Po wakacjach zniknie kładka nad Grabiszyńską. Będzie przejście dla pieszych

MALZaktualizowano 
Marcin Kaźmierczak
W najbliższych dniach wrocławski magistrat rozstrzygnie przetarg na rozbiórkę kładki nad ulicą Grabiszyńską. Zniknie ona do końca września. Pojawi się za to przejście dla pieszych ze światłami i nowy przystanek tramwajowy.

Kładka, która powstała w 1980 r. zostanie rozebrana, bo zagraża bezpieczeństwu.

- Skorodowane są elementy konstrukcyjne przeprawy, dlatego nie nadaje się ona do remontu. Natomiast budowa nowej kładki z pochylnią spełniającą obecne standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami nie jest możliwa ze względu na bliskość zabudowy. Ponadto kładki budowane są nad ulicami o charakterze tranzytowym, o dopuszczonych dużych prędkościach i z transportem ciężkim. Po utworzeniu AOW ulica Grabiszyńska otrzymała szanse odzyskania charakteru miejskiej ulicy, godzącej potrzeby różnych użytkowników i tętniącej życiem, co za cel stawiają sobie obecnie realizowane inwestycje- wyjaśnia Tomasz Stefanicki, wrocławski oficer pieszy.

Brak kładki nie będzie stanowił przeszkody dla pieszych w pokonaniu ulicy Grabiszyńskiej. W miejscu istniejącej kładki przy skrzyżowaniu z ul. Kolejową zbudowane zostanie naziemne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i przejazd rowerowy. Dodatkowo, na wniosek rady osiedla Przedmieście Świdnickie, w obrębie skrzyżowania zbudowane zostaną przystanki tramwajowe, których zadaniem będzie także spowolnienie tramwajów i zwiększenie bezpieczeństwa dzieci przechodzących przez Grabiszyńską w drodze do pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 97.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 99

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

b
ble

a 10 tys samochodow dziennie bedzie musialo stac na swiatlach i jeszcze bardziej zanieczyszczać powietrze. Jest zwyciestwo.

H
Hades

Jak babcię na pasach przewiezie na masce samochód, to rzeczywiście będzie dla niej ułatwienie,że hej! Łatwo przejdzie na inną drugą stronę.

D
DEO

DOBRE KORKI NIE SĄ ZŁE JESZCE K**** DWU PASMOWĄ DROGE DLA ROWERÓW TAM ZRÓBCIE I RZEŹBĘ POSTAWCIE ZA KILKA MILIONÓW DEBILE !!!!

z
zrx

Może przestać się bawić w ładne słówka, tylko powołać stanowisko urzędnika do spraw uprzykrzania życia i wydłużania podróży? To miasto to jakiś dramat...

W
W pierwszej chwili

Pomyślałem że to kolejny wrocławski absurd... likwidowanie kładek i przejść podziemnych i zastępowanie ich pasami. Ale osoba która tam mieszka powiedziała że ta kładka do dramat. strome pordzewiałe schody i zaniedbana konstrukcja. Ale przystanek to ogromna przesada... Nie wiem czy google dobrze mi to pokazały ale odległość między przystankiem Grabiszyńska/Szpitalna i Grabiszyńska/Piłsudskiego to 670 metrów.... przystanek w połowie to znaczy dwa odcinki po trochę ponad 300 metrów. Przecież to komedia jest.

g
gość

tak było kiedyś, a teraz wracamy do korzeni.

n
nik

jakby ją zamknąć, samochody nie mogły by się nawet rozpędzić.

do szeregowca

g
gość

przeznaczona dla matek z dziećmi.

S
Skawerski

Przystanki chyba zbędne. No ale dzięki demontażu kładki nie będę musiał dźwigać zakupów przez nią, tylko normalnie skorzystać z przejścia dla pieszych.

S
Syrenka

Ta kładka to jest żenada z czasu rządów PZPR. Co jest złego w zwykłym przejściu ze światłami? Światła nawet są lepszą opcją, bo będą powstrzymywały rozpędzone samochody.

B
Bdjcocsnkdx

Bardzo dobrze, że w końcu ktoś pomyślał o niepełnosprawnych czy rodzicach z wózkami... kładki to się za Gierka budowało ... możemy tylko cieszyć z modernizowania miasta!

p
pasażer

To jest paranoja, różnica pomiędzy tramwajem w Warszawie a Wrocławiu jest taka, że tam jak się już do niego wsiądzie to się jedzie przystanki średnio oddalone co 800 metrów do 1 km . Wrocławski tramwaj - przystanki co 200m i podróż to udręka.

P
Pawo

Zainwestuje teraz miasto w nowoczesną kładkę i znów ludzie będą krzyczeć, że miasto jest zadłużone. Moim zdaniem to całkiem adekwatne rozwiązanie.

z
zxc

Rozbierają kładkę aby zwiększyć bezpieczeństwo dzieci z pobliskiej szkoły.
Zaiste mamy do czynienia z kreatywną inżynierią ruchu.
Od kiedy przejścia jednopoziomowe są bezpieczniejsze od kładek nad ulicami?
Urzędnicy !!! Przynajmniej tłumaczenia mniej głupsze wymyślajcie. Bo z rozumem i logiką nie ma to wiele wspólnego.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3