reklama

Wrocław: W nocy testowano najdłuższy tramwaj (FILM)

PWRZaktualizowano 
W nocy z wtorku na środę na wrocławskich torach testowano najdłuższy tramwaj w Polsce. Powstał w firmie Protram z ul. Legnickiej, ale nie będą z niego korzystali wrocławscy pasażerowie. Mający 40,5 metra długości kolos (o ponad 10 metrów więcej od kursujących po stolicy Dolnego Śląska Tramwajów Plus Skody) trafi do Krakowa. Kupiło go tamtejsze MPK.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 56

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

c
czatowiec

Akurat tramwaje Bombardiera dla Krakowa są produkowane w Bautzen, a nie we Wrocławiu.

e
eks elektromonter

telepie bo ma na sztywno wózki umocowane. Co najlepsze kola sie przez to szybciej zuzywaja na łukach a jedno koło to koszt około 10tyś eurusi. Popłyniemy na tych klekotach. Dziekujemy Panie Prezydencie!!!

e
eks elektromonter

a później pisz. Protramy 205 na przykład, to koszt 3mln. zł. a jednokierunkowa skoda to 7,5mln jak dobrze pamiętam więc nie trafiony tekst gościu. Przetarg na przebudowy 105 też już dawno jest nie aktualny bo ostatni skład wyjechał z protramu w czerwcu 2010r. później mpk wycofało się z remontów bo kasa poszła na tramwaj minus.

e
eks elektromonter

pojęcie masz km, o Protramie i specyfiki tego jak odbywały się przetargi we wrocku

p
pafawag

nie produkował i nie produkuje tramwajów

W
Wow

lobox się "fachofo" wypowiedział. Jednak szkoda, że niektórym udało się przebrnąć przez podstawówkę i nauczyli się jako tako pisać! Nie jestem z Wrocka, ale poczytaj poniżej dlaczego ktoś tam zadecydował, jaki przetarg był, a jak rowerek Ci się nie mieści i nie masz gdzie dupsko posadzić, to sobie furę kup ze specjalistycznym bagażnikiem dla jednośladów kretynie!

l
lobox

ciekawe czym się kierowali rafcio dupikiewicz i jego banda złodzieji i karierowiczów kupując "minusy", bo w porównaniu do testowanego w minusach brak miejsca zapewne więcej prądu potrzebują i co to za miejsce na rowery? rowerzysta ma tam z rowerem stać ? bo nigdzie nie da się roweru przymocować by się nie przewracał. No i nie jeżdzą 3x szybciej od pozostałych tramwaji.

K
Krako-wicki

wywołałoby burzę tutaj, że wrocławskie dziadostwo Wam oferują, a inne miasta kupują nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje. NIK-u trzeba - wołalibyście, skandal, korupcja i przekręt dla Protramu. Kto za to beknie! Dlaczego wspieramy podupadły zakład z naszych podatków! Prezydent na drzewo! Kto za to łapówę dostał? PO pewnie tak rządzi. PiS-u to sprawka! i.t.d.

Luuuuuuudzie z Wrocławia - opanujcie się!!! Toż sami się zastanówcie nim coś napiszecie! Na szczęście tramwaj jest dla krakusów, trochę mądrzejszych od Was. To co możliwe naprawia się i produkuje w Krakowie podobnie jak u Was. Reszta w wyniku przetargów śmiga po torach i ulicach miasta. (He, że przytoczę tutaj: chcieliśmy w Krakowie kolejne autobusy Mercedasa, ale przetarg na 100 sztuk wygrał tym razem Solaris i OK, to też dobre autobusy!) PROTRAM ma się nieźle i za swoją pracę dostaje pieniądze bez wystawiania się na Waszą pomoc lub potępienie. Tramwaj zrobił ciekawy, nie na wrocławskie przystanki, bo wygrał przetarg! Gdyby to był Modertrans też byłoby OK. To jednak technologia nieco w tyle w stosunku do Waszej Skody, ale Wam Skoda wadzi, więc może niepotrzebnie miasto kupuje nowe tramwaje? - stare 105-ki tyle lat już funkcjonują, to i kolejne 40-ści będziecie nimi jeździli. Mamy w Krakowie ich jeszcze dużo - tanio sprzedamy!

P
Pro-tram

precz od Protrmu, który jest samodzielnym zakładem i nie chce socjalistycznego wsparcia oraz komunistycznych "darów" w postaci zamówień, których nie ma jak zrealizować.

K
KM22

nabili punktów (+27) dla postulatu studentki rodem z minionej, socjalistycznej epoki o wspieraniu lokalnym... Protram radzi sobie bez pseudowsparcia jako zakład remontowy i budujący ograniczoną liczbę tramwajów. Korzysta przy tym z wózków innego podobnego zakładu Modertrans z Poznania. Te małe zakłady nie są w stanie dostarczać taboru w większych ilościach. Oba nie mają też w całości niskopodłogowego wyrobu. Bicie piany bez rozeznania i zupełnie niezrozumiała krytyka czeskich tramwajów. Kraków ma 50 Bombardierów + kolejne 24 w drodze i nie ma takich dziwnych mieszkańców, co Wy ze Lwowa przyjechaliście tutaj czy co? Pleciecie głupoty. Ja bym Wam same stozłomki zostawił i niech Protram je remontuje przez kolejne 100 lat!

P
PRO protram

Ok, wole nawet rower. Ale zanim na niego wsiade ty mi go dokladnie wyczyscisz.

z
zbyszek

Nikt ci gnoju nie każe jeździć tramwajem. Są jeszcze przecież rowery.

L
Lola

też w Protramie ma przejść remont po awarii i dostać niskopodłogowy człon, więc miejcie oko na taki ładny tramwaj (Krk kupił go w Essen i dostosował do szerokiego toru), który też będzie po przebudowie miał próby na wrocławskich torach.

d
dfvefdve

Ja z tej calej skody po przejechaniu 1 km wychodze 6 cm nizszy

S
Smok Wawelski

Dajcie znać koleżanki i koledzy z Wrocka kiedy go załadują na lawety do Krakowa. Krakowianie czekają z niecierpliwością na niskopodłogowy kawałek tramwaju na trasie do Nowej Huty na linii "4", gdzie mamy składy 3 starych, wysokopodłogowych, konstalowskich 105-ek. Oby dał radę i się sprawdził. Pozdrawiamy pracowników Protramu!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3