Urzędnik: Wyremontowaną Pułaskiego "musimy rozwalić", czyli planowanie po wrocławsku

Marcin Torz
Remont ul. Pułaskiego pochłonął ok. 20 mln zł Tomasz Hołod
Planowanie inwestycji we Wrocławiu woła o pomstę do nieba. Niedawno za ok. 20 milionów złotych przebudowano ulicę Pułaskiego, a już wiadomo, że trzeba będzie ją zniszczyć, jeżeli ruszy budowa Śródmiejskiej Trasy Południowej. Bo pod Pułaskiego zaplanowano tunel...

Na komisji rozwoju przestrzennego i architektury rady miejskiej omawiano budowę Śródmiejskiej Trasy Południowej (zwanej również aleją Południową). Referował Marek Żabiński, zastępca dyrektora biura rozwoju Wrocławia, który pilotuje inwestycję.

Przypomnijmy, że droga ma powstać za kilka lat. Rozpocznie się na placu Społecznym i dotrze do pl. Strzegomskiego. Na początku trasy wykopany zostanie ok. kilometrowy tunel.

Na komisji Żabiński poinformował, że wjazd zaplanowano obok urzędu wojewódzkiego, a wyjazd na ulicy Pułaskiego. Ulicy, która kilka tygodni temu została w całości wyremontowana. Radny Krzysztof Bramorski (Platforma Obywatelska) zapytał więc urzędnika, jak budowa alei Południowej ma się do zakończonego właśnie remontu ul. Pułaskiego. Dyrektor odpowiedział: "będziemy musieli rozwalić, po prostu".

Taką wypowiedź, na wyraźne życzenie Bramorskiego, zapisano w protokole.

Chwilę później Żabiński tłumaczył się ze swoich słów, mówiąc między innymi, że budowa Śródmiejskiej Trasy Południowej będzie największą tego typu inwestycją w Polsce. I że aby ją zrealizować, trzeba będzie poświęcić niektóre obiekty. Zaznaczał, że straty będą minimalne w porównaniu do nakładów.

"Nie ma możliwości mówienia tutaj o robotach straconych. Jeżeli miasto podejmie to przedsięwzięcie, to nie będzie to przedsięwzięcie ściśle budżetowe miejskie, a będzie na przykład w kooperacji. Jest to największy przygotowany projekt tego typu w Polsce i jeśli pojawią się środki finansowe, to zostanie on zrealizowany. Nie ma tutaj możliwości oszczędzania na jakiś rozwiązaniach otaczających, bo są to albo straty pozorne, albo są to straty minimalne w stosunku do kosztów czy nakładów jakie trzeba będzie tutaj ponieść" - mówił Marek Żabiński.

Przebudowa Pułaskiego pochłonęła ok. 20 milionów złotych. Budowa całej Śródmiejskiej Trasy Południowej ma kosztować nawet 4 miliardy złotych.

Możesz dowiedzieć się więcej: Zarejestruj się w***GAZETAWROCLAWSKA.PL/PIANO**

Wideo

Komentarze 106

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mgornell

Doczytałem, sprawdziłem, sprostuję. Oczywiście w koncepcji jest poszerzenie przejazdu pod wiaduktem i wyburzenie kamienic przy Pułaskiego. Jednak inwestycja została odłożona, więc obecne dyskusje powinny raczej przebiegać wokół przeznaczenia 2mld złotych na budowę czegoś innego niż czegoś na gruncie nowego (sic!). Nie lepiej postawić na komunikację zbiorczą (podziemny tramwaj, SKM), zamiast budować nową drogę w momencie, kiedy stan innych woła o pomstę do nieba? To już jednak inny temat. Pozdrawiam.

m
mgornell

Nie rozumiem - buduje się tunel, wyburzając nowiutką ulicę. Założeniem tunelu ma być jego budowa (tunel dwujezdniowy). Pogodziłbym się nawet ze zniszczeniem części nowego odcinka Pułaskiego, ALE...
- jadąc Pułaskiego w stronę Dyrekcyjnej kierowcy muszą przejechać pod wiaduktem. Jak wie każdy, kto mieszka we Wrocławiu wiadukt jest zbyt wąski i droga i tak się zwęzi (co z tego, że na mniejszym odcinku?). Ponadto już część Pułaskiego za wiaduktem w stronę pl. Wróblewskiego jest drogą, którą trudno poszerzyć. Konieczne byłoby wyburzenie kamienic, przenoszenie trakcji tramwajowej z torowiskiem, a to są niemałe koszty. Skoro już ma się wrzucić pieniądze w błoto, nie lepiej po prostu przedłużyć tunel do Dyrekcyjnej. Nie znam dokładnego projektu, więc jeśli z którychś założeń było brane pod uwagę, przepraszam.

b
breslauer55

I tak jest od zarania władzy żydo-komuny, która ma się dobrze we Wrocławiu do dziś.
Forowanie komunikacji tramwajowej kosztem aut prywatnych, wstrzymanie budowy Mostu Wschodniego we Wrocławiu, udziwnione planowanie i wykonanie wiaduktów i torowisk tramwajowych, estakad (Klecińska), brak nadzoru inwestycji i planowania układu komunikacyjnego oraz urbanistycznego miasta, dewastowanie już istniejących ciągów i tras ( Kazimierza Wielkiego), mrzonki o tunelach (Pułaskiego,Dyrekcyjna) i metro, brak przez 60 lat mostów w Brzegu Dolnym i Siechnicy, budowa stadionu 2012 i aquaparku zamiast remontu stadionu olimpijskiegoi i basenów olimpijskich, budowa AOW zamiast mostu łączącego obwodnicę ul.Armii Krajowej z Biskupinem, arogancja a wręcz bezczelność i chamstwo planistów to codzienność Wrocławian.
To wszystko kosztuje nas ok 6 mld pln wydanych zbędnie, bez natychmiastowego pożytku, poza szybkim dojazdem prezydenta z biura do domu.
Jedynym efektem widocznym i odczuwalnym natychmiast są korki, podwyżki podatków lokalnych, cen wody, biletów, parkingów, opłat adm. i wprowadzenie podatku od deszczu oraz rugowanie aut z centrum. JUŻ CZAS PODZIĘKOWAĆ PARTACZOM W CZASIE NAJBLIŻSZYCH WYBORÓW

b
breslauer55

I tak jest od zarania władzy żydo-komuny, która ma się dobrze we Wrocławiu do dziś.
Forowanie komunikacji tramwajowej kosztem aut prywatnych, wstrzymanie budowy Mostu Wschodniego we Wrocławiu, udziwnione planowanie i wykonanie wiaduktów i torowisk tramwajowych, estakad (Klecińska), brak nadzoru inwestycji i planowania układu komunikacyjnego oraz urbanistycznego miasta, dewastowanie już istniejących ciągów i tras ( Kazimierza Wielkiego), mrzonki o tunelach (Pułaskiego,Dyrekcyjna) i metro, brak przez 60 lat mostów w Brzegu Dolnym i Siechnicy, budowa stadionu 2012 i aquaparku zamiast remontu stadionu olimpijskiegoi i basenów olimpijskich, budowa AOW zamiast mostu łączącego obwodnicę ul.Armii Krajowej z Biskupinem, arogancja a wręcz bezczelność i chamstwo planistów to codzienność Wrocławian.
To wszystko kosztuje nas ok 6 mld pln wydanych zbędnie, bez natychmiastowego pożytku, poza szybkim dojazdem prezydenta z biura do domu.
Jedynym efektem widocznym i odczuwalnym natychmiast są korki, podwyżki podatków lokalnych, cen wody, biletów, parkingów, opłat adm. i wprowadzenie podatku od deszczu oraz rugowanie aut z centrum. JUŻ CZAS PODZIĘKOWAĆ PARTACZOM W CZASIE NAJBLIŻSZYCH WYBORÓW

M
Mareczek Zdrój

Jeśli to prawda, to osoba (osoby) odpowiedzialne za wydanie pieniędzy na Pułaskiego powinny pójść siedzieć orza zwrócić całośc pieniędzy jakie zostały wydane na tę inwestycję. Proste.

j
janek

zawsze łatwo się krytikuje, ale czy znamy wszyskie fakty tej sprawy. Ja jestem przede wszystkim wdzieczny za tych co pracują nad usprawnieniem naszego miasta. jestem tu od 14 lat i widze wyraźne poprawy.
czym jest to zycie?
zycietowiecej.com

z
zenek

Wczoraj w tym wątku zamieściłem cytat Pana Prezydenta L. Wałęsy: "Durnia mamy za prezydenta".
Zdziwiłem się bardzo, kiedy mój post został przez moderatora usunięty z wątku.
Rozumiem, że niektórzy wszędzie wietrzą podtesty, ale zeby aż tak? I to w Gazecie uważającej się za dobrą?

A
Adamski

Zburzmy całe miasto po to, a by urzędnicy dojeżdżający spoza Wrocławia (za bagatela miliardy zł wrocławian) wybudowali sobie autostrady w mieście. Co za absurd. Cały zachód zmniejsza liczbę samochodów w miastach, a u nas magistrat zwiększa. Za 4 mld zł można by zbudować premetro, a nie kolejną rzekę smrodu, hałasu i wypadków. Kto mi zwróci kasę za spadek wartości mojego mieszkania przy kolejnej ruchliwej arterii? Kto zapłaci za utratę zdrowia?

a
ajkc

Jerzy Wójcik Naukowcy: Komunikacja we Wrocławiu 20 lat za Europą

Data dodania: ▪ Ostatnia aktualizacja:
Na planowanie sieci transportowych w mieście
Dr inż Krzysztof Lewandowski z Politechniki Wrocławskiej podał przykład planowanego od lat połączenia tramwajowego z Nowym Dworem. Ostatecznie, podczas niedawnego remontu ulicy Strzegomskiej nie zrobiono odpowiedniej podbudowy pod przyszłe torowisko.

- Dlatego przy budowie torów trzeba będzie znów wydać 30 mln zł z kieszeni podatnika - podsumowywał działania urzędników naukowiec.

Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje tłumaczył, że taka była decyzja władz miasta. Argumentował, że tramwaju na Nowy Dwór nie ma w planie inwestycji na najbliższe 6 lat, więc bez sensu było robić dodatkowe zadania pod inwestycję, która może wcale nie powstać.

h******www.gazetawroclawska.pl/artykul/473791,naukowcy-komunikacja-we-wroclawiu-20-lat-za-europa,id,t.html

j
ja

I to remont generalny, razem z przebudową infrastruktury podziemnej. Budowa stadionu 1 mld zł. Zobaczcie ile ulic można by było za ten stadion wyremontować. A jest co remontować w tym mieście, bo poza kilkoma głównymi trasami większość ulic jest w stanie opłakanym, nie widziały remontu od czasów Niemca, albo od czasów wczesnego PRL-u, szczególnie te nieco bardziej boczne drogi, ale nie tylko. :/

a
ajkc

Naukowcy: Komunikacja we Wrocławiu 20 lat za Europą

Data dodania: ▪ Ostatnia aktualizacja:
Gazeta Wrocławska

Jerzy Wójcik
94Komentarze ▪ Prześlij ▪ Drukuj
Mniejsza czcionka Większa czcionka + Dodaj komentarz
Naukowcy: Komunikacja we Wrocławiu 20 lat za Europą

Zdjęcie ilustracyjne

Zakończyła się właśnie dwudniowa konferencja "Inżynieria ruchu, a kształtowanie mobilności". Naukowcy i specjaliści od komunikacji dyskutowali m.in. o wrocławskich problemach z ruchem i komunikacją. Na co zwracano uwagę?
Na kompletne ignorowanie pieszych przy projektowaniu sygnalizacji
Dr inż. Bogusław Molecki z Politechniki Wrocławskiej twierdzi, że z jednej strony winne są przepisy, które przewidują, że projektant nie musi uwzględniać ruchu pieszych, ale z drugiej strony sami urzędnicy zapominają o ludziach.

We Wrocławiu piesi tracą na przejściach przez dwie jezdnie nawet 80 sekund. Wszystko dlatego, że światła są skoordynowane dla aut, ale nie dla nich.
∨ Czytaj dalej

Reklamy Google

Internetowe Biuro Podróży
Super Oferty, Atrakcyjne Ceny Bez Pośrednictwa. Zapraszamy!
www.TravelAsystent.pl

Biuro rachunkowe CREDOS
WROCŁAW. Solidne referencje Pełen zakres usług dla firm.
www.credos.pl

Obecna na konferencji Agnieszka Hadas z wydziału inżynierii miejskiej w magistracie odpowiadała, że to nieprawda. Zdaniem urzędniczki, rozpoczął się już proces wydłużania i koordynowania zielonego światła dla pieszych w centrum. Jednak uczestnicy konferencji zgodnie stwierdzili, że na ulicach poprawy jeszcze nie widać.

Na planowanie sieci transportowych w mieście
Dr inż Krzysztof Lewandowski z Politechniki Wrocławskiej podał przykład planowanego od lat połączenia tramwajowego z Nowym Dworem. Ostatecznie, podczas niedawnego remontu ulicy Strzegomskiej nie zrobiono odpowiedniej podbudowy pod przyszłe torowisko.

- Dlatego przy budowie torów trzeba będzie znów wydać 30 mln zł z kieszeni podatnika - podsumowywał działania urzędników naukowiec.

Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje tłumaczył, że taka była decyzja władz miasta. Argumentował, że tramwaju na Nowy Dwór nie ma w planie inwestycji na najbliższe 6 lat, więc bez sensu było robić dodatkowe zadania pod inwestycję, która może wcale nie powstać.

Złe zarządzanie inżynierią ruchu w mieście
Zdaniem naukowców, decyzje o zmianach w organizacji ruchu są podejmowane na naradach, w których biorą udział osoby, nie mające odpowiedniej wiedzy.

Urzędniczka z działu zarządzania ruchem była zszokowana tymi argumentami. Odpowiadała, że wszystkie projekty są tworzone przez wykształconych i przygotowanych urzędników i nie ma mowy o przypadkowości.

Jak podsumowywał dr inż. Maciej Kruszyna z Politechniki Wrocławskiej problemy, którymi się obecnie zajmujemy, na zachodzie Europy rozwiązywano 20 lat temu. Dr Kruszyna dodaje, że musimy zwalczyć postkomunistyczną mentalność, zgodnie z którą jazda samochodem to wciąż wyznacznik statusu społecznego.

- Oczekuję, że miasto nie tylko będzie wprowadzało zmiany w komunikacji, ale także postara się o dobrą promocję tych posunięć wśród wrocławian, tak by chętnie z nich korzystali - podkreśla dr Kruszyna. h******www.gazetawroclawska.pl/artykul/473791,naukowcy-komunikacja-we-wroclawiu-20-lat-za-europa,id,t.html

w
wroclove

Za "skurw**a" masz już paragraf, a za wychowanie - chyba ci to wisi, bo w domu nie nauczono ciebie szacunku do innych.

t
tantus

Dokładnie, 4 mld zł to kosztuje budowa centralnego odcinka II linii metra w Warszawie. To by była znacznie bardziej przydatna inwestycja, ale i tak nas nie będzie na nią stać, patrząc na to jak wydrenował nasz budżet stadionik za 1 mld zł...

r
realista

realnie to przydałaby się droga o tym przebiegu ale taka dwupasmowa beż żadnych tuneli...

P
Pro

nic nowego. Wiadomo ,że straty muszą byc i bedzie ich więcej, ale korzyści znacznie większe!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3