Dzięki dołożeniu brakujących pieniędzy, PKP PLK nie będą musiały rozpisywać nowego przetargu, co znacząco opóźniłoby rozpoczęcie prac i przywrócenie połączeń pomiędzy Wrocławiem, Kobierzycami, Bielanami, Sobótką i Świdnicą.
- Podjęliśmy decyzję o zwiększeniu dotacji dla PKP PLK, dzięki której możliwa będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 285, relacji Wrocław - Świdnica, przez Sobótkę. W ten sposób rozwijamy projekt dostępnej kolei aglomeracyjnej - mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.
W zakończonym w grudniu przetargu okazało się, że oferty na remont linii przekraczają zakładany budżet, czyli 185 mln zł o nawet 300 mln zł.
– Całkowita dotacja samorządu województwa dla tej inwestycji to blisko 170 mln zł. Kolejne, blisko 100 mln zł przeznaczyliśmy na rewitalizację odcinka linii ze Świdnicy do Jedliny Zdroju – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. – W ten sposób chcemy rozwijać kolej aglomeracyjną – dodaje.
Pociągi jednak pojadą z Wrocławia do Sobótki przez Bielany. Znalazły się brakujące miliony
Samorząd województwa dołoży 42 mln złotych do remontu linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica. Brakujące pieniądze będą pochodziły z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Pociągi - m.in. do Sobótki i południowych osiedli Wrocławia dojadą na przełomie 2020 i 2021 r. Inwestycja będzie kosztowała 245 mln zł.