że jeszcze raz będą musieli tu rozkopać - mówi Katarzyna Krzystek, wrocławianka.

O sprawę zapytaliśmy Wrocławskiej Inwestycje, które zleciły i nadzorowały remont Podwala. - Poprosiliśmy o wyjaśnienie wykonawcę. Z informacji, których nam dostarczył, wynika, że wskazane usterki były poza zakresem wykonanych przez niego prac - wyjaśnia Marek Szempliński z WI. Informuje również, że w przypadku remontu Podwala m.in. część międzytorza - gdzie pojawiły się spękania - nie była wymieniana. Jednak o dalsze wyjaśnienia, co będzie z Podwalem, kieruje nas do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

- Wypiętrzenie powstałe w nawierzchni asfaltowej wystąpiło przy rozjeździe tramwajowym na ul. Krupniczej, który nie był wymieniany podczas robót realizowanych na tym odcinku przez Wrocławskie Inwestycje - wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM. Dodaje, że zakres prac remontowych obejmował tylko drugi rozjazd. Ten zniszczony zostanie wymieniony podczas remontu Krupniczej w 2014 roku. - Doraźnie usuniemy nierówności - zapewnia Mazur.

To kolejna wpadka urzędników z tym remontem. W trakcie prac okazało się, że tory po stronie fosy są w złym stanie. Ale magistrat nie zdecydował się ich wymienić. Wybrał tańsze rozwiązanie. Na odcinku Podwala (od Łąkowej do Sądowej) ułożono betonową belkę, która ma usztywnić torowisko.

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 101

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
x

Oprócz zdjęcia nr 1,5,6 które rzeczywiście fotografującemu się pomyliły - zdjęcia 2,3,4 pokazują partactwo wykonane dokładnie 2-3 miesiace temu. Na zyczenie miasta Wrocław, dla scisłości.

x
x

Zdjęcia nr 2,3,4 przedstawiają DOKŁADNIE to co zostało "wyremontowane" i oddane do użytku ledwie 2 miesiące temu. To dopiero zapowiedź tego co będzie się działo dalej a zwłaszcza po zimie. Na życzenie miasta zrobiono partactwo - stare i zdewastowane tory prowizorycznie podklinowano i położono asfalt - efekty na zdjęciach.

M
Mateusz

"elokwentny" red. wronecki.

a
antyPO

w końcu jakieś rozsądne komentarze. przecież ten fragment, z którego gwr robi sensacje, nie był w ogóle ruszany.

d
donaldinho I

tytuł ma się nijak do prawdy. ten fragment nie był wyremontowany.

m
mądrala

haha fragment nie był wyremontowany:) tytuł jak z faktu Gwr

h
havranek

Przeciętny wrocławianin widzi efekt końcowy. Co go obchodzi, który centymetr jezdni był, a który nie był remontowany? Przecież jeszcze przed zamknięciem Podwala bardziej kumaci mówili, że trzeba remontować całościowo, jezdnię wraz z torowiskiem. Brak tłumaczono tym, że chyba rok wcześniej część torowiska była remontowana. Teraz widać co to był za remont. Zostawiono stare szyny, a wcześniejszy remont był tylko ratowaniem przejezdności torowiska, bo tramwaje wypadały z szyn, a nie żadną poważna naprawą. Stare szyny, stara podbudowa, to czego się spodziewano? To samo za chwilę będzie na Nowowiejskiej. Wrocław miastem prowizorki.

z
z

Więc niech poniżsi durnie sami stukną się w łeb. Rozjazd na samym środku skrzyżowania rzeczywiście nie był teraz remontowany (ale 1-2 lata temu by the way) ale fragmenty tuż koło sądu - jak najbardziej!

h
havranek

Żeby wygrać przetarg trzeba zaproponować nierealne stawki. Potem, żeby wyjść "na swoje" trzeba kombinować. Kosztorys składa się zasadniczo z trzech kolumn: robocizna, materiały i sprzęt. Możliwości jest pełno by coś urwać na tych trzech działach. Inna forma odkucia się to podwykonawcy, można im przecież zapłacić z opóźnieniem (to dla wykonawcy przecież ukryta forma darmowego kredytu) lub w ogóle nie zapłacić licząc, że mała firma i tak nie ma pieniędzy na batalię w sądzie z dużym zleceniodawcą. Rozwiązaniem mogłyby być fachowe komisje przetargowe. Obecnie zajmują się one tylko papierologią. Sprawdzają czy dostarczono odpowiednie dokumenty, czyli stroną formalną. Ale nikt nie sprawdza strony merytorycznej czyli po prostu czy za taką cenę tę inwestycję w ogóle da się zrobić. Gdyby tam zasiadali fachowcy mogliby na podstawie projektu i kosztorysu to ocenić i powywalać z przetargu firmy niewiarygodne. Oczywiście członkowie takiej komisji odpowiadaliby majątkowo za swe błędne decyzje, gdyby dopuszczona i wykonana zgodnie z projektem inwestycja okazała się fuszerką. Myślę, że to skutecznie zniechęciłoby do załatwiania czegoś "pod stołem".

K
Kazio

kłamcie tak dalej a niedługo nikt tu nie będzie wchodzić.

.

czy ktoś przeczytał treść artykuł? ten fragment nie był remontowany.

.

czy ktoś przeczytał treść artykuł? ten fragment nie był remontowany.

a
antyPO

wróćcie do starego dobrego zwyczaju dawania nagłówków zgodnych z prawdą, lub co najmniej, z treścią artykułu.

111

tz;po urzędniczemu,jeśli chodzi o oszczędności.Oszczędności widać już procentują,ponieważ teraz trzeba zabrać się do poprawek,co wcale nie podnosi kosztów remontu!!!!!!Kpie oczywiście,od lat wiadomo że kiepskie materiały i technologia z początków 20-w,się tu nie sprawdzi.We Wrocławiu od lat nie była ukończona żadna inwestycja drogowa na czas,więc pytam gdzie oszczędności jeśli nie oddaje się w terminie inwestycji?

w
wr

Zamknięto ulice na długie miesiące, ściagnięto sprzęt, ludzi, porobiono objazdy komunikacji i samochodów. I miasto NAKAZAŁO wykonawcy stare zrujnowane szyny tymczasowo podklinować tak aby można było na całą szerokośc jezdni położyć nowy asfalt. Róznica jest tylko taka, ze podbudowa pod pasami ruchu kołowego była wykonana poprawnie natomiast torowisko to ruina.

Ale jedno i drugie przykryto świezym asfaltem, rozumiecie już? Bo miasto się upierało, że nie ma 1 miliona na zakup nowych szyn! Teraz jak torowisko się posypie najpóźniej po nadchodzącej zimie, znowu będa zamykać, ściagac sprzęt, ogłaszac przetarg, robić objazdy itd a całośc będzie już kosztowała 5 milionów a nie 1 milion.

I szkoda tylko że taki "fachowiec" Rychel z Wrocławskich Inwestycji nie zapłaci różnicy z własnej kieszeni.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3