Pociągi jednak pojadą z Wrocławia do Sobótki przez Bielany....

    Pociągi jednak pojadą z Wrocławia do Sobótki przez Bielany. Znalazły się brakujące miliony

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Pociągi jednak pojadą z Wrocławia do Sobótki przez Bielany. Znalazły się brakujące miliony
    Samorząd województwa dołoży 42 mln złotych do remontu linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica. Brakujące pieniądze będą pochodziły z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Pociągi - m.in. do Sobótki i południowych osiedli Wrocławia dojadą na przełomie 2020 i 2021 r. Inwestycja będzie kosztowała 245 mln zł.
    Pociągi jednak pojadą z Wrocławia do Sobótki przez Bielany. Znalazły się brakujące miliony
    Dzięki dołożeniu brakujących pieniędzy, PKP PLK nie będą musiały rozpisywać nowego przetargu, co znacząco opóźniłoby rozpoczęcie prac i przywrócenie połączeń pomiędzy Wrocławiem, Kobierzycami, Bielanami, Sobótką i Świdnicą.
    - Podjęliśmy decyzję o zwiększeniu dotacji dla PKP PLK, dzięki której możliwa będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 285, relacji Wrocław - Świdnica, przez Sobótkę. W ten sposób rozwijamy projekt dostępnej kolei aglomeracyjnej - mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
    W zakończonym w grudniu przetargu okazało się, że oferty na remont linii przekraczają zakładany budżet, czyli 185 mln zł o nawet 300 mln zł.
    – Całkowita dotacja samorządu województwa dla tej inwestycji to blisko 170 mln zł.
    Kolejne, blisko 100 mln zł przeznaczyliśmy na rewitalizację odcinka linii ze Świdnicy do Jedliny Zdroju – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. – W ten sposób chcemy rozwijać kolej aglomeracyjną – dodaje.

    Według harmonogramu cała inwestycja ma zakończyć się jesienią 2020 r., tak aby pociągi wróciły na linię na przełomie 2020 i 2021 r. Po remoncie pociągi mają osiągać prędkość 100 km/h. Na południu Wrocławia pociągi zatrzymają się na stacjach: Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego, Wrocław Partynice przy ul. Zwycięskiej - oba przystanki będą miały osobne perony w zależności od kierunku jazdy oraz Wrocław Tarnogaj w rejonie ul. Bardzkiej i Buforowej. Remontu nie doczeka się jednak stacja Wrocław Klecina. Pociągi na jednotorowej linii będą mijały się w dwóch miejscach - w Sobótce Zachodniej oraz Bielanach Wrocławskich.

    Docelowo pociągi będą jeździły z Trzebnicy przez Wrocław, Bielany Wrocławskie, Kobierzyce, Sobótkę do Świdnicy. Połączenie będzie obsługiwane przez szynobusy, ponieważ w ramach remontu linia nie zostanie dodatkowo zelektryfikowana. Sześć nowych trzyczłonowych składów spalinowych, które do obsługi linii chcą kupić Koleje Dolnośląskie mają dotrzeć na Dolny Śląsk do 2022 r. Mają kosztować 90 mln zł.

    PKP PLK wyremontują także odcinek pomiędzy Świdnicą Kraszowicami a Jedliną-Zdrój. Prace wykona Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "Dolkom" za 135 mln zł. Zwycięska firma do marca 2019 roku ma wykonać projekt, a do 20 listopada 2020 roku zakończyć remont linii. W tym przypadku oferta zaakceptowana przez PKP PLK, była o 25 mln droższa, niż założony budżet.

    ZOBACZ TAKŻE: TRWA ROZBUDOWA DWORCA WROCŁAW GŁÓWNY

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (173)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Zdjęcie autora komentarza
    Fuck logic

    Soban

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 16

    „Połączenie będzie obsługiwane przez szynobusy, ponieważ w ramach remontu linia nie zostanie dodatkowo zelektryfikowana.”
    Hę?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Korki na Zwycięskiej i Buforowej

    Piotrek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 8

    będą jeszcze większe. O ile to możliwe w ogóle. Pomóc może tylko wyprowadzka stąd.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław nie potrzebuje pociągów

    warszawiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 14

    Ludzie tutaj są zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy...rozwiń całość

    Ludzie tutaj są zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    burak z Warszawy

    Sobótczanka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 16

    buraku bogaty ze stolicy,obyś był tak bogaty jak tu ludzie biedni


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Debil z Wsiocławia

    czarna owca z Wągrowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15

    Ty cuchnący kretynie z Kolei Dolnośląskich, ty nie możesz mieć wodogłowia, bo nie masz głowy. Tylko dwie duрy, a zamiast mózgu śmierdzącą kupę. Przyjedź do mnie cioto a rozkwaszę ci japę tak, że...rozwiń całość

    Ty cuchnący kretynie z Kolei Dolnośląskich, ty nie możesz mieć wodogłowia, bo nie masz głowy. Tylko dwie duрy, a zamiast mózgu śmierdzącą kupę. Przyjedź do mnie cioto a rozkwaszę ci japę tak, że zapomnisz, jak trafić na ten portal. Choć nie sądzę, żebyś miał tyle odwagi, bo takie świry jak ty mocne są tylko anonimowo w internecie. W realu zesrałbyś się w gacie na sam mój widok.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Debil z Wsiocławia

    czarna owca z Wągrowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14

    Ty cuchnący kretynie z Kolei Dolnośląskich, ty nie możesz mieć wodogłowia, bo nie masz głowy. Tylko dwie duрy, a zamiast mózgu śmierdzącą kupę. Przyjedź do mnie cioto a rozkwaszę ci japę tak, że...rozwiń całość

    Ty cuchnący kretynie z Kolei Dolnośląskich, ty nie możesz mieć wodogłowia, bo nie masz głowy. Tylko dwie duрy, a zamiast mózgu śmierdzącą kupę. Przyjedź do mnie cioto a rozkwaszę ci japę tak, że zapomnisz, jak trafić na ten portal. Choć nie sądzę, żebyś miał tyle odwagi, bo takie świry jak ty mocne są tylko anonimowo w internecie. W realu zesrałbyś się w gacie na sam mój widok.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Głupie ludki jadom

    Pan z miasta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 13

    Jadą sobie głupie ludki
    Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
    Kunia wczoraj im zabrali
    To puciongiem pojechali.

    Jadą sobie głupie kmioty
    Do roboty, do roboty.
    Wsiadła nawet chuda krowa
    Rzekła krótko:...rozwiń całość

    Jadą sobie głupie ludki
    Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
    Kunia wczoraj im zabrali
    To puciongiem pojechali.

    Jadą sobie głupie kmioty
    Do roboty, do roboty.
    Wsiadła nawet chuda krowa
    Rzekła krótko:
    - "Do Pustkowa."

    Nawet jechał prosiak stary
    Gdzie? No przecież! Na Świniary!
    Wszystkie kmioty się zleciały
    Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DDzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Głupie ludki jadom

    Pan z miasta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 11

    Jadą sobie głupie ludki
    Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
    Kunia wczoraj im zabrali
    To puciongiem pojechali.

    Jadą sobie głupie kmioty
    Do roboty, do roboty.
    Wsiadła nawet chuda krowa
    Rzekła krótko:...rozwiń całość

    Jadą sobie głupie ludki
    Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
    Kunia wczoraj im zabrali
    To puciongiem pojechali.

    Jadą sobie głupie kmioty
    Do roboty, do roboty.
    Wsiadła nawet chuda krowa
    Rzekła krótko:
    - "Do Pustkowa."

    Nawet jechał prosiak stary
    Gdzie? No przecież! Na Świniary!
    Wszystkie kmioty się zleciały
    Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DDzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gówniane pociągi Kolei Dolnośląskich

    Marcin Medyk z Kluczborka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 9

    W nowo zakupionych pociągach brud, smród, zatkane klopy, nieuprzejma obsługa, pracownikom nawet nie chce się zamieść podłogi przed wyruszeniem pociągu w trasę. Podwyżki za olewanie swoich...rozwiń całość

    W nowo zakupionych pociągach brud, smród, zatkane klopy, nieuprzejma obsługa, pracownikom nawet nie chce się zamieść podłogi przed wyruszeniem pociągu w trasę. Podwyżki za olewanie swoich obowiązków? To może na Białorusi, ale nie w cywilizowanym świecie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak Koleje Dolnośląskie i Urząd Marszałkowski niszczą lokalne linie na Dolnym Śląsku

    Zorientowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 4

    Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii kolejowej. Napisałem nie chce gdyż osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury,...rozwiń całość

    Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii kolejowej. Napisałem nie chce gdyż osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

    Więcej: http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readmore=826zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Precz z Wsiobudką!

    Maciej Miłosz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 7

    Tylko kury i kaczki będą miały świetny dojazd na targ to Wrocławia na Wsiebodzkim. A co z sudeckimi kurortami Karpaczem, Świeradowem, Lwówkiem, gdzie mieszkańcy potrzebują pociągów???

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica

    bekacz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 8

    Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pociągi do Sobótki powodowałyby korki w południowej części Wrocławia

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 10

    A obecnie się jeździ samochodem po Wrocławiu po prostu fajnie.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo