Po wakacjach zniknie kładka nad Grabiszyńską. Będzie przejście dla pieszych

MAL
Marcin Kaźmierczak
Udostępnij:
W najbliższych dniach wrocławski magistrat rozstrzygnie przetarg na rozbiórkę kładki nad ulicą Grabiszyńską. Zniknie ona do końca września. Pojawi się za to przejście dla pieszych ze światłami i nowy przystanek tramwajowy.

Kładka, która powstała w 1980 r. zostanie rozebrana, bo zagraża bezpieczeństwu.

- Skorodowane są elementy konstrukcyjne przeprawy, dlatego nie nadaje się ona do remontu. Natomiast budowa nowej kładki z pochylnią spełniającą obecne standardy dostępności dla osób z niepełnosprawnościami nie jest możliwa ze względu na bliskość zabudowy. Ponadto kładki budowane są nad ulicami o charakterze tranzytowym, o dopuszczonych dużych prędkościach i z transportem ciężkim. Po utworzeniu AOW ulica Grabiszyńska otrzymała szanse odzyskania charakteru miejskiej ulicy, godzącej potrzeby różnych użytkowników i tętniącej życiem, co za cel stawiają sobie obecnie realizowane inwestycje- wyjaśnia Tomasz Stefanicki, wrocławski oficer pieszy.

Brak kładki nie będzie stanowił przeszkody dla pieszych w pokonaniu ulicy Grabiszyńskiej. W miejscu istniejącej kładki przy skrzyżowaniu z ul. Kolejową zbudowane zostanie naziemne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną i przejazd rowerowy. Dodatkowo, na wniosek rady osiedla Przedmieście Świdnickie, w obrębie skrzyżowania zbudowane zostaną przystanki tramwajowe, których zadaniem będzie także spowolnienie tramwajów i zwiększenie bezpieczeństwa dzieci przechodzących przez Grabiszyńską w drodze do pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 97.

Wideo

Komentarze 98

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
ble
a 10 tys samochodow dziennie bedzie musialo stac na swiatlach i jeszcze bardziej zanieczyszczać powietrze. Jest zwyciestwo.
H
Hades
Jak babcię na pasach przewiezie na masce samochód, to rzeczywiście będzie dla niej ułatwienie,że hej! Łatwo przejdzie na inną drugą stronę.
D
DEO
DOBRE KORKI NIE SĄ ZŁE JESZCE K**** DWU PASMOWĄ DROGE DLA ROWERÓW TAM ZRÓBCIE I RZEŹBĘ POSTAWCIE ZA KILKA MILIONÓW DEBILE !!!!
z
zrx
Może przestać się bawić w ładne słówka, tylko powołać stanowisko urzędnika do spraw uprzykrzania życia i wydłużania podróży? To miasto to jakiś dramat...
W
W pierwszej chwili
Pomyślałem że to kolejny wrocławski absurd... likwidowanie kładek i przejść podziemnych i zastępowanie ich pasami. Ale osoba która tam mieszka powiedziała że ta kładka do dramat. strome pordzewiałe schody i zaniedbana konstrukcja. Ale przystanek to ogromna przesada... Nie wiem czy google dobrze mi to pokazały ale odległość między przystankiem Grabiszyńska/Szpitalna i Grabiszyńska/Piłsudskiego to 670 metrów.... przystanek w połowie to znaczy dwa odcinki po trochę ponad 300 metrów. Przecież to komedia jest.
g
gość
tak było kiedyś, a teraz wracamy do korzeni.
n
nik
jakby ją zamknąć, samochody nie mogły by się nawet rozpędzić.
do szeregowca
g
gość
przeznaczona dla matek z dziećmi.
S
Skawerski
Przystanki chyba zbędne. No ale dzięki demontażu kładki nie będę musiał dźwigać zakupów przez nią, tylko normalnie skorzystać z przejścia dla pieszych.
S
Syrenka
Ta kładka to jest żenada z czasu rządów PZPR. Co jest złego w zwykłym przejściu ze światłami? Światła nawet są lepszą opcją, bo będą powstrzymywały rozpędzone samochody.
B
Bdjcocsnkdx
Bardzo dobrze, że w końcu ktoś pomyślał o niepełnosprawnych czy rodzicach z wózkami... kładki to się za Gierka budowało ... możemy tylko cieszyć z modernizowania miasta!
p
pasażer
To jest paranoja, różnica pomiędzy tramwajem w Warszawie a Wrocławiu jest taka, że tam jak się już do niego wsiądzie to się jedzie przystanki średnio oddalone co 800 metrów do 1 km . Wrocławski tramwaj - przystanki co 200m i podróż to udręka.
P
Pawo
Zainwestuje teraz miasto w nowoczesną kładkę i znów ludzie będą krzyczeć, że miasto jest zadłużone. Moim zdaniem to całkiem adekwatne rozwiązanie.
z
zxc
Rozbierają kładkę aby zwiększyć bezpieczeństwo dzieci z pobliskiej szkoły.
Zaiste mamy do czynienia z kreatywną inżynierią ruchu.
Od kiedy przejścia jednopoziomowe są bezpieczniejsze od kładek nad ulicami?
Urzędnicy !!! Przynajmniej tłumaczenia mniej głupsze wymyślajcie. Bo z rozumem i logiką nie ma to wiele wspólnego.
Dodaj ogłoszenie