PolskiBus w nocy opóźniony, a informacja brak

Marcin Kaźmierczak
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz Ho£Od / Polskapresse
Autobus w nocy opóźniony i znikąd żadnej informacji – skarży się Czytelnik, który czekał na autobus relacji Wrocław - Zakopane. Co na to PolskiBus?

„W piątek, wraz z kilkoma innymi pasażerami, miałem nieprzyjemność spędzić prawie dwie godziny w nocy w oczekiwaniu na opóźniony autobus firmy PolskiBus relacji Wrocław – Zakopane. Nie otrzymaliśmy żadnej informacji o opóźnieniu, a telefon dyspozytora nie odbierał. Czy tak ma wyglądać obsługa klienta firmy, która chce uchodzić za lidera przewozów autokarowych w Polsce? – pyta Czytelnik Paweł Puławski.

Przewoźnik przeprasza za zaistniałą sytuację. - Niestety, w piątki w godzinach wieczornych, kiedy ruch na drogach jest szczególnie wzmożony, może dochodzić do nieplanowanych opóźnień na trasie. Dodatkowo okres wakacyjny sprawia, że użytkowników dróg jest dużo więcej, niż zazwyczaj, więc występują korki i utrudnienia, na które nie mamy wpływu. Opóźnienie na wspomnianym kursie wyniosło 90 min. na przystanku we Wrocławiu, natomiast do Zakopanego autokar dojechał z 40-minutowym opóźnieniem – tłumaczy Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji w firmie PolskiBus.

W takiej sytuacji pasażerowie nie mogą liczyć na odszkodowanie. - Zgodnie z prawem przewozowym, zwrot kosztów podróży należy się w momencie, kiedy opóźnienie przekracza 120 min na przystanku końcowym – dodaje Piotr Pogonowski.

Naszego Czytelnika zbulwersował jednak bardziej fakt, że pasażerowie od nikogo nie mogli się dowiedzieć o opóźnieniu. A strona internetowa przewoźnika gwarantuje możliwość uzyskania informacji przez całą dobę u dyspozytora.

– Pasażer może szukać informacji u dyspozytora, jednak jest to kontakt dedykowany przede wszystkim dla kierowców, którzy zgłaszają opóźnienia lub kolizje, na które dyspozytor musi niezwłocznie reagować np. planując dodatkowe objazdy czy podstawiając dodatkowe pojazdy – zauważa Pogonowski.

W jaki więc sposób należy szukać informacji o opóźnieniach, by nie narazić się na kilkugodzinne oczekiwanie na dworcu?

– Najlepszym źródłem informacji dla pasażerów jest zakładka „komunikaty” na naszej stronie internetowej, gdzie Biuro Obsługi Klienta zamieszcza wszelkie aktualne informacje na temat nieprzewidzianych wydarzeń na trasach, czy spóźnień. W przypadku otrzymania zgłoszenia od kierowcy wysyłamy również do podróżujących, którzy przy zakupie podali numer kontaktowy, SMS-y informujące o opóźnieniu – wyjaśnia Pogonowski.

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Monika Gurak

Dwa tygodnie temu próbowałam zrobić rezerwację na 4 bilety, pobrali mi z konta dwukrotnie pieniądze za 3 bilety, 2 bilety mi przysłali, trzeciego w ogóle nie chociaż pobrali z konta dwukrotnie pieniądze za niego, czwartej rezerwacji już nawet nie robiłam jak zobaczyłam co się na moim kocie dzieje. Zaczęłam wyjaśniać i wyjaśniam do tej pory, bo oni nie oddają mi pieniędzy chociaż wysyłałam już kilkakrotnie potwierdzenia przelewów co jest podstawą do natychmiastowego zwrotu środków na konto. Głupa palą, udają, że nie rozumieją co się do nich pisze i ciągle chcą potwierdzenie dokonania przelewu. Wydaje mi się, że grają na zwłokę i sądzą, że klient w końcu machnie ręką i da spokój, bo ile można się użerać o zwrot pieniędzy na konto. Ja będą do skutku, a jak stracę cierpliwość to na policję zgłoszę, bo to jest wyłudzenie - wysłałam pieniądze, a towaru nie otrzymałam. Podejrzewam, że takich ludzi jak jak jest mnóstwo. Zacznijcie przestrzegać innych jeżeli macie podobne problemy.

l
latający holender

We wtorek 23.08 o 2:50 na Wrocławskim dworcu pracownik firmy polski bus wyszedł, żeby poinformować, że niestety autobus stoi w korku 40 minut od Wrocławia i nikt nie może powiedzieć ile będzie opóźnienia. Moim problemem był fakt, że 2 godziny po planowanym przyjeździe do Berlina odlatywał mój samolot. Gdy weszłam na stronę w zakładkę KOMUNIKATY ostatnie jakie znalazłam były z 05.07. Najgorsze jest jednak, że chociaż autobus przyjechał do Wrocławia spóźniony lekko ponad godzinę, na lotnisku byłam 5 minut przed odlotem, bo kierowca robił częste i długie postoje "na toaletę". Jestem bardzo wdzięczna, że dojechałam bezpiecznie, ale bardzo żałuję, że brakuje 5 minut opóźnienia do zwrotu pieniędzy, bo ten przejazd i stres nie były warte ceny.

P
Pasażer

zwróćcie uwagę ile wysiłku wsadzają kierowcy żeby dowieź wasze tyłki do celu. spróbujcie sami jechać a najlepiej kupcie sobie wrotki capy!!!!!!!

z
zWrocka

75-cio minutowe opóźnienie we Wrocławiu miał też kurs z Berlina do Zakopanego (planowy odjazd z Wrocławia o 23:25) we wtorek 9 sierpnia. I również nigdzie nie można było się dowiedzieć niczego sensownego (ale np. kierowcy zmiennicy przyszli na stanowisko odjazdu dokładnie w momencie przyjazdu autobusu) - ani na stronie internetowej ani telefonicznie ("Oficjalnie nic nie wiem, ale kurs ma chyba godzinne opóźnienie").

Za to kurs powrotny w minioną niedzielę zamiast przyjechać z Zakopanego o 2:40 - był już o godz. 1:20. Jak widać - PolskiBus nie panuje nad swoim rozkładem jazdy - ot, co!

z
zWrocka

Od 7:00 do 15:00 kod aktywacyjny można kupić w kasie na II piętrze (obok kaplicy). W pozostałych godzinach na SOR

p
proletariusz

j.w.

B
Bartek

I oglądaj filmy na youtube

e
emigrant

hahaha poslki Bus NALEZCY DO bRYTOLA!! HAHAH NIEZLE AS PEDZA JAD AJAK Z BU.A SUK....!!!!!

heh po co wam autokary ludzie samoloty!!!

P
Paweł

Nikt nie każe jeździć PolskimBusem. Ja nie jeżdżę i narzekam co najwyżej na opóźnione pociągi, ale przez tyle lat PKP zdążyło nas do tego przyzwyczaić :-)

K
Krys

W nowym szpitalu na Stabłowicach aby zapłacić za możliwość oglądania włączonego telewizora trzeba wykupić pozwolenie za 8 zł/24g z numerem aktywującym. Pozwolenia te wykupuje się w jednym miejscu, w SORze, gdzie przyjmowni są pacjenci. Czas oczekiwania w kolejce to bywa i 1 godz. Dziś stałem tam opóżniając przyjęcia chorych do szpitala około 40 minut zamiast posiedzieć z chorą znajomą z amputowaną nogą. To jest fatalna organizacja. Dlaczego chorzy nie moga wykupić tych pozwoleń np w dyżurce swojego oddziału. Panie dyrektorze ... dlaczego

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3