Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skrzyżowanie Strzegomskiej i Rogowskiej we Wrocławiu nie dla rowerzystów. Azyle przy przejazdach nie mieszczą rowerów

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
Na nowej trasie TAT na Nowym Dworze zaczęły wychodzić pierwsze niedociągnięcia. Azyle dla rowerów nie mieszczą jednośladów.
Na nowej trasie TAT na Nowym Dworze zaczęły wychodzić pierwsze niedociągnięcia. Azyle dla rowerów nie mieszczą jednośladów. Czytelnik
We Wrocławiu trasa tramwajowo-autobusowa na Nowym Dworze już prawie gotowa. I już wychodzą pierwsze kwiatki. Okazuje się, że na skrzyżowaniu ulic Rogowskiej i Strzegomskiej azyle na śluzach rowerowych są mniejsze od rowerów. Co na to miasto?

Nowa Trasa Autobusowo Tramwajowa (TAT) na Nowy Dwór już jest ukończona. Autobusy już tam jeżdżą, a za kilka dni pojawią się też tramwaje. Okazuje się jednak, że przebudowane skrzyżowanie Rogowskiej i Strzegomskiej nie zostało przystosowane dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Azyle (nie) dla rowerów

- Wystarczy zamienić samochód na rower, aby zobaczyć z innej perspektywy, że nowo budowana trasa TAT na skrzyżowaniu ulic Strzegomskiej i Rogowskiej nie pozostawia nawet bezpiecznego marginesu na „wysepkach" dla rowerzystów. Zwyczajnie mamy dyskryminację tych użytkowników dróg publicznych. Wciska się ich w jedną część i nawet bez bezpiecznych marginesów, kiedy będą czekać na przejazd, na trzy razy przez skrzyżowanie. Przecież rowerzysta może czekać, nie mieć lewoskrętów i jak widać nawet szkoda dla nich miejsca na wysepkach. Dzieję się to tylko po to, aby planista mógł uzyskać jak najwyższą samochodową przepustowość – czytamy w liście od Czytelnika, pana Romana.

Mapa skrzyżowania Rogowskiej i Strzegomskiej.
Mapa skrzyżowania Rogowskiej i Strzegomskiej. Czytelnik

W związku z budową na ulicy Rogowskiej torowiska tramwajowego, skrzyżowanie tej ulicy z Strzegomską zostało przebudowane. Powstało łącznie pięć pasów dla samochodów, a pośród nich znajdują się dwa azyle dla pieszych i rowerzystów. Problem w tym, że jeden z nich, gdzie można się zatrzymać rowerem ma 153 centymetry.

Podobna sytuacja ma miejsce na ulicy Strzegomskiej. Azyl ze studzienką ma 178 centymetrów i wystający krawężnik. A rower dla dorosłej osoby to co najmniej 180 centymetrów długości. Rower typu cargo, którego używają na przykład rodzice przewożący dzieci - 250 centymetrów.

Urząd miasta - będzie poprawa

- Inwestycja wygląda na gotową, ale trwają jeszcze ostatnie szlify. Wykonawca zakończył roboty, ale teraz wchodzą nasi miejscy eksperci i sprawdzają jakość wykonania, składają uwagi i poprawki. Jeśli chodzi o azyl - w poniedziałek na podstawie wizji lokalnej i pomiarów, wystosowaliśmy do wykonawcy polecenie doprowadzenia przejazdu przez Rogowską do szerokości dwóch metrów, czyli zgodnej z projektem - – mówi Tomasz Sikora z urzędu Miasta Wrocław.

Tomasz Sikora przyznaje też, że na przejeździe przez Strzegomską niepotrzebnie zamontowano dodatkowe światła przed mikro azylem. - Nie powinno ich tam być bo według planu ruchu, rowerzyści mają przejeżdżać "na raz", bez zatrzymywania się na środku - dodaje.

W odpowiedzi na pismo naszego, czytelnika Biuro Zrównoważonej Mobilności w urzędzie miasta przyznało, że wjazd na skrzyżowanie pod koniec sygnału może skutkować koniecznością zatrzymania się na azylu.

Skrzyżowanie Rogowskiej i Strzegomskiej:

***
Zobacz też: Historyczna chwila na TAT. Po nowym wiadukcie po raz pierwszy przejechał tramwaj

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska