Tramwaj z Wrocławia ma dojechać do gminy Kobierzyce

MAL
Wrocławski magistrat przygotowuje projekt porozumienia pomiędzy gminą Wrocław a gminą Kobierzyce w sprawie przedłużenia linii tramwajowej Wrocław Ołtaszyn do sąsiadującej z Wrocławiem miejscowością Wysoka. Kobierzyce zadeklarowały partycypowanie w kosztach inwestycji.

Linia na Ołtaszyn ma powstać do 2022 r.

- Przygotowujemy projekt porozumienia intencyjnego, który określi zakresy naszych działań- mówi Marek Żabiński, zastępca dyrektora departamentu zrównoważonego rozwoju we wrocławskim magistracie. – Przedłużenie trasy tramwajowej w kierunku Wysokiej to korzyść dla obu stron. Mieszkańcy Wrocławia i sąsiedniej gminy zyskają nowy środek transportu do miasta, a osiedla Ołtaszyn czy Partynice będą mogły sprawniej funkcjonować ponieważ zmniejszy się liczba samochodów i polepszą się warunkami przemieszczania - dodaje.

Przeczytaj więcej: Którędy pojedzie tramwaj na Ołtaszyn? [ZOBACZ OSIEM TRAS]

Gmina Kobierzyce chce partycypować w kosztach inwestycyjnych.

- Mamy świadomość, że korki i smog to nie tylko problem wrocławian. Na co dzień mierzą się z nim także mieszkańcy naszej gminy, którzy w okresie porannego szczytu komunikacyjnego starają się wjechać od południa do Wrocławia z Bielan Wrocławskich i Wysokiej, by dotrzeć na czas do pracy, do szkół czy do uczelni. My także chcemy aktywnie włączyć się w rozwiązanie tych problemów - czytamy w piśmie wójta gminy Kobierzyce kierowanym do prezydenta Wrocławia.

Urzędnicy dodają też, że przedłużenie tramwaju do Wysokiej pozwoli też na wybudowanie parkingu P&R, który jeszcze przed wjazdem do miasta "przechwyci" podróżujących samochodami z południa aglomeracji i umożliwi dojazd do centrum transportem publicznym.

Wideo

Komentarze 123

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ala

Tramwaj powinien jechać ulicami: Borowską, Parafialną, Kutrzeby, Chabrową, Pszenną - i tu powinna być pętla z dużym parkingiem. Trasa ta obsłużyła by jednocześnie przewóz ludzi z dworców PKP i autobusowego do Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego. Dzięki temu tramwaje mogłyby jeździć często np. w szczycie co 10 minut.

m
mieszkaniec Żórawiny

dobry pomysł?

S
Stachu

pracowałem na Ołtaszynie przez 4 lata i dojazd tam z krzyków z wysokości Powstańców Śl, to bite 25 minut, a w korku i godzina, więc nie rób z siebie błazna.
Szybciej już było jeżdzić rowerem (skrót przez ul Agrestową).
15 minut to może o 5 rano w niedziele w wakacje.

h
hehe

posłuchaj Michalaka - już za chwilę pod Wrocławiem wykopie sam tunele dla kolei alomeracyjnej

G
Gość

Oby twoje swiatla docpracy trwaly 5 sekund, przeprowadzil sie z wioski do miasta i zgrywa wielkiego pana

d
dzieci piszą na forum

Nie można włączyć na siłę żadnej miejscowości do innej gamoniu, a te wioski nigdy się nie zgodzą bo są w bogatej gminie Kobierzyce. A jak będą w ramach Wrocławia, to będzie jak we Wrocławiu właśnie czyli syf, brud i korupcja. Brak remontów, za to rzeźby za 2 miliony.

Łukasz

Czy mi sie wydaje, czy wybory się zbliżają?
NIKT WAM NJE DA TYLE CO JA MOGE OBIECAĆ! - R. Dutkiewicz.

G
Gosc

Spojrzeć na mapę aby się dowiedzieć ze przedwojenna sieć była bardziej zbita w centrum a współczesna sięga dużo dalej.

k
kicy

Takie podejście może tyko udrożnić to miasto. Ale to dopiero propozycja porozuienia z pierwszą gminą. To podstawa ograniczenia ruchu w mieście.

J
Janusz

A tak na poważnie to ile linii tramwajowych powstało od czasów wojny? Ja wiem, że na pewno ogromną ilość zlikwidowano i na wielu ulicach do dzisiaj możemy podziwiać resztki torów. Nowe biurowce i bloki rosną jak grzyby po deszczu ale infrastruktura się nie rozwija.

W
Wujek Dobra Rada

...na 2082 rok, przy zalozeniu ze Chiny dadza jeszcze dofinansowanie na to.

Z
Za drogo

Jak narazie to wydajemy pieniądze na projekty które nie są i tak realizowane. Potem są powtarzane wielokrotnie i nic z tego nie ma.

m
mieszkaniec

Kobierzyce chcą tramwaju niech za niego zapłacą a nie mieszkańcy Wrocławia

S
STADION NOWY

wszystko zabral stadion za miliard moze trzeba jeszcze jeden.....

n
nikt

Miasto się sypie, połowa ulic pamięta jeszcze Hitlera. Kamienice, chodniki, syf, brud, wszystko porozwalane.
Jeszcze wczoraj była informacja, że tramwaj na Popowice za drogi...
Kłamcy, oszuści i złodzieje. W głowie się nie mieści. Róbcie sobie plany na metra, na 10 lini tramwajowych, na tunele i estakady. A i tak wszyscy wiemy, że to nigdy nie powstanie. Pytanie kto za te wszystkie plany i koncepcje bierze pieniądze. Bo to tylko o to chodzi. Byle własne kieszenie napchać, a Wrocław mieć w d****.

Dodaj ogłoszenie