Wielkie zmiany w komunikacji w centrum Wrocławia

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Fot. UM Wrocław
Przez pl. Orląt Lwowskich nie będą jeździły tramwaje: zmieniają się trasy dziesięciu linii. Także dziewięć linii autobusowych pojedzie inaczej. Zamiany czekają też kierowców, którzy od strony pl. Społecznego chcieliby dojechać do pl. Legionów. Objazdy i nowe trasy będą obowiązywać od soboty, 8 lutego. Nowa tymczasowa organizacja ruchu spowodowana jest pracami przy budowie tramwaju na Nowy Dwór. Od 8 lutego nowe torowisko będzie wpinane w istniejące na pl. Orląt Lwowskich tory.

Od piątkowego poranka straż miejska rozdaje ulotki w okolicy pl. Orląt Lwowskich. Od soboty 8 lutego zmieni się w tym rejonie organizacja ruchu. Ul. Krupniczą w szczycie będzie jeździło 40 tramwajów w ciągu godziny. Na objazdach drogowcy wprowadzą zmiany cykli sygnalizacji świetlnej, nowe oznakowanie i zmiany dotyczące pierwszeństwa przejazdu. Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji informuje, że tramwaje na pl. Orląt Lwowskich wrócą "w okolicach wakacji".

Zalecany objazd dla samochodów jadących do pl. Legionów od pl. Społecznego: na skrzyżowaniu ul. Oławskiej / Traugutta z ul. Podwale trzeba skręcić w Podwale i jechać tą ulicą do ul. Sądowej, która wpada w pl. Legionów. Z ul Kazimierza Wielkiego jadący od strony pl. Społecznego nie będą mogli skręcić w lewo w ul. Krupniczą. Możliwa natomiast będzie jazda na wprost w stronę ul. Nowy Świat.

Innymi trasami pojadą także tramwaje linii 0L, 0P, 6, 14, 23, 24, 31, 31:

  • trasa obu linii 0: ul. Piłsudskiego, Sądowa, Krupnicza, św. Mikołaja / Ruska, Podwale, most Sikorskiego, Mostowa, Dubois,
  • trasa linii 6: pl. Bema, Piaskowa, Skargi, Teatralna, Świdnicka,
  • trasa linii 31, 32: Piłsudskiego, Sądowa, Krupnicza, św. Mikołaja / Ruska, Legnicka,
  • trasa linii 14, 24: most Pomorski, Nowy Świat, Kazimierza Wielkiego, Krupnicza, Sądowa (Widok, Świdnicka),
  • trasa linii 23: Legnicka, Podwale, most Sikorskiego, Mostowa, Dubois (a w stronę Pilczyc: Drobnera, most Uniwersytecki, ul. Grodzka, Nowy Świat, św. Mikołaja, Legnicka), Drobnera, pl. Bema.

Zobacz także

Nowe trasy linii autobusowych 106, 148, 149, 206, 249, 122, 127, 144, 250:

  • trasa linii 106, 148: kierunek Nowy Dwór – Podwale, pl. Orląt Lwowskich, Legnicka, pl. Strzegomski, ul. Strzegomska; kierunek Dworcowa – Robotnicza, pl. Orląt Lwowskich, Piłsudskiego,
  • trasa linii 149, 206, 249: kierunek Kościuszki – Robotnicza, pl. Orląt Lwowskich, Piłsudskiego (pl. Muzealny lub Świdnicka), Kościuszki; kierunek Nowy Dwór – Podwale, pl. Orląt Lwowskich, pl. Jana Pawła II, Nabycińska, pl. Orląt Lwowskich, Robotnicza,
  • trasa linii 122, 127, 144, 250: kierunek pl. Legionów – Podwale, pl. Jana Pawła II, Zelwerowicza, Sokolnicza, pl. Orląt Lwowskich, Piłsudskiego, pl. Legionów.

Zobacz także

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury zmodernizował swoją infrastrukturę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 59

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
31 stycznia, 12:06, Gość:

fajnie jakby jeszcze ów dziennikarze napisali do kiedy ta zmiana będzie obowiązywać.

Poza tym jestem ciekawy jak projekt wygląda, czy Pan Jacek znowu zabierze dwa pasy kierowcom na rzecz mpk...

31 stycznia, 12:56, Gość:

Obstawiam że TAK … z przepustowością będzie można się pożegnać.

Tam ta fontanna jest już nie na miejscu.

Mogliby te drewniane skrzynki z krzewami, z projektu green-coś tam postawić na jednym pasie.

C
Corona Virus Beer
31 stycznia, 13:04, Gość:

Metro ,konieczne we Wroclawiu jest.

31 stycznia, 14:42, qwerty:

Prędzej papież beatyfikuje Sutryka niż we Wrocku "pojawi się" metro. Kadry przede wszystkim...Na Jagodnie przy Buforowej stawiają nowe blokowiska w takim tempie, że niedługo przybędzie tam dziesiątki tysięcy ludzi. Jak oni wszyscy dojadą do pracy to już słodką tajemnicą "analityków" z urzędów którzy na lewo i prawo wydają zgody na budowy.

31 stycznia, 16:05, Gość:

W pełni się zgadzam. To jest szok co tu się wyrabia. Jedna deweloperska mafia. Od grudnia wynajmuje mieszkanie przy Buforowej. Niby blok dwuletni a sciany już popekane i zawilgocone. W bloku oczywiście 48 mieszkan zeby napchac ile się do kasy deweloperow. W mysl zasady wiecej, wiecej. Jakoś tych mieszkań pozostawia wiele do życzenia a jeszcze jak się spojrzy na komunikacje to jest tragedia. Autobusy 110 od godziny 14 do 17 w strone Iwin przepelnione. Ludzie czasem na przystanku Kamienna/Bardzka muszą rezygnować z podroży i czekać na nastepny autobu, który też przyjeżdża wypełniony po brzegi. Kompletny chaos. Bez tramwaju ludzie utkna tu w korkach na wieki. Jeśli pozostale połacie ziemi zostana zalane blokowiskami to ta dzielnica leży.

1 lutego, 10:21, Gość:

Wynajmij na Hubach bo będziesz wszędzie na piechotę chodził bo blisko ?

Można tylko współczuć rdzennym mieszkańcom Jagodna - mieszkańcom starego osiedla, a nie tym z blokowisk...

G
Gość
2 lutego, 08:50, Gość:

Od zawsze twierdzę,tylko samochód lub motocykl a nie komunikację czy inne wynalazki

Dokładnie, Wrocław jest mały wszędzie da się dojść. Kosztowna komunikacja miejsla jest nam niepotrzebna.

Teraz w okresie grypowym szczególnie lepiej jechać swoim samochodem niż komunikacją komunalną.

M
Mysz optyczna
31 stycznia, 22:54, Gość:

Kiedy wreszcie ktoś ostatni zgasi tu światło ?

Już lecą z Chin będą gasić światła

k
karamba

Świetnie, najpierw zwężyli dworcową aby teraz puścić główny ruch !!! pełna koordynacja prac

G
Gość

Od zawsze twierdzę,tylko samochód lub motocykl a nie komunikację czy inne wynalazki

G
Gość
1 lutego, 13:52, Gość:

Z jakiego powodu trasę zmienia tramwaj 23?

Bo jest to tramwaj, którym mało kto jeździ, więc jest najlepszym kandydatem, by być skierowanym z powodu:

1. Odcięcia Kępy Mieszczańskiej od tramwajów

2. Jazdą zbyt dużej liczby tramwajów przez Kazimierza Wielkiego.

Nie chciałbyś chyba, żeby tramwaj z JP II na Arkady jechał pół godziny.

G
Gość
1 lutego, 13:52, Gość:

Z jakiego powodu trasę zmienia tramwaj 23?

Bez powodu zmiana trasy

G
Gość

Z jakiego powodu trasę zmienia tramwaj 23?

P
Przemyślanin
31 stycznia, 13:04, Gość:

Metro ,konieczne we Wroclawiu jest.

31 stycznia, 14:42, qwerty:

Prędzej papież beatyfikuje Sutryka niż we Wrocku "pojawi się" metro. Kadry przede wszystkim...Na Jagodnie przy Buforowej stawiają nowe blokowiska w takim tempie, że niedługo przybędzie tam dziesiątki tysięcy ludzi. Jak oni wszyscy dojadą do pracy to już słodką tajemnicą "analityków" z urzędów którzy na lewo i prawo wydają zgody na budowy.

1 lutego, 10:49, Gość:

Problem z metrem we Wrocławiu jest taki, że mamy bardzo wysoki poziom wód gruntowych i inwestycja w związku z tym robi się ogromnie kosztowna. Zabezpieczenie tuneli pochłonęłoby grube miliardy, których miasto nie ma. Z resztą zobaczcie jak wygląda budowa metra w Warszawie, od 20 lat zdołali 2 linie zrobić. Moim zdaniem najrozsądniejsze i najtańsze byłyby autobusy elektryczne (czy tam hybrydowe) i budowa buspasów w kierunku peryferyjnych osiedli (Nowy Dwór, Jagodno, Psie Pole, itp.). A tak z tramwajami będzie kolejny upierd.

To ja kupiłem w prestizowej lokalizacyji na Jagodnie. Nawet moje osiedle jest na mapach google a nie jak wasze patologoczne blokowiska. Żądam wienc tramwajów, autobusuw i metra.

G
Gość

pl. Orląt Lwowskich zamknięty do okolic wakacji...... hmm. Jak będą go przebudować tak jak teraz to robią czyli bez projektów to ja stawiam na wakacje ale 2021 roku.

G
Gość
31 stycznia, 13:04, Gość:

Metro ,konieczne we Wroclawiu jest.

31 stycznia, 14:42, qwerty:

Prędzej papież beatyfikuje Sutryka niż we Wrocku "pojawi się" metro. Kadry przede wszystkim...Na Jagodnie przy Buforowej stawiają nowe blokowiska w takim tempie, że niedługo przybędzie tam dziesiątki tysięcy ludzi. Jak oni wszyscy dojadą do pracy to już słodką tajemnicą "analityków" z urzędów którzy na lewo i prawo wydają zgody na budowy.

Problem z metrem we Wrocławiu jest taki, że mamy bardzo wysoki poziom wód gruntowych i inwestycja w związku z tym robi się ogromnie kosztowna. Zabezpieczenie tuneli pochłonęłoby grube miliardy, których miasto nie ma. Z resztą zobaczcie jak wygląda budowa metra w Warszawie, od 20 lat zdołali 2 linie zrobić. Moim zdaniem najrozsądniejsze i najtańsze byłyby autobusy elektryczne (czy tam hybrydowe) i budowa buspasów w kierunku peryferyjnych osiedli (Nowy Dwór, Jagodno, Psie Pole, itp.). A tak z tramwajami będzie kolejny upierd.

G
Gość
31 stycznia, 19:53, firma kogucik:

Polska zacofana jak w średniowieczu, pół roku będą łączyć 4 kawałki metalu. To chyba rekord świata. A tacy Chińczycy budują szpital w tydzień albo cały most w DWA dni!!!

1 lutego, 02:25, Gość:

Aleś głąb. Nie wiesz co tam będzie robione a piszesz głupoty. Lepiej się zamknij i nie odzywaj się

Ślamazarzą się ze wszystkim. Np. Obornicka, to od miesięcy wygląda jak kabaret.

G
Gość
1 lutego, 08:45, Gość:

Transport z XIX wieku to i roboty posuwają się w takim tempie brakuje tylko koparki na parę

Roboty posuwają się dużo wolniej niż w XIX wieku. I to jest właśnie zagadka.

G
Gość
31 stycznia, 13:04, Gość:

Metro ,konieczne we Wroclawiu jest.

31 stycznia, 14:42, qwerty:

Prędzej papież beatyfikuje Sutryka niż we Wrocku "pojawi się" metro. Kadry przede wszystkim...Na Jagodnie przy Buforowej stawiają nowe blokowiska w takim tempie, że niedługo przybędzie tam dziesiątki tysięcy ludzi. Jak oni wszyscy dojadą do pracy to już słodką tajemnicą "analityków" z urzędów którzy na lewo i prawo wydają zgody na budowy.

31 stycznia, 16:05, Gość:

W pełni się zgadzam. To jest szok co tu się wyrabia. Jedna deweloperska mafia. Od grudnia wynajmuje mieszkanie przy Buforowej. Niby blok dwuletni a sciany już popekane i zawilgocone. W bloku oczywiście 48 mieszkan zeby napchac ile się do kasy deweloperow. W mysl zasady wiecej, wiecej. Jakoś tych mieszkań pozostawia wiele do życzenia a jeszcze jak się spojrzy na komunikacje to jest tragedia. Autobusy 110 od godziny 14 do 17 w strone Iwin przepelnione. Ludzie czasem na przystanku Kamienna/Bardzka muszą rezygnować z podroży i czekać na nastepny autobu, który też przyjeżdża wypełniony po brzegi. Kompletny chaos. Bez tramwaju ludzie utkna tu w korkach na wieki. Jeśli pozostale połacie ziemi zostana zalane blokowiskami to ta dzielnica leży.

Wynajmij na Hubach bo będziesz wszędzie na piechotę chodził bo blisko ?

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie