Wrocław: Na ul. Bardzkiej zapomnieli o wiatach przystankowych

Jarosław Garbacz
Na poszerzonej i przebudowanej ul. Bardzkiej nie wszystko działa jeszcze jak należy
Na poszerzonej i przebudowanej ul. Bardzkiej nie wszystko działa jeszcze jak należy Paweł Relikowski
Pod koniec września zakończył się główny etap przebudowy ul. Bardzkiej. Droga zyskała nowe oblicze między skrzyżowaniem z al. Armii Krajowej a ul. Świeradowską. - Wszystko dobrze, ale inżynierowie zapomnieli o zamontowaniu na przystankach wiat dla pasażerów - dziwi się Maciej Siankowski, mieszkaniec Gaju.

Jak to się stało? - W projekcie przebudowy drogi nie zlecono nam montażu tych wiat podczas obecnego remontu - wyjaśnia Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za przebudowę ulicy Bardzkiej.

Dlatego przez najbliższy rok pasażerowie komunikacji miejskiej będą musieli zabierać ze sobą parasol. Wiaty wzdłuż Bardzkiej i Świeradowskiej pojawią się, jednak nie tak szybko. W nowym roku będzie ogłoszony przetarg na wyłonienie firmy, która je postawi. Ta musi jednak spełnić wiele wymagań. - Chcemy, by na wszystkich trasach Tramwaju Plus oznakowanie i i koncepcja zagospodarowania przystanków była jednolita - tłumaczy Paulina Tyniec, odpowiadająca w urzędzie miejskim za realizację projektu Tramwaj Plus. Jego częścią jest właśnie budowana linia z Gaju (przez Świeradowską i Bardzką) na powstający na Pilczycach stadion. Magistrat czeka z przetargiem, aż w przyszłym roku ruszy budowa linii z Pilczyc przez Kozanów pod nowy stadion.

Mieszkańców denerwuje oświetlenie. Zdarza się, że nowe latarnie nie świecą. - Ten problem usuniemy, gdy do sieci podłączymy również instalacje zakładane pod jezdnią na obecnie budowanym odcinku przy cmentarzu - zapewnia Marek Szempliński.

Jeszcze 70 dni ma potrwać przebudowa ulicy Bardzkiej, chyba wstrzyma je ostra zima

Urzędnicy mają jednak dobrą wiadomość dla kierowców. W tym tygodniu przestaniemy jeździć już po starym i dziurawym bruku ul. Bardzkiej. Między Świeradowską a wiaduktem do ruchu oddana zostanie dobudowana nitka jezdni (od strony Wzgórza Gajowego). Drogowcy prace przerzucą zaś na starą jezdnię.

Spokojni powinni być również kierowcy, którzy tędy będą chcieli dostać się pod bramę cmentarza przy Bardzkiej, odwiedzając groby na Wszystkich Świętych.

- Zrobimy wszystko, żeby tymczasowa organizacja ruchu jak najmniej utrudniała życie kierowcom i pasażerom MPK.

Wszystkie prace na ul. Bardzkiej mają być zrealizowane do końca roku. - O ile wykonawcy nie przeszkodzi ostry mróz i obficie padający śnieg - zastrzega Marek Szempliński.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wyborca

Daj już żyć... mam dość twych wizji

w
wieszcz

Kiedy sposobem realizacji wrocławskich inwestycji wreszcie zainteresuje się prokuratura? Przecież to jawna niegospodarność, pod płaszczykiem różnych wizji i koncepcji. Przykładem niech chociażby będzie budowanie na ul. Kazimierza Wlk. wpierw przejścia dla pieszych a odrębnie przejazdu dla rowerzystów. Niech mi ktoś z magistratu wytłumaczy, że tak nie jest drożej. O utrudnieniach w ruchu już nie mówię, bo mogłoby się okazać, że to też taka koncepcja.

D
D.R.

>Chcemy, by na wszystkich trasach Tramwaju Plus oznakowanie i i koncepcja zagospodarowania przystanków była jednolita...OK, tylko, że większość przystanków to przystanki wspólne z "nieplusami".Czyli jak to będzie? Plus będzie miał swoje obok tych istniejących? PRZED czy ZA?
A co do oznakowania, to podstawowa zasada komunikacji (informacji) wizualnej mówi, że czym mniej elementów w systemie tym jest on czytelniejszy. Jeszcze jeden argument przeciw tworzeniu kolejnego systemu(wydzielony T+). Należy poprostu poszerzyć już istniejacy o dwie(?) nowe liniie i tyle.
W jakim celu stwarza się pozory wyjątkowości nadając inną NAZWĘ - pytają podatnicy.
Co kogo obchodzi jak się COŚ nazywa, skoro niczym się od innych nie różni. Jedyna różnica to zamieszanie - w dodatku baaardzo kosztowne.

w
wrocławianiN

W tej idiotycznmej zawinionej przez inwestora sytuacji , miasto powinno teraz ustawić i to szybko na przystankach namioty z ogrzewaniem.
A ogólniej :
- wycofać się z systemu Tramwaj Plus , czym szybciej tym straty mniejsze.
Wprowadzanie trzeciego systemu komunikacji przy istnieniu już dwóch ( tramwaje, autobusy) jest bez sensu to prawie tak jakby chciano wprowadzić inny rozstaw torów.
zmodyfikować go o:
-powrót do pętli aby tabor był wymienny bo końce tras są lub mogą byćź w miejscach gdzie miejsce jest. Na Świeradowskej też jest. System bezpętlowy ma jedynie sens w dużych aglomeracjach ze zwartą zabudową i może spełniać rolę dojazdu w rejon centrum. Takie rozwiązania stosowano w XIX wieku w kolejnictwienp Budapeszt. Dzisiaj stosuje się je tylko tamgdzie na nowo buduje się zlikwidowany system komunikacji tramwajowej a miejsca w centrum nie ma.
- Koszty budowy pętli mogą być pokryte z oszczędnośći w cenie tramwajów z dwoma kabinami motorniczych i dwustronnych drzwi ( to ok 25 procent drożej)
Podczas imprez na nowym Stadionie zapotrzebowanie chwilowe na tabor będzie bardzo duże a wybranym systemem uniemożliwia sie podstawienie w tymczasie dotychczaowego taboru ( bo nie buduje się pętli).
itd, itd
Myślę że dalsze modyfikacje ( ograniczające) wdrażanie Tramwaju Plus zostaną ogloszone ale dopiero po wyborach samorządowych.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3