Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Siechnice chcą przebudowy drogi krajowej nr 94 do Wrocławia. Jest odpowiedź na petycję władz gminy

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Władze gminy Siechnice dostrzegają rosnący ruch na drodze krajowej numer 94. W powiecie wrocławskim przebiega ona od Groblic do Radwanic i Wrocławia. W ciągu doby przejeżdża tam średnio 18 364 pojazdów.
Władze gminy Siechnice dostrzegają rosnący ruch na drodze krajowej numer 94. W powiecie wrocławskim przebiega ona od Groblic do Radwanic i Wrocławia. W ciągu doby przejeżdża tam średnio 18 364 pojazdów. Pawel Relikowski / Polska Press
W styczniu 2023 roku Burmistrz Siechnic Milan Ušák zwrócił się z prośbą do mieszkańców gminy Siechnice o podpisywanie petycji ws. rozbudowy DK94 przebiegającej od południowo-wschodniej części Wrocławia m.in. do Oławy i Opola. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o swoich zamiarach w kontekście tej drogi.

Spis treści

Rozbudowa drogi krajowej nr 94 jest konieczna – twierdzą władze gminy Siechnice

W samym Wrocławiu DK94 prowadzi z zachodu na wschód, począwszy od Złotnik i Leśnicy, jadąc przez Gądów, Grabiszyn, Borek i Tarnogaj oraz kończąc na Księżu Małym i Wielkim. To właśnie na ulicy Opolskiej dziennie jeździ nawet kilkanaście tysięcy pojazdów, powodując ogromne korki w godzinach szczytu.

Nieco ponad 1,5-kilometrowy fragment drogi jest prawdziwą zmorą dla kierowców dojeżdżających z Siechnic i Oławy. Kierowcy muszą stać tu przez 20-30 minut w korku, a ruch odbywa się z prędkością 3 km/h.

Za granicami miasta wcale nie jest lepiej.

- Jest to główna oś komunikacyjna gminy Siechnice i jedna z kilku najważniejszych dla całej aglomeracji wrocławskiej. Jest popularną alternatywą dla wielu kierowców korzystających z autostrady A4. Na terenie miasta Wrocław oraz gminy Siechnice jest jednojezdniową drogą o parametrach niezgodnych z warunkami technicznymi dla tego rodzaju. Utrudnia to codzienne dojazdy do miejsc nauki i pracy, ale także tranzyt pojazdów jadących ze stolicy Dolnego Śląska na wschód, a także jest po prostu bardzo niebezpieczna – mówi Burmistrz Siechnic Milan Ušák.

W Siechnicach jest wyjątkowo niebezpiecznie

Burmistrz Siechnic zwraca uwagę przede wszystkim na liczbę śmiertelnych wypadków w miejscowości oraz natężenie ruchu, które wynosi nawet kilkanaście tysięcy pojazdów na dobę.

- Pomimo tego, że droga krajowa nr 94 w gminie Siechnice ma przebieg o długości tylko około 9,5 km, to w latach 2007-2021 doszło tutaj do 833 zdarzeń drogowych, wskutek których śmierć poniosło 12 osób. Ponadto w tych zdarzeniach rannych zostało 137 osób, w tym 39 ciężko. Wynika więc, że każdego tygodnia przez 15 lat dochodziło tu do zdarzenia drogowego, w którym musiała interweniować policja – tłumaczy burmistrz.

Na odcinku DK94 Wrocław-Siechnice-Groblice porusza się około 18 tysięcy pojazdów na dobę.

- To o prawie tysiąc pojazdów wyższa liczba w porównaniu do zachodniego odcinka, który został potraktowany priorytetowo i zostanie w pierwszej kolejności rozbudowany do drogi ekspresowej dwujezdniowej – dodaje Milan Ušák.

Burmistrz Siechnic wnosi o:

  • budowę drogi krajowej nr 94 w przekroju dwujezdniowym,
  • LUB kompleksową modernizację drogi w jej obecnym przebiegu, połączoną z budową obwodnic Radwanic, Siechnic i Groblic oraz z budową niezbędnej infrastruktury (chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie, przejścia dla pieszych, sygnalizacje świetlne), przebudową skrzyżowań, a w szczególności - z budową ronda w Siechnicach na skrzyżowaniu DK94 z ulicą Ciepłowniczą (obok stacji paliw Citronex i sklepu Lidl).

GDDKiA poinformowała o swoich planach

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Wrocław – Marcinkowice.

- Zostanie przeanalizowany pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego w celu podjęcia możliwych rozwiązań – informuje Anna Krasucka z wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Na początek jednak planowany jest remont na odcinku Marcinkowice-Stanowice-Oława. Inwestycja została już zatwierdzona i przygotowana do realizacji. Prace nad dokumentacją trwają w tym przypadku od 2017 roku. Zakłada poprawę stanu nawierzchni dla cięższych pojazdów, budowę chodników, poszerzenie jezdni o zatoki autobusowe i przebudowę skrzyżowań.

Trasa Wrocław-Marcinkowice jest w Programie Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku, ale na szczegóły za wcześnie.

To prawie 16-kilometrowy odcinek, który wygląda tak:

Zobacz jak przebiegał protest przed GDDKiA:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska