Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Walczymy z korkiem na ósemce (List i mapka internauty)

Marek Zoellner
List w sprawie korków na drodze nr 8 przysłał do naszej redakcji Dominik - od niedawna mieszkaniec Długołęki. Nasz internauta dołączył też mapkę.

ZOBACZ TEŻ:Walczymy z korkiem na ósemce (PODPISZ PETYCJĘ)

"Chciałem zwrócić na nowo powstały problem w związku z otwarciem kolejnego odcinka AOW. Przy zjeździe pomiędzy Mirkowem a Długołęką od czasu otwarcia nowej części AOW tworzą się gigantyczne korki, nawet do Centrum Handlowego Korona. Spowodowane jest to niewątpliwie dwoma czynnikami, zwężeniem drogi do jednego pasa oraz wprowadzeniem sygnalizacji świetlnej przy zjeździe z AOW. Zwężenie drogi zostało wprowadzone już dawno podczas rozpoczęcia prac przy nowej drodze i kierowcy zdążyli się przyzwyczaić, i poważniejsze zatory na drodze miały miejsce głównie w piątkowe popołudnia podczas rozpoczynającego się weekendu. Wprowadzenie obecnie sygnalizacji świetlnej spowodowało iż mimo wakacji tworzą się kilkukilometrowe korki aż do samego Wrocławia. Prosiłbym o interwencje aby powyższy problem rozwiązać. Rozwiązania wydają się być proste, i nie koniecznie obarczone wysokim nakładem finansowym. Niektóre niestety mogą być tymczasowe, ale opcja kolejnego miesiąca bez korków jest na wagę złota. Dlatego podam dwa pomysły na rozwiązanie sytuacji. Być może są jeszcze inne i lepsze dlatego zachęcam do dyskusji.

Mapkę naszego internauty znajdziesz pod tekstem lub TUTAJ.

Opcja 1.

Zmieńmy sygnalizacje świetlną. Wydawałoby się banalny pomysł ale nie chodzi mi o czas sygnalizacji ale o trochę poważniejsze zmiany. Dlaczego trasa wylotowa z Wrocławia (poprzez Mirków) ma być blokowana przez dodatkowe światłą. Wystarczy ze zabrany został jeden pas ruchu! Niech prawy pas (jedyny do jazdy na wprost ma "ciągłe światło zielone’ a drugi za skrzyżowaniem zostanie oddzielony linią ciągłą ( a jeżeli to nie pomoże to postawmy parę słupków oddzielających pasy ruchu, zapobiegawczo na cwaniaków) i będzie pasem podlegającym sygnalizacji świetlnej do włączenia się do ruchu z AOW. Jakie zmiany należy zrobić, i czy to się sprawdzi? Po pierwsze trzeba zredukować liczbę pasów do skręcania z AOW z dwóch na jeden. Po drugie przemalować pasy ruchu, w tym linia ciągła za skrzyżowaniem w kierunku Długołęki. Jest niestety jedno ale. Rozwiązanie to moim zdaniem jest dobre ale na najbliższy miesiąc dopóki nie zostanie całkowicie otwarta AOW. Można ewentualnie wrócić do tego rozwiązania w czerwca 2012 roku gdy zostanie otwarta droga S8 do Oleśnicy, zapewne natężenie ruchu zmaleje w tej części trasy.

Opcja 2.

Niestety niosąca już pewne nakłady finansowe. Jest to poszerzenie jezdni na odcinku ok 200m przy tym właśnie skrzyżowaniu. Trzeba podwyższyć przepustowość tego skrzyżowania gdyż korki jakie tam występują są przesadnie duże a nie to było zamierzeniem przecież obwodnicy. Koszt takiego poszerzenia drogi niewątpliwie jest pomijalny przy całkowitych kosztach budowy AOW, zapewne problemem było pozyskanie gruntów, niemniej jednak liczę iż problem nie zostanie obojętny wszak jakość życia pogorszyła się i to znacznie.

Propozycja nasuwa się tutaj sama, na czas budowania drugiego pasa ruchu, zmieńmy sygnalizacja jak opisałem to w opcji 1szej, a po poszerzeniu drogi wróćmy do wariantu bieżącego. Czy aby nie jest to zbyt skomplikowane rozwiązanie dla naszych urzędników? Czas pokaże!!

Pozdrawiam Dominik,od niedawna mieszkaniec Długołęki!"

Tekst alternatywny

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska