Wrocław. Tramwaje powróciły na ul. Krakowską i Opolską [ZDJĘCIA]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Tramwaje linii 3 i 5 wróciły na swoje trasy po blisko czterech miesiącach przerwy
Tramwaje linii 3 i 5 wróciły na swoje trasy po blisko czterech miesiącach przerwy Konrad Bałajewicz / Polska Press
Udostępnij:
Dobra wiadomość dla mieszkańców m.in. Księża i Przedmieścia Oławskiego. Po blisko czteromiesięcznej przerwie, tramwaje linii 3 i 5 znowu kursują ulicami Tragutta, Krakowską i Opolską.

Brak przejazdu tramwajów kursujących na pętle "Księże Małe" związany był z wymianą torowiska na odcinku prawie 400 metrów. Inwestycja została przeprowadzona w ramach budowy Alei Wielkiej Wyspy - nowej trasy łączącej Krzyki z Biskupinem i Sępolnem (ulicy Krakowskiej z ulicą Mickiewicza). Mimo, że tramwaje już jadą ulicą Krakowską, to jeszcze nie koniec prac pod estakadą.

- Obecne prace drogowe przy ul. Krakowskiej związane są z łącznicą prowadzącą na Aleję Wielkiej Wyspy. Prace sieciowe są zakończone. W najbliższym czasie zaplanowana jest budowa nowych peronów przystankowych i układanie masy bitumicznej. Na wjeździe do Alei Wielkiej Wyspy, od strony parku Wschodniego, przygotowany jest już fragment chodnika, wyznaczymy także drogę rowerową. Całkowite zakończenie prac w obrębie ul. Krakowskiej planowo zakończy się w najbliższych miesiącach. Wszystko jednak zależy od pogody - tłumaczy Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Wymiana torowiska miała trwać planowo 3 miesiące, jednak ze względu na znalezione szczątki w miejscu dawnej, zlikwidowanej w 1967 roku nekropolii św. Bernardyna, prace opóźniły się. Łącznie pracownicy robót znaleźli kości trzech zmarłych, w tym jednego dziecka. Wszystkie zostały zabezpieczone przez archeologa i zbadane przez antropologa. Pisaliśmy o tym tutaj:

W związku z powrotem linii 3 i 5 na stałe trasy przejazdu, tymczasowa linia autobusowa 703 kursująca została zlikwidowana. Z uwagi na prowadzone prace budowlane na skrzyżowaniu ulicy Krakowskiej z aleją Armii Krajowej, tymczasowo zawieszony będzie przystanek tramwajowy "Armii Krajowej" (przy wiadukcie drogowym) w kierunku centrum miasta.

Tramwaje linii 3 i 5 wróciły na swoje trasy po blisko czterech miesiącach przerwy

Wrocław. Tramwaje powróciły na ul. Krakowską i Opolską [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ilja Kuksa o szansach na przystąpienie Ukrainy do UE

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wesk
Za te pieniądze, które pompujemy w torowiska i tramwaje mielibyśmy już metro we Wrocławiu.
G
Gość
8 stycznia, 15:18, Gość:

Bez sensu, dlaczego nie wybetonowali całego torowiska aż do Selgrosu i nie zlikwidowali tego durnego buspasa?

Żadnej logiki w tych pracach.

8 stycznia, 16:12, Gość:

Tak, ale prace pod torowisko wymagają procedur budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, a nie tak jak obecne remonty i ciągłe naprawy np Pl. Legionów, Słowiańska, Plac Dominikański i inne.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

8 stycznia, 19:00, Gość:

czyżbyś sugerował, że osoby pełniące ważne funkcje we władzach miejskich są ignorantami?

Sam oceń jak długo wytrzymują kolejne wymiany szyn, rozjazdów przy kiepskim podtorzu. Naprawy pękniętych szyn bez spawu termitowego nie mają szans

G
Gość
8 stycznia, 15:18, Gość:

Bez sensu, dlaczego nie wybetonowali całego torowiska aż do Selgrosu i nie zlikwidowali tego durnego buspasa?

Żadnej logiki w tych pracach.

8 stycznia, 16:12, Gość:

Tak, ale prace pod torowisko wymagają procedur budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, a nie tak jak obecne remonty i ciągłe naprawy np Pl. Legionów, Słowiańska, Plac Dominikański i inne.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

czyżbyś sugerował, że osoby pełniące ważne funkcje we władzach miejskich są ignorantami?

G
Gość
8 stycznia, 15:18, Gość:

Bez sensu, dlaczego nie wybetonowali całego torowiska aż do Selgrosu i nie zlikwidowali tego durnego buspasa?

Żadnej logiki w tych pracach.

Na to się rozpisze osobny przetarg, by wyciągnąć kasę z budżetu.

G
Gość
8 stycznia, 15:18, Gość:

Bez sensu, dlaczego nie wybetonowali całego torowiska aż do Selgrosu i nie zlikwidowali tego durnego buspasa?

Żadnej logiki w tych pracach.

Tak, ale prace pod torowisko wymagają procedur budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, a nie tak jak obecne remonty i ciągłe naprawy np Pl. Legionów, Słowiańska, Plac Dominikański i inne.

http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika,materialy_i_technologie,artykul,torowiska_tramwajowe___roboty_budowlane__pelna_wersja_artykulu_,10247

G
Gość
Bez sensu, dlaczego nie wybetonowali całego torowiska aż do Selgrosu i nie zlikwidowali tego durnego buspasa?

Żadnej logiki w tych pracach.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie