Wrocław: Od 1 czerwca z Urbancard pojedziemy pociągami za darmo

Magdalena Kozioł
Polskapresse
Od soboty, 1 czerwca, wsiądziemy do pociągu bez biletu kolejowego, za to z Urbancard. W granicach Wrocławia, z miejskimi przejazdówkami, będziemy podróżować składami Kolei Dolnośląskich i Przewozów Regionalnych.


Jakie bilety będą w nich honorowane?

Bilety okresowe kodowane na Urbancard:

  • imienne na wszystkie linie i wszystkie linie normalne (7-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe, semestralne); na okaziciela (30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe);
  • bilety okresowe kodowane na elektronicznych legitymacjach studenckich (ELS): imienne na wszystkie linie i wszystkie linie normalne (7-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe, semestralne);
  • bilety w formie tradycyjnej (papierowe): czasowe, uprzednio skasowane w pojeździe miejskiej komunikacji zbiorowej (24-godzinne, 48-godzinne, 72-godzinne, 168-godzinne);
  • bilety w formie telefonicznej: czasowe (24-godzinne, 48-godzinne, 72-godzinne, 168-godzinne);
  • bilety imienne 30-dniowe na dwie linie nie obowiązują przy przejazdach pociągami na nowych zasadach. Pasażer, który ma taką przejazdówkę, oczywiście może pojechać pociągiem, ale jest zmuszony kupić znaczek dopłaty kolejowej za 16 zł.

W poniedziałek ruszy akcja informacyjna, która będzie prowadzona w pojazdach komunikacji miejskiej, pociągach PR i KD oraz na stacjach kolejowych. Plakaty będą wisieć na wiatach przystankowych we Wrocławiu, w budynkach Urzędu Miejskie-go we Wrocławiu. A także w biurze obsługi klienta Urbancard, w kasach kolejowych, w centrum obsługi mieszkańca urzędu i biurze obsługi pasażera wrocławskiego MPK.

Za wrocławian, którzy będą jeździć koleją, zapłaci wrocławski magistrat. Rocznie przekaże 2,5 mln zł Przewozom Regionalnym i Kolejom Dolnośląskim.

Już wiadomo, że wrocławianie w pociągach będą liczeni. Wrocławski ratusz rozpisał przetarg i wybrał firmę, która to zadanie ma wykonać. Pomiary w pociągach będą wykonywane w czerwcu, lipcu, wrześniu i październiku. Wiedza na ten temat jest niezbędna dla oceny działania systemu i warunków rozliczeń.

Choć termin wprowadzenia tego udogodnienia kilkakrotnie przesuwano, to wydział transportu wrocławskiego magistratu przygotował specjalną mapę, na której urzędnicy porównali czasy przejazdów komunikacją miejską po Wrocławiu i pociągiem.

Okazało się, że podróżując koleją, szybciej dojedziemy np. na trasie Wrocław Główny - Psie Pole, oszczędzając 13 minut, do Pawłowic - 17 minut, a do Leśnicy - 35 minut. - Czy na tej samej zasadzie, jak w MPK, będą mogli podróżować honorowi zasłużeni dawcy krwi? - pyta Mirosław Owczarek, który oddał 40 litrów krwi. Od wielu lat korzysta z biletu wolnej jazdy we Wrocławiu i chętnie będzie korzystał z tego udogodnienia w podróżach pociągami do pracy.

Okazuje się, że kolejarze i urzędnicy pomyśleli o tej grupie wrocławian. Honorowi krwiodawcy będą mieli takie same prawa w korzystaniu z pociągów jak dziś w MPK.

Do korzystania z bezpłatnych przejazdów koleją są uprawnieni nie tylko mężczyźni, którzy oddali co najmniej 18 litrów krwi i kobiety, które oddały 15 litrów krwi, ale też posłowie i senatorowie, inwalidzi wojenni i wojskowi, dzieci i młodzież niepełnosprawna, dzieci do lat 4, osoby, które ukończyły 70 lat, osoby niewidome lub ociemniałe oraz ich przewodnicy, członkowie Stowarzyszenia Polaków Poszkodowanych przez III Rzeszę, Ludzie ze znakiem "P", członkowie Dawnej Polonii Wrocławskiej i Pionierzy Wrocławia, dzieci z rodzin wielodzietnych.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 37

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
LOL

CZY KTOŚ W TEJ POPIEPRZONEJ GAZECIE CZYTA CO PISZE?!?!?
JAKIE ZA DARMO????!!!
SKOŃCZCIE ROBIĆ I TAK OGŁUPIAŁYM LEMIGOM SIECZKĘ Z RESZTEK TEGO CZEGOŚ, TEGO CO JESZCZE MAJĄ W GŁOWACH!!

Z
Zuma

Otóż pracuję na Brochowie, mogę spokojnie wsiąść na Dworcu Głównym i wysiąść właśnie tam. Linia kolejowa pokrywa się z w moim przypadku z linią autobusową

F
Fakir

Po dokupieniu znaczka kolejowego za bodajże 16 zł. i masz 3-ą i kolejne linie... (bo "kolejowych" jest kilka)

j
janisko

Miasto w którym mieszkasz znajduje się w jednym z najsilniejszych państw na świecie. Jest zdaje się nawet jego stolicą.

No i wypada wspomnieć, że miesięczny bilet w Berlinie jednak kosztuje te 300 zł. Ja wiem, tam zarabia się więcej, ale to nie jest żadna nowość, że większość kosztów przedsiębiorstwa mają takie same.

Bogatych stać, bogaci mają wygodniej, bogaci pozwalają sobie na więcej "socjalnych" czy "społecznych" inwestycji. Co jakiś czas ktoś do nich wpadnie i nagle wydaje mu się, że sam na to zapracował i kilka pokoleń jego rodziny... wystarczy by pluć we własne gniazdko.

j
janisko

Gdyby nie komunikacja miejska, zamiast 30 minut stałbyś sobie w korkach w swojej puszce 120 minut, w cofającym się w rozwoju mieście w którym wszyscy muszą poruszać się po niewydolnych arteriach samochodami - bo nie ma alternatywy.

Polecam książki, rozwijają wyobraźnię - ponoć.

j
janisko

Imienny na 2 linie dotyczy wyłącznie dwóch linii i tras pokrywających się. Nie wiem na jakiej podstawie oczekujesz także połączenia kolejowego skoro nawet do innego autobusu wsiąść nie możesz.

Płacisz niemało? Zapraszam do innych miast, nie mówiąc o opuszczeniu kraju.

j
janisko

O, mistrz się zorientował, że w weekend po 18 jeździ mało pociągów...

Podpowiem, ten pomysł służy przede wszystkim szczytom i raczej nikt z mieszkańców Wrocławia nie życzy sobie autobusu co 15 minut i pociągu co 20 minut w niedzielę po godzinie 18. A może i życzyliby sobie do czasu, aż ktoś przedstawiłby im ile ta fanaberia kosztuje.

r
ref

Wrocławski S-Bahn powinien:
- być zarządzany przez samorząd, a nie przez PKP
- posiadać (tam gdzie można) wydzielone torowiska tylko dla własnych pojazdów
- wyjeżdżać poza granice miasta do Sycowa, Jaworzyny, Żmigrodu, Ścinawy, Bierutowa, Twardogóry, Trzebnicy, Malczyc, Świdnicy, Łagiewnik Dzierż., Strzelina, Oławy i Jelcza
- kursować tunelem od Świebodzkiego pod Rynkiem, Pl. Dominikańskim, Pl. Wróblewskiego, Pl. Grunwaldzkim i Kochanowskiego do stacji Sołtysowice

Wystarczy zpojrzeć na system S-Bahn w Berlinie i przenieść go na wrocławski grunt.

Z
Zuma

Posiadam wykupiony UrbanCard imienny na dwie linie. Dlaczego posiadacze takich biletów nie mogą jeździć koleją za darmo????????? Przecież też płacę i to nie mało za przejazd!!

h
hen

Autor artykułu w ogóle nie docenił nowego wspaniałego pomysłu (notabene służącego do likwidacji lub skrócenia lini N)! Otóż podróżny oszczędza o wiele więcej! Gdyby chciał jechać autobusami proponowaną trasą to:
- Z peronu dworca głównego musiałby przejśc na przystanek N-ki (jakieś 2 minuty) i poczekać na auotobus (w zależnośći - od 0 do 20 minut, w łykendy od 0 do 30 minut).
- Podróż autobusem na przystanek Psie Pole - z przystanku przed dworcem na przystanek Psie Pole - wg MPK trwa to 22 minuty.
- Potem niestety najlepiej będzie jak podróżny przejdzie na piechotę. Innego wyjścia nie ma. Z przystanku Psie Pole na Dworzec kolejowy PKP Psie Pole - łącznie z przejściem podziemnym szacuję na jakieś 10 minut.
W ten sposób obecnie pokonuje się proponowaną trasę Dworzec Główny PKP - Dworzec PKP Psie Pole. Mam teraz pytanie - ile osób codziennie specjalnie jedzie taką trasą w jedną i drugą stronę? Pracownicy kolei?

Co do Pociągów Przewozów Regionalnych, ostatnio wracałem pociągiem "Sudety" z Kłodzka i pomyślałem, że od razu przejadę z Dw Głównego na Dw. Psie Pole. Na głównym pociąg jest o 18.29, na Psim Polu 19.22 (prawie godzinę później!). Wysiadłem na Głównym i przejechałem N-ką, jadącą w łykendy co pół godziny i tak byłem szybciej. Ponieważ, jak 90% mieszkańców Psiego Pola nie mieszkam koło dworca zastanawiam się gdzie zaoszczędzę te 13 minut???

a
abc

PODROZ SRODKAMI MASOWEJ KOMUNIKACJI NIE NALEZA DO BEZPIECZNYCH.SAM SIE O TYM PRZEKONALEM OTOZ ZOSTALEM KILKUKROTNIE ZGWWLCONY W TRAMWAJU,AUTOBUSIE A NAWET POCIAGU.WIERZCIE MI CHOC JESTEM GEJEM NIE BYLEM TYM ZACHWYCONY.

W
Wrockanin

Reszta Wrocławia ma w zasięgu linie kolejowe, tylko brakuje przystanków. Są miejsca, gdzie aż się proszą nowe przystanki. Czajkowskiego, Długa, Cmentarz Osobowicki, mnóstwo miejsc na obwodnicy towarowej. Jakby się tam zatrzymały osobówki i szynobus co 30 minut, to by z wielu miejsc dało do pracy dojechać znacznie szybciej.

W
Wkurz

Tani PR aż się wylewa.

b
bo

się zatrzesz podczas tego wielokrotnego włażenia.

z
zdzichmus

W ogóle nie korzystam z tego typu środków komunikacji, a muszę za to płacić. I nawet nie pytają mnie o zgodę, czy komuś chcę sfinansować przejażdżkę... Tak zarządzają moimi pieniędzmi komuchy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3