Wrocław: Klecina bez tramwaju do końca roku?

Przemysław Wronecki
Przemyslaw Wronecki / Gazeta Wroclawska
Wszystko wskazuje na to, że do końca roku tramwaj nie dojedzie na wrocławską Klecinę. To przez remont al. Przyjaźni i pętli tramwajowej przy ul. Wałbrzyskiej.

Oficjalnie urzędnicy przekonują, że trwa jeszcze ustalanie, jak będzie wyglądała zastępcza organizacja ruchu i co za tym idzie harmonogram prac. – Na razie wykonawca przedstawił projekt zastępczej organizacji ruchu, czeka on na zatwierdzenie i uwagi wydziału inżynierii miejskiej – przekonuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji, które nadzorują prace. We wtorek, podczas podpisywania kontraktu na remont, drogowcy przekonywali, że al. Przyjaźni w całości nie zamkną, bo prace chcą wykonywać etapami. Jednak w przypadku torowiska będzie całkowicie inaczej. Bo jeżeli prace zaczną się na jednym odcinku torowiska to i tak nie dojedzie on do pętli,m gdzie mógłby nawrócić.

Kiedy tramwaje przestaną jeździć na Klecinę? Urzędnicy chcą, by pierwsze prace ruszyły jak najszybciej. Jednak pełną parą remont ruszyć może nawet za 6 tygodni. Od wtedy wozy MPK raczej będą kończyć swój bieg na pętli przy ul. Karkonoskiej. Najgorszym momentem remontu dla zmotoryzowanych będą prace na skrzyżowaniu al. Przyjaźni, Krzyckiej i Wałbrzyskiej. Przebudowa tego skrzyżowania wiązać się będzie ze sporymi korkami w tej części miasta. W godzinach szczytu Krzycką sporo aut objeżdża al. Karkonoską w kierunku Bielan Wrocławskich.

Największym wyzwaniem tego remontu może się okazać przebudowa torowiska. Ma tam zostać wymieniony prawie kilometr szyn. Przy okazji zostaną również wymienione słupy trakcyjne. Prace obejmą teren pętli Klecina. Mają tu powstać nowe perony do wsiadania i wysiadania. Przy okazji remontu drogowcy ułożą nowy asfalt na fragmencie Wałbrzyskiej.

Prace na al. Przyjaźni na Krzykach zostały podzielone na dwie części. Część pierwszą - remont nawierzchni- za 11 mln. 600 tys. zł wykona konsorcjum firm Bickhardt Bau Polska z Siechnic oraz Zakład Sieci i Zasilania z Wrocławia. Drugą część prac, czyli remont pętli tramwajowej za 1 mln 200 tys. zł spółka Wrocławskie Inwestycje chce powierzyć Zakładowi Sieci i Zasilania. Droga ma zostać wyremontowana do 15 grudnia tego roku.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 36

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Co prawda, to prawda!!!
Nic dodać, nic ująć.....

w
wrocławianka

To jest skandal, że tak długo trwa ten remont! Klecina odcięta od świata! jak zwykle....

M
Mefi

Cieszę się jak mysz do sera, że w końcu pojawią się chodniki. Chyba....może się mylę? ups...
I może skończą się problemy z wejściem do tramwaju, bo już nie będzie tak wysoko. Kiedyś, jak była jeszcze jednostka wojskowa nie było problemu, bo wysiadały przeważnie laski, które lubiły wysoko zadzierać nogi w krótkich spódnicach. Potem niestety zrobił się problem ;)

W
Wezmyr

A skoro na Książu jeden tor, od kiedy pamiętam, był do wymiany na dwa i nie jest i nic się tam złego nie dzieje, to i tu pewnie nie zostanie wymieniony na dwa. Tak przy okazji: jednotor na Książu około 450 metrów a nie 250. Więc krótszy jest dwukrotnie a nie czterokrotnie.

o
otoczony debilizm

nawet w bylego NRD infrastuktura jest 10x lepsza niz... gdziekolwiek w PL

Y
Yello

Ok. Dawaj. Poważnie. Co jak co ale infrastruktura jest w Niemczech na wysokim poziomie i z chęcią obejrzałbym to co masz do pokazania.

h
havranek

Przeszkodą jest brak drugiego toru. A tego we Wrocławiu, "priorytetowo" traktującym komunikację tramwajową, przez najbliższe dziesięciolecia się nie doczekamy. Co prawda na Księżu po jednotorze jeżdżą dwie linie (a kiedyś nawet trzy), ale tam odcinek jednotorowy jest niemal 4 razy krótszy.

p
pl

.. który zapomniał, że Bielany mają własną komunikację. Jak linie: 852, 862, 872, 882 i 892. Połączenie co ok. 10-15 minut w szczycie. Plus jeszcze 612.

P
Podatnik

Pomarzyć fajna rzecz co nie?

r
ref

Po co autobusy lub tramwaje, jak można uruchomić S-Bahn do Bielan? Są tam przecież tory kolejowe i stacja.

k
ktoś

Bo jedna siedemnastka, to stanowczo za mało. Tyle tramwajów kończy bieg na pętli Karkonoska, więc można by którąś z tych linii przedłużyć do Kleciny.

j
ja

Szczególnie ze wschodniej części Niemiec (byłego NRD).

b
brt

Z tego co wiem tak miało być, ale z braku kasy (niestety EURO2012 będzie nas kosztowało jeszcze wiele lat) nie będzie. I bardzo szkoda.....

g
gość

To napisz do waszego wójta że wam się wieś rozrosła i niech zrobi autobusy do Wrocławia.

K
Kasia

j.w.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3