Tramwaj z Wrocławia ma dojechać do gminy Kobierzyce

MALZaktualizowano 
Wrocławski magistrat przygotowuje projekt porozumienia pomiędzy gminą Wrocław a gminą Kobierzyce w sprawie przedłużenia linii tramwajowej Wrocław Ołtaszyn do sąsiadującej z Wrocławiem miejscowością Wysoka. Kobierzyce zadeklarowały partycypowanie w kosztach inwestycji.

Linia na Ołtaszyn ma powstać do 2022 r.

- Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań- mówi Marek Żabiński, zastępca dyrektora departamentu zrównoważonego rozwoju we wrocławskim magistracie. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania - dodaje.

Przeczytaj więcej: Którędy pojedzie tramwaj na Ołtaszyn? [ZOBACZ OSIEM TRAS]

Gmina Kobierzyce chce partycypować w kosztach inwestycyjnych.

- Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów - czytamy w piśmie wójta gminy Kobierzyce kierowanym do prezydenta Wrocławia.

Urzędnicy dodają też, że przedłużenie tramwaju do Wysokiej pozwoli też na wybudowanie parkingu P&R, który jeszcze przed wjazdem do miasta "przechwyci" podróżujących samochodami z południa aglomeracji i umożliwi dojazd do centrum transportem publicznym.

polecane: FLESZ: Ekologia na co dzień: 6 mitów, w które wierzymy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 125

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
A
Ala

Tramwaj powinien jechać ulicami: Borowską, Parafialną, Kutrzeby, Chabrową, Pszenną - i tu powinna być pętla z dużym parkingiem. Trasa ta obsłużyła by jednocześnie przewóz ludzi z dworców PKP i autobusowego do Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego. Dzięki temu tramwaje mogłyby jeździć często np. w szczycie co 10 minut.

m
mieszkaniec Żórawiny

dobry pomysł?

S
Stachu

pracowałem na Ołtaszynie przez 4 lata i dojazd tam z krzyków z wysokości Powstańców Śl, to bite 25 minut, a w korku i godzina, więc nie rób z siebie błazna.
Szybciej już było jeżdzić rowerem (skrót przez ul Agrestową).
15 minut to może o 5 rano w niedziele w wakacje.

h
hehe

posłuchaj Michalaka - już za chwilę pod Wrocławiem wykopie sam tunele dla kolei alomeracyjnej

A
Ahmed WisiMuLacha

Chrzanisz.
Wcale nie mamy takich małych metraży.
Ludzie jeżdżą po świecie, a ślepi jak zawsze.
Poza tym to fakt. Kup mieszkanie, ocknij się za rok, że nie ma chodnika i przystanku...

G
Gość

Oby twoje swiatla docpracy trwaly 5 sekund, przeprowadzil sie z wioski do miasta i zgrywa wielkiego pana

d
dzieci piszą na forum

Nie można włączyć na siłę żadnej miejscowości do innej gamoniu, a te wioski nigdy się nie zgodzą bo są w bogatej gminie Kobierzyce. A jak będą w ramach Wrocławia, to będzie jak we Wrocławiu właśnie czyli syf, brud i korupcja. Brak remontów, za to rzeźby za 2 miliony.

Łukasz

Czy mi sie wydaje, czy wybory się zbliżają?
NIKT WAM NJE DA TYLE CO JA MOGE OBIECAĆ! - R. Dutkiewicz.

G
Gosc

Spojrzeć na mapę aby się dowiedzieć ze przedwojenna sieć była bardziej zbita w centrum a współczesna sięga dużo dalej.

k
kicy

Takie podejście może tyko udrożnić to miasto. Ale to dopiero propozycja porozuienia z pierwszą gminą. To podstawa ograniczenia ruchu w mieście.

J
Janusz

A tak na poważnie to ile linii tramwajowych powstało od czasów wojny? Ja wiem, że na pewno ogromną ilość zlikwidowano i na wielu ulicach do dzisiaj możemy podziwiać resztki torów. Nowe biurowce i bloki rosną jak grzyby po deszczu ale infrastruktura się nie rozwija.

W
Wujek Dobra Rada

...na 2082 rok, przy zalozeniu ze Chiny dadza jeszcze dofinansowanie na to.

Z
Za drogo

Jak narazie to wydajemy pieniądze na projekty które nie są i tak realizowane. Potem są powtarzane wielokrotnie i nic z tego nie ma.

m
mieszkaniec

Kobierzyce chcą tramwaju niech za niego zapłacą a nie mieszkańcy Wrocławia

S
STADION NOWY

wszystko zabral stadion za miliard moze trzeba jeszcze jeden.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3