Po Wrocławiu tramwajami lepiej nie jeździć na pamięć. Duże zmiany w rozkładach

Celina Marchewka
Celina Marchewka
12 linii tramwajowych jeździ od poniedziałku zmienionymi trasami. Wszystko z powodu wdrożenia kolejnego etapu prac na ul. Grabiszyńskiej i placu Legionów. Przed wyruszeniem w podróż lepiej sprawdzić, jak dojechać na dany przystanek. I wyjść z domu z większym zapasem czasu, bo zdarzają się opóźnienia.

Każdy, kto przynajmniej czasami porusza się tramwajami po Wrocławiu, zauważył, że wiele z nich można dziś zobaczyć w najmniej spodziewanych miejscach. Z powodu zamknięcia na 3 tygodnie placu Legionów, 12 linii jeździ objazdami.

Najbardziej z tego powodu obciążony jest przystanek "Arkady Capitol", gdzie wiele składów skręca w prawo w ulicę Świdnicką. Nie tworzą się długie zatory, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ niektóre linie mogą odjeżdżać z kilku a nawet dziesięciominutowym opóźnieniem.

Wszystko przez układ tego skrzyżowania. Część linii skręca tam w lewo w kierunku Krzyków, a cykl w tę stronę jest bardzo krótki. Zdąży przejechać w tym czasie tylko jeden pojazd, a następne muszą czekać.

I tak w poniedziałek po godzinie 11, tramwaj linii 0P, który podjechał na przystanek o czasie, miał przed sobą 2 składy skręcające w lewo. To spowodowało, że "zerówka" odjechała z ośmiominutowym opóźnieniem.

Przed zaplanowaniem podróży warto sprawdzić także, które przystanki danej linii są zmienione, ponieważ może zdarzyć się sytuacja, że tramwaj "wywiezie" nieświadomego pasażera w całkowicie inne miejsce, niż by się on spodziewał.

- Miałam szczęście, że zauważyłam te żółte rozkłady na przystanku. Słyszałam w tramwaju jak ludzie opowiadali, że jechali na pamięć i musieli się wracać. Ja wysiadłam wcześniej, zanim 31 skręciło w prawo w Świdnicką i zdążyłam do pracy, ale kilka osób u nas się spóźniło. Szkoda, że nie jest to w jakiś bardziej widoczny sposób zrobione. Nie każdy patrzy na rozkłady - mówi Karolina Piętka, która tramwajami jeździ po Wrocławiu codziennie.

Zmiany od 15 lipca 2019 roku (poniedziałek)

- Tramwaje linii okólnej (linie 0L i 0P) oraz linii 31 i 32 będą kursowały w obu kierunkach od placu Orląt Lwowskich objazdem przez ulicę Podwale i Świdnicką, do ulicy Piłsudskiego, z pominięciem przystanku „pl. Legionów”.

- Tramwaje linii 4 i 11 będą kursowały od placu Legionów przez plac Orląt Lwowskich, ulicę Podwale, plac Teatralny, ulicę Teatralną i Skargi do placu Dominikańskiego.

- Na tory powróci tramwaj linii 5, który pojedzie od placu Legionów przez plac Orląt Lwowskich, ulicę Podwale i Świdnicką do ulicy Piłsudskiego i dalej w kierunku Dworca Głównego. Z tego powodu zlikwidowane zostaną kursy okresowej linii tramwajowej 75.

- Tramwaje linii 14 i 24 będą kursowały w relacji Osobowice – FAT – Osobowice, ale z uwagi na konieczność zachowania przepustowości na ulicy Podwale, pojadą objazdem: od ulicy Kazimierza Wielkiego przez ulicę Widok i plac Teatralny do ulicy Świdnickiej.

- Tramwaje linii 6 jadące z pętli Kowale do pętli Krzyki pojadą od ulicy Kazimierza Wielkiego przez ulicę Widok i plac Teatralny do ulicy Świdnickiej, z pominięciem przystanku „Narodowe Forum Muzyki” i „Renoma”.

- Tramwaje linii 15 w obu kierunkach pojadą od ulicy Kazimierza Wielkiego przez ulicę Widok, Teatralną, Kołłątaja i Peronową.

- Tramwaje linii 17, od ulicy Powstańców Śląskich będą jechały przez ulicę Piłsudskiego i Kołłątaja.

Od niedzieli z pl. Legionów na Oporów dostać się można zastępczym autobusem 704. Zlikwidowany został tramwaj nr 74.

Remont placu Legionów to utrudnienia także dla kierowców.

Od dzisiaj nie można pojechać w lewo z ul. Sądowej do Piłsudskiego, a także na wprost z ul. Grabiszyńskiej (ruch tylko w prawo lub lewo).

Utrudnienia mają zakończyć się 2 sierpnia. Będzie to połowa inwestycji, która w całości obejmie 4 etapy prac w okolicy ul. Grabiszyńskiej oraz pl. Legionów i potrwa do 31 sierpnia.

Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-16T08:47:38 02:00, tuturutuuu:

Problem jest taki, że pierwszeństwo przejazdu ma tramwaj od Renomy w lewoskręcie na Arkadach i dlatego tramwaj skręcający w prawo musi czekać, aż będzie mógł wjechać na skrzyżowanie. Cykl światła tego skrętu jest masakrycznie krótki i potem jest 50 minut opóźnienia. Tego, kto planował te objazdy powinno się za karę ustawić na skrzyżowaniu, by kierował tym ruchem, caaaaały dzień:)

2019-07-16T10:34:18 02:00, !!:

Popieram!

To je neni możne ! Gdyż aby sensownie kierować ruchem uliczno -tramwajowym to trzeba być posiadaczem MÓZGU sprawnego i wiedzieć jak to działa ; A tu projektant zmian się nie popisał nie dał rady to i na asfalcie sobie nie poradzi ; A bałagan jeszcze większy wprowadzi i opóżnienia zwiększy do godzin nie MINUT;

G
Gość
2019-07-16T14:41:14 02:00, Aga:

Ciekawa jestem jak w takim razie pani Karolina Piętka życzy sobie być informowana o zmianach? Żółte tablice na tramwajach, żółte rozkłady, artykuły na lokalnych portalach, na stronie wroclaw.pl, na FB oraz rozmowy pasażerów w tramwajach. Czy Pani życzy sobie dostawać dopasowane do niej alerty na telefon?

Alerty na telefon i kurier z MPK do przypominania że są "zmiany " w trasach ;

g
gość
Jak chcą dać premie dla woźnicy to go rozliczajæ z jazdy według rozkładu jazdy i gpsu, no i premi nie ma.

Może ktòryś z kolesi tęczowego zechce popracować jako woźnica a POtem pier...... tęczowe farmazony.
G
Gość
Te wszystkie linie rozwala Od Arkad przez Renomę Podwale do Dworca Swiebodzkiego i na Rynek te szyny i cud że jeszcze prąd wyrabia

I będzie kolejny remont rozjazdów bo widziałem że długo nie wytrzymają tego natężenia
G
Gość
"Musieli się wracać" - gratulacje, panie dziennikarzu.
A
Aga
Ciekawa jestem jak w takim razie pani Karolina Piętka życzy sobie być informowana o zmianach? Żółte tablice na tramwajach, żółte rozkłady, artykuły na lokalnych portalach, na stronie wroclaw.pl, na FB oraz rozmowy pasażerów w tramwajach. Czy Pani życzy sobie dostawać dopasowane do niej alerty na telefon?
G
Gość
2019-07-15T23:19:17 02:00, Adam:

Dalej głosujcie na PO z kolegami... Dotrze jak prąd w mieście za długi wyłączą...

2019-07-16T11:58:54 02:00, Biskup:

Dalej głosujcie na PiS z kolegami... w kolejnej kadencji zlikwidują samorządy, a decyzje o tramwajach we Wrocławiu będzie podejmował Premier. PiS powoli wykańcza samorządy dając zadania, a nie dając na nie pieniędzy. A długi za prąd będą - przez podwyżki cen prądu dzięki PiS.

Co za brednie piszesz bidaku! We Wrocławiu od ponad 25 lat rządzi PO i jej sojusznicy z różnych lewackich ugrupowań.

G
Gość
Skoro cykl świetlny skrętu w lewo to dlaczego nie ma mądrego, aby ten cykl wydłużyć w razie konieczności? I jak może być 8-minutowe opóźnienie, skoro cykl jest krótki, na jeden tramwaj? To by znaczyło, że na wprost tramwaje mogą jechać aż 3,5 minuty? Co za brednie!
B
Biskup
2019-07-15T23:19:17 02:00, Adam:

Dalej głosujcie na PO z kolegami... Dotrze jak prąd w mieście za długi wyłączą...

Dalej głosujcie na PiS z kolegami... w kolejnej kadencji zlikwidują samorządy, a decyzje o tramwajach we Wrocławiu będzie podejmował Premier. PiS powoli wykańcza samorządy dając zadania, a nie dając na nie pieniędzy. A długi za prąd będą - przez podwyżki cen prądu dzięki PiS.

!!
2019-07-16T08:47:38 02:00, tuturutuuu:

Problem jest taki, że pierwszeństwo przejazdu ma tramwaj od Renomy w lewoskręcie na Arkadach i dlatego tramwaj skręcający w prawo musi czekać, aż będzie mógł wjechać na skrzyżowanie. Cykl światła tego skrętu jest masakrycznie krótki i potem jest 50 minut opóźnienia. Tego, kto planował te objazdy powinno się za karę ustawić na skrzyżowaniu, by kierował tym ruchem, caaaaały dzień:)

Popieram!

O
Odstaw alko bo Ci szkodzi.
2019-07-16T08:12:06 02:00, Ogólnie masakra.:

Przydałaby się kontrola ruchu i aktualizacja sygnalizacji świetlnej na trasie tych objazdów. Mimo znikomego ruchu Podwale i Piłsudskiego są zakorkowane, tramwaje nie radzą sobie z pokonywaniem skrzyżowań i przejeżdżają już na zamkniętym sygnalizatorze, byleby tylko jakoś przejechać.

2019-07-16T09:58:09 02:00, Komandos strong:

Tramwaje stoją w korkach? Proste rozwiązanie zrobić wydzielone torowiska i buspasy.

Wszystko stoi w korkach, a tramwaje nie dają rady przejechać na swoich cyklach. Jakbyś robił coś więcej od pedałowania to byś wiedział, ze tam torowiska są wydzielone, a problemem, jest natężenie ruchu i za krótkie cykle świetlne.

K
Komandos strong
2019-07-16T08:12:06 02:00, Ogólnie masakra.:

Przydałaby się kontrola ruchu i aktualizacja sygnalizacji świetlnej na trasie tych objazdów. Mimo znikomego ruchu Podwale i Piłsudskiego są zakorkowane, tramwaje nie radzą sobie z pokonywaniem skrzyżowań i przejeżdżają już na zamkniętym sygnalizatorze, byleby tylko jakoś przejechać.

Tramwaje stoją w korkach? Proste rozwiązanie zrobić wydzielone torowiska i buspasy.

t
tuturutuuu
Problem jest taki, że pierwszeństwo przejazdu ma tramwaj od Renomy w lewoskręcie na Arkadach i dlatego tramwaj skręcający w prawo musi czekać, aż będzie mógł wjechać na skrzyżowanie. Cykl światła tego skrętu jest masakrycznie krótki i potem jest 50 minut opóźnienia. Tego, kto planował te objazdy powinno się za karę ustawić na skrzyżowaniu, by kierował tym ruchem, caaaaały dzień:)
O
Ogólnie masakra.
Przydałaby się kontrola ruchu i aktualizacja sygnalizacji świetlnej na trasie tych objazdów. Mimo znikomego ruchu Podwale i Piłsudskiego są zakorkowane, tramwaje nie radzą sobie z pokonywaniem skrzyżowań i przejeżdżają już na zamkniętym sygnalizatorze, byleby tylko jakoś przejechać.
b
barbakan
2019-07-16T00:29:46 02:00, Gość:

I teraz niech urzędniki robią sobie pomiary czasów tramwajów i autobusów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A po co było likwidować linię 5 i dawać 75 na czas kilkunastu dni ???

BRAWO PO-myleńcyyyyy

Po to, żeby było widać od razu, że zmiana trasy. W sam raz dla kogoś, kto PiSze tak jak ty.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie