Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem do Poznania w 70 minut. Ale najpierw utrudnienia dla kierowców i pasażerów

Bartosz Józefiak
Remont trasy kolejowej Wrocław - Poznań niebawem wejdzie w nową fazę. Prace odczują kierowcy, bo przebudowywane zostaną wiadukty kolejowe nad ulicami: Starogroblową i Grabiszyńską. Przez remont torowiska pociągi jadące od strony Jeleniej Góry nie dojadą do dworca Wrocław Główny

Modernizacja tej ważnej trasy kolejowej zaczęła się w 2012 r. Dzięki temu pociągi pojadą szybciej (z Wrocławia do Poznania mamy dojechać nawet w 70 minut), a pasażerowie poczekają na nie na odnowionych peronach. Ale to dopiero we wrześniu 2015 r. Wcześniej trzeba się przygotować na utrudnienia.

Prace przy remoncie linii kolejowej już odczuwają podróżni. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która prowadzi remont, ujawniła dziś kolejne zmiany związane z tą przebudową.

Przez remont torowiska, pociągi jadące od strony Jeleniej Góry nie dojadą do dworca Wrocław Główny. Wszystko przez planowany remont kolejnej części torowiska. - Dla tych pasażerów powstanie specjalny przystanek tymczasowy w okolicach ul. Klecińskiej, przy FAT – informuje Jarosław Gąsior z PKP PLK.

Pociągi regionalne z Jeleniej Góry do Wrocławia dojadą do tej stacji i z niej będą zawracać. – Będą pewne utrudnienia dla pasażerów, ale w tym miejscu będą mogli przesiąść się na tramwaj czy autobus – dodaje Jarosław Szczepaniak, dyrektor kontraktu.

Pociągi dalekobieżne, np. z Jeleniej Góry do Warszawy, zatrzymają się na stacji Wrocław Zachód, skąd pojadą aż do stacji Wrocław Nadodrze z pominięciem dworca Wrocław Główny. Te utrudnienia kolejowe zaczną się w grudniu 2014 r. i potrwają ok. pół roku.

Remont odczują też kierowcy samochodów. W ciągu dwóch miesięcy ma ruszyć przebudowa środkowego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Starogroblową. W czasie remontu ulica Starogroblowa prawdopodobnie stanie się jednokierunkowa, drugi pas ruchu zostanie puszczony przez ul. Starograniczną. Tu utrudnienia potrwają nawet rok.

W styczniu zaczną się prace na pierwszym z trzech torów na wiadukcie nad ul. Grabiszyńską. To również oznacza utrudnienia dla kierowców. W kluczowym momencie remontu ulica zostanie zwężona do jednego pasa ruchu i stanie się jednokierunkowa. Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy te najpoważniejsze utrudnienia się rozpoczną, ale cały remont tego wiaduktu potrwa ok. półtora roku.

Ale będzie też ważne udogodnienie dla wszystkich osób odwiedzających. Powstanie bowiem nowy przystanek kolejowy Wrocław – Osobowice Cmentarz. Zatrzymają się tam składy jadące ze strony Obornik Śląskich i Żmigrodu, a także Jeleniej Góry. Do przystanku będzie można dojść dwoma przejściami od strony ul. Osobowickiej (w pobliżu mostu Milenijnego). Nie będzie tam schodów – do peronów prowadzić będą podjazdy, dzięki czemu łatwo dostaną się tam osoby na wózkach inwalidzkich. Stacja będzie miała dwa zadaszone i oświetlone perony o długości 200 metrów. Będą połączone przejściem podziemnym. Przed wejściem na perony ustawione będą stojaki rowerowe.

Nowy przystanek ma być gotowy w sierpniu 2014 r. - Chcemy, by do święta 1 listopada w 2014 r. przystanek obsługiwał już pasażerów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska