Po awarii pociąg Pendolino Warszawa - Wrocław opóźniony prawie dwie godziny

WSK
Tomasz Bolt
Pociąg Pendolino relacji Warszawa – Wrocław, który miał przyjechać do Wrocławia o godz. 20.05 do stolicy województwa dolnośląskiego dotarł przed 22. Wszystko przez awarię, do której doszło w miejscowości Szeligi.

Początkowo pociąg Pendolino Warszawa - Wrocław opóźniony był 65 minut. W miejscowości Szeligi nastąpiła awaria kolejowa - uszkodzeniu uległ układ sterowania ruchem. Jak informowało PKP IC, około godz. 18.10 awarię usunięto i pociąg ruszył w dalszą trasę. Niestety nie ujechał daleko - chwilę po tym, jak ruszył, znów doszło do awarii i Pendolino musiało ponownie stanąć na ponad pół godziny. W sumie opóźnienie wyniosło prawie dwie godziny. Pociąg przed 22 zajechał na dworzec Wrocław Główny. Jak informuje PKP, w trakcie niezaplanowanego postoju pasażerowie otrzymali dodatkowy poczęstunek.

Jak wyjaśniał Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., pociąg musiał stanąć, bo wykryto nieprawidłowe działanie układu sterowania ruchem, który analizuje ruch pociągów i nimi kieruje. Awarii uległ komputer, który odpowiada za pracę semaforów i rozjazdów na stacji Szeligi. - W takich wypadkach przechodzi się na "sterowanie ręczne", które polega na tym, że dyspozytor z jednej stacji zapowiada pociąg telefonicznie na kolejnej, a gdy pociąg tam dotrze, dopiero można puścić kolejny - mówił Siemieniec i dodawał, że w normalnym trybie na odcinku między dwoma stacjami można puścić kilka pociągów, ale w trybie awaryjnym - tylko jeden. Inne pociągi muszą czekać aż tor się zwolni.

Pociąg Pendolino z Krakowa do Gdańska przez Warszawę również był opóźniony z powodu tej samej awarii na stacji Szeligi.

Pasażerowie mogą starać się o zwrot 25 proc. ceny biletu, gdyż opóźnienie wyniesie ponad godzinę.

Wideo

Komentarze 88

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan

Jechalem dwa razy i dwa razy moglbym regulowac zegarek, zero opoznien. Czy to psuje Twoja.teorie? PS. Wazniejsze od czasu jest bezpieczenstwo. Jakbys reagowal, gdyby doszlo do katastrofy? PS. W Hiszpanii, o ktorej wiele osob tu pisze, niedawno doszlo, wlasnie z udzialem AVE. Ps2. Przeanalizujcie sobie ceny biletow tam i w Polsce. Nie twierdze, ze jest tu tanio,ale tez bez przesady. Jesli chcemy jechac za 40 zl, mamy PolskiegoBusa, Ryana, czy Blablacar. Pociagi sa drozsze. Kropka

P
PO prostu

a poza tym to firma znana z łapówek

I
IkAr

.. a przez moją wiochę przejeżdża raz do Wawy i raz , jak wraca. Rano jest ok. , ale powrót często opóźniony. Zegarka bym nie regulował.Ty chyba czas odmierzasz jeszcze klepsydrą ? Opóźnienie nawet 1 min to opóźnienie i koniec dyskusji.

L
Lis

Tak będzie dopóki zamiast fachowców na PKP będą rządzić POpaprańcy

m
mmm

przez moją miejscowość 4 razy dziennie przejeżdza pendolino i rzadko kiedy ma opóźnienie chociażby 1 minutę więc nie pier*** człowieku

P
PKP EIP

No raczej nie do końca tak jak ty mówisz.

j
jawor

AVE, Alta Velocidad Española (hiszp. "Hiszpańska wysoka prędkość") – hiszpańska kolej dużych prędkości osiągająca prędkość do 320 km/h (na trasie z Madrytu do Barcelony).

W odróżnieniu od pozostałych szerokotorowych pociągów hiszpańskich, pociągi AVE są normalnotorowe i zasilane są napięciem 25 kV. W przyszłości ma to umożliwić połączenie sieci AVE z TGV. Pociągi są obecnie obsługiwane przez RENFE, hiszpańskie państwowe przedsiębiorstwo kolejowe.

Pociągi AVE rozpoczęły kursowanie pomiędzy Madrytem a Sewillą 21 kwietnia 1992. Trasę o długości 471 km, krótszą o 103 km od starego połączenia, pokonują z prędkością dochodzącą do 300 km/h w 2,5 godziny.

I
IkAr

A ile razy pierdolino przyjechało zgodnie z planem? Jeden raz w dniu inauguracji.

P
Podróżnik ICP

...gdy sterowanie ruchem pociągów obsługuje jeden komputer, może by tak zapożyczyć pomysły z innych instytucji?

w
wrednydziad

Naprawdę nie widzisz dziury istniejącej między tym EZT a stanem infrastruktury, od której zależy BEZPIECZEŃSTWO podróżnych? Władowano masę środków w zakup taboru przeznaczonego na ułamek długości sieci, a zapomniano o infrastrukturze służącej nie tylko temu cukierkowi, ale całemu ruchowi na szlakach i znacznie większej liczbie pasażerów codziennie korzystających z usług kolejowych przewoźników. Niestety lemingi tego problemu nie widzą, a ostatnie oświadczenia UE o braku uzasadnienia dla zakupu składów i zmniejszenie unijnego wkładu w projekt wstydliwie ukrywają przed szerokim gronem odbiorców nachalnej propagandy sukcesu zakupu składów Alstomu, godnej propagandy sukcesu Macieja Szczepańskiego.

P
PKP

AVE Madryt Sevilla 530km czas przejazdu 2h20mim. Przyjezdza 10 15 minut wcześniej,bo gdy się spozni 10 minut pasażerowie dostają wzrot za bilety,tak jest w umowie z RENFE.

b
baca_

i naprawde mysleli, ze te pendolino bedzie jezdzic punktualnie ? Nigdy nie bedzie. . .oczywiscie czasami sie uda, ale to ten wyjatek, ktory potwierdza regule. . .

c
czyli

POlacy, nic się nie stało. Tylko was dymają....

---

Nadal pieprzysz bez sensu. Niezależnie czy to Pendolino czy jakikolwiek EZT czy towarowy - awaria sygnalizacji i każdy na trasie ma opóźnienie! Przez tę awarię sygnalizacji opóźniło się wiele pociągów, ale tacy jak ty spuszczają się nad Pendolino...

w
wropro

po pierwsze nie Wrocław zakupił, po drugie się nie zepsuł - odejdź od kompa i do książek!

Dodaj ogłoszenie