Wrocław: Walczymy z korkiem na ósemce (PODPISZ PETYCJĘ)

    Wrocław: Walczymy z korkiem na ósemce (PODPISZ PETYCJĘ)

    RED

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Teraz w kierunku Warszawy prowadzi tylko jeden pas. Drugi wydzielono dla aut skręcających na obwodnicę.  Tylko z tego drugiego pasa prawie nikt nie

    Teraz w kierunku Warszawy prowadzi tylko jeden pas. Drugi wydzielono dla aut skręcających na obwodnicę. Tylko z tego drugiego pasa prawie nikt nie korzysta. ©Paweł Relikowski

    Od piątku, 15 lipca, czyli od momentu otwarcia kolejnego odcinka autostradowej obwodnicy Wrocławia, wyjazd z miasta drogą nr 8 (Wrocław-Warszawa) oznacza każdego popołudnia przymusowy postój w wielokilometrowym korku. Powód? Trasę nr 8 na wysokości skrzyżowania z AOW w Mirkowie zwężono do jednego pasa! Nie zgadzasz się z tym? Podpisz petycję do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z żądaniem zmian!
    Teraz w kierunku Warszawy prowadzi tylko jeden pas. Drugi wydzielono dla aut skręcających na obwodnicę.  Tylko z tego drugiego pasa prawie nikt nie

    Teraz w kierunku Warszawy prowadzi tylko jeden pas. Drugi wydzielono dla aut skręcających na obwodnicę. Tylko z tego drugiego pasa prawie nikt nie korzysta. ©Paweł Relikowski

    NAUKOWCY: Skrzyżowanie w Mirkowie zaprojektowano niezgodnie z przepisami

    Zobacz film nagrany we wtorek 19 lipca 2011 r.



    Problem zasygnalizował nasz Czytelnik Krzysztof Olszewski. Wysłał w tej sprawie list do projektanta drogi.


    Zobacz też profil na Facebook'u. Dołącz do społeczności!


    - Skrzyżowanie łącznika Długołęka z DK8 to wielka porażka. Nie wiem, kto wpadł na pomysł, aby główną drogę wylotową zwęzić do jednego pasa, a potem jeszcze zainstalować sygnalizację świetlną! Nie trzeba być ekspertem, aby przewidzieć, jaki to wywoła efekt. Proszę tam pojechać (najlepiej w piątek po południu) i zobaczyć efekt swojej twórczości: kilkukilometrowy korek. I to zaraz po oddaniu do użytku fragmentu bardzo drogiej inwestycji, która teoretycznie powinna polepszyć, a nie pogorszyć warunki ruchu w tym miejscu! - napisał pan Krzysztof.

    Zobacz cały list pana Krzysztofa


    O tym, że na "ósemce" będą korki, Gazeta Wrocławska ostrzegała już ponad rok temu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie widziała problemu. - Wykonaliśmy pomiary ruchu i nic nie wskazuje na to, aby w tym miejscu robiły się korki - mówiła nam Joanna Wąsiel, rzeczniczka prasowa dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

    Zobacz cały tekst z marca 2010.

    Teraz GDDKiA odpowiada: - W ciągu kilku najbliższych dni nasi pracownicy będą sprawdzać sytuację i w razie potrzeby zmieniać cykle świetle na tym skrzyżowaniu - zadeklarował wprawdzie Michał Nowakowski z GDDKiA we Wrocławiu. - Ale nie ma już możliwości powrotu do dwóch pasów w kierunku Warszawy. Lewy pas do jazdy na obwodnicę musi być wydzielony i mieć osobne światło, tak by kierowcy jadący w lewo byli bezpieczni - twierdzi Nowakowski. Zobacz oficjalną odpowiedź GDDKiA.

    Zobacz też: List i mapka internauty
    List kierowcy do GDDKiA

    Czy na pewno musi tak być? Czy urzędnicy nie powinni liczyć się ze zdaniem samych kierowców? Jeśli uważasz, że przy wyjeździe z miasta powinny istnieć dwa pasy ruchu, podpisz naszą petycję. Czekamy do 24 lipca. Później dokument z podpisami przekażemy urzędnikom z GDDKiA.

    Oto nasza petycja do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad



    My, kierowcy korzystający z drogi krajowej nr 8 Wrocław-Warszawa, domagamy się:

    - przywrócenia dwóch pasów ruchu przy skrzyżowaniu tej drogi z nowym łącznikiem z autostradową obwodnicą Wrocławia (na wysokości Mirkowa w gminie Długołęka)

    - zmiany cykli świetlnych, umożliwiających swobodny przejazd drogą nr 8

    Po otwarciu łącznika Autostradowej Obwodnicy Wrocławia z drogą krajową nr 8 tę ostatnią zwężono przy skrzyżowaniu z łącznikiem do jednego pasa. Na dodatek, zainstalowana tam sygnalizacja świetlna została zaprogramowana tak, że umożliwia swobodny przejazd łącznikiem, a nie drogą Wrocław-Warszawa. Tymczasem to z tej ostatniej trasy korzysta zdecydowanie większa liczba kierowców. Efektem zmian są wielokilometrowe korki, powstające przy wyjeździe z Wrocławia. Nie zgadzamy się na taki stan rzeczy i domagamy się wprowadzenia w trybie pilnym rozwiązań, które ułatwią przejazd drogą krajową nr 8.



    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (103)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    korki

    mms (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 42 / 39

    tak samo jest codziennie rano na Żmigrodzkiej przy wieździe na obwodnice!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Odpowedź projektana

    somenone (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 29 / 20

    A panowie dziennikarze zapytali projektanta o zdanie w tej materii?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przez okno widzę i współczuję

    spaliny w moim ogródku (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 47 / 37

    Oglądam te korki przez moje mirkowskie okno i żal mi jest tych biednych kierowców, chyba zacznę im kanapki i herbatę roznosić. Dawniej korkowa masakra działa się w piątek i w sobotę i okazjonalnie...rozwiń całość

    Oglądam te korki przez moje mirkowskie okno i żal mi jest tych biednych kierowców, chyba zacznę im kanapki i herbatę roznosić. Dawniej korkowa masakra działa się w piątek i w sobotę i okazjonalnie w dni powrotu z długich weekendów, świąt itd. Ale teraz masakra się pogłębiła i występuje w dni powszednie. Ktoś musi coś z tym zrobić albo sama pójdę i ten drugi pas dobuduję.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Państwo Prawa - bezpieczeństwo publiczne

    cierpliwy, a raczej nie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 36 / 32

    Dolnośląski Urząd Wojewódzki; Wydział Infrastruktury Oddział Architektury i Budownictwa Kierownik Oddziału: p. Waldemar Wojciechowski; Oddział Planowania Przestrzennego Kierownik Oddziału: p.Ewa...rozwiń całość

    Dolnośląski Urząd Wojewódzki; Wydział Infrastruktury Oddział Architektury i Budownictwa Kierownik Oddziału: p. Waldemar Wojciechowski; Oddział Planowania Przestrzennego Kierownik Oddziału: p.Ewa Stachera te osoby nalezałoby zapytać dlaczego i na jakiej zasadzie GDDKiA dostała pozwolenie na budowę skrzyżowania S8[AOW] z DK Nr 8 klasy GP w taki sposób, że nie jest spełniony żaden warunek rozwiazań geometrycznych wymaganych przez ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Czy oni sie teraz ujawnia i objaśnią przesłanki takiej decyzji - to byłoby ciekawe? Na otwarciu uroczystym byli; wojewoda, marszalek i p.dyr gddkia p. Markowska a czy pracownicy tych instytucji mieli czas na wszesniejsze konsultacje. Po wynikach watpię ale czekam na wypowiedz!
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kicz z obwodnicą

    kierowca z Nieciszowa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 51 / 45

    Do tej pory było zle na trasie Wrocław-Oleśnica ze względu na wszystkie zwężenia ruchu z dwóch do jednego pasa (idiotyzm tego co to zaprojektował i zatwierdził ),lecz po oddaniu odcinka obwodnicy w...rozwiń całość

    Do tej pory było zle na trasie Wrocław-Oleśnica ze względu na wszystkie zwężenia ruchu z dwóch do jednego pasa (idiotyzm tego co to zaprojektował i zatwierdził ),lecz po oddaniu odcinka obwodnicy w Mirkowie zrobiło się nie do zniesienia. Wiem bo dwa razy dziennie muszę tą trasą jechać.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    droga do boguszyc

    mieszkanka boguszyc koło oleśnicy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 50 / 34

    tylko bezmózgowcy mogli taką trasę zaprojektować, osoba za to odpowiedzialna powinna wylecieć ! z pracy, ciekawe czy dutkiewicz jechał tą trasą i co on na to . Tak go wrocławianie chwalą tylko nie...rozwiń całość

    tylko bezmózgowcy mogli taką trasę zaprojektować, osoba za to odpowiedzialna powinna wylecieć ! z pracy, ciekawe czy dutkiewicz jechał tą trasą i co on na to . Tak go wrocławianie chwalą tylko nie wiem za co.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niestety

    stas (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 45 / 39

    To nie jest wina Dutkiewicza, odpowiedzialni są ludzie Tuska ,smutne ale prawdziwe. On mianuje szefów GDDKiA , widać na kogo stawia

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    na całym świecie na takim skrzyżowaniu byłby wybudowany wjazd bezkolizyjny,

    Walery (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 48 / 39

    co kosztowałoby niewiele w stosunku do całej obwodnicy autostradowej, ale zabrakłoby na sowite premie dla autorów zwężenia, przez które cierpia wrocławianie...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pomysl zza biurka

    iwa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 45 / 37

    dojezdzam codziennie do pracy na tej trasie i to co dzieje sie po otwarciu to jest trudne do opisania i przekazania irytacji , ktora sie wyzwala podczas stania w korku nie zostawiajac suchej nitki...rozwiń całość

    dojezdzam codziennie do pracy na tej trasie i to co dzieje sie po otwarciu to jest trudne do opisania i przekazania irytacji , ktora sie wyzwala podczas stania w korku nie zostawiajac suchej nitki na POMYSLODAWCACH...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pomysl zza biurka

    iwa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 42 / 25

    codziennie dojezdzam ta trasa do pracy , i to co teraz sie dzieje to jest kolejna porazka ludzi ,ktorzy nie mysla o nas

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Teraz jest źle, ale tragedia dopiero będzie po otwarciu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.

    SirAdi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 57 / 35

    Właśnie w tym miejscu dociągnięta zostanie WOW. I jest to rozwiązanie logiczne, gdyż pozwoli niemal w całości zamknąć drogowy ring wokół Wrocławia. Jednak skrzyżowanie to od poczatku powinno zostać...rozwiń całość

    Właśnie w tym miejscu dociągnięta zostanie WOW. I jest to rozwiązanie logiczne, gdyż pozwoli niemal w całości zamknąć drogowy ring wokół Wrocławia. Jednak skrzyżowanie to od poczatku powinno zostać zbudowane jako dwupoziomowe. Bez tego, po otwarciu WOW będzie tam katastrofalny zator ze wszystkich stron, i jest to jedno z najgorzej przemyślanych posunięć dolnśląskiego oddziału GDDKiA w całej jej historii. Modle się o ruchłe przeprojektowanie owego skrzyżowania.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    że niby droga nie jest, aż tak obciążona

    bartek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 46 / 33

    Jak przeczytałem w wypowiedzi urzędnika GDDKiA, że nie przewidują zbytniego ruchu na tej trasie to posikałem się ze śmiechu. Ruchu to może inie ma, ale 24 grudnia o 22.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo