Płatne parkowanie na kolejnych ulicach we Wrocławiu. Zobacz, gdzie staną parkomaty

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na kolejnych ulicach we Wrocławiu trzeba będzie płacić za parkowanie.
Na kolejnych ulicach we Wrocławiu trzeba będzie płacić za parkowanie. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
52 nowe miejsca postojowe i 7 parkomatów czekają na kierowców na Ołbinie. Kolejne niebawem pojawią się też na Przedmieściu Oławskim.

Od poniedziałku (27 września) za parkowanie płacić trzeba będzie na odcinku ulicy Sieniewicza - od Piastowskiej do Bujwida. Jak zapowiada Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, jeszcze w tym roku strefa płatnego parkowania obejmie ulice: Sopocką, Bujwida, Liskego oraz Komuny Paryskiej.

Na ulicy Sienkiewicza zmieniono już organizację ruchu poprzez wyznaczenie 52 miejsc postojowych objętych opłatami. Wyznaczono je na odcinku od ulicy Piastowskiej do Bujwida. Na ulicy Sienkiewicza zainstalowano też 7 parkomatów.

Kolejne płatne parkingi na Przedmieściu Oławskim

W październiku planowane jest uruchomienie kolejnych płatnych miejsc na ulicach: Liskego, Sopockiej, Bujwida oraz na Komuny Paryskiej. Przedstawiciele magistratu wyjaśniają, że nowe płatne miejsca parkingowe to rezultat konsultacji społecznych. Wnioskowali o nie mieszkańcy wrocławskich osiedli.

"To realizacja wniosków mieszkańców wdrażana we współpracy z radami osiedli" – wyjaśnia Tomasz Stefanicki z Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Jak podkreśla, we wszystkich przypadkach wiążą się one z bliskością obiektów generujących duży popyt na miejsca postojowe, na przykład campusów uczelni wyższych skupionych w ciągu Osi Grunwaldzkiej.

"W takim otoczeniu mieszkańcy coraz częściej domagają się regulacji parkowania poprzez wprowadzenie parkomatów. To poprawia rotację i sprawia, że zdecydowanie łatwiej znaleźć wolne miejsce postojowe" - dodaje Stefanicki.

Mamy mniej płatnych parkingów niż Poznań czy Kraków

Wszystkie wymienione ulice znajdują się w strefie płatnego parkowania o najniższych stawkach opłat. Mieszkańcy mogą kupować abonamenty parkingowe za 10 zł miesięcznie lub 100 za cały rok.

Obszar Strefy Płatnego Parkowania został przed trzema laty poszerzony decyzją wrocławskich radnych, mimo to należy do najmniejszych spośród największych miast w kraju.

"Wrocław ma jedną z najmniejszych stref płatnego parkowania wśród dużych miast w Polsce. Obejmuje ona 5025 miejsc postojowych. W miastach takich jak Poznań czy Szczecin analogiczne strefy są zdecydowanie większe (Poznań – 7212, Szczecin – 6853). W Krakowie strefa płatnego parkowania obejmuje 20 150 miejsc postojowych, czyli ponadczterokrotnie więcej niż we Wrocławiu" - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Ile zapłacimy za parkowanie?

Miejsca objęte opłatami od 27 września znajdują się w podstrefie V Strefy Płatnego Parkowania (dawna strefa C).

Stawki obowiązujące w strefie:

  • 3,00 zł za 1. godzinę postoju;
  • 3,10 zł za 2. godzinę postoju;
  • 3,30 zł za 3. godzinę postoju;
  • 3,00 zł za 4. i każdą kolejną godzinę postoju.

Opłat za postój można dokonywać bilonem, kartą płatniczą, za pomocą aplikacji SkyCash, Pango lub BLIK. Opłaty obowiązują w dni robocze w godz. 9:00-18:00. Mieszkańcy wybranych odcinków ulic, posiadający meldunek stały bądź tymczasowy, mogą kupić abonament w cenie 10 zł. za miesiąc lub 100 zł za rok (na pierwszy pojazd).

Kto płaci mniej lub wcale?

Na zwolnienie z opłat lub możliwość wykupu preferencyjnego abonamentu mogą liczyć użytkownicy pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zasilanych paliwami alternatywnymi(wodór, CNG, LNG), motocykli, osoby z niepełnosprawnościami oraz służby miejskie i drogowe.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Parkowanie Wrocek
22 września, 18:46, PARTIARAZEM:

Noi dobrze! Po winni wy rugować blachosmrody z miasta całkiem! Wszędzie są już ścieszki rowerowe tylko trzeba chcieć! #TYLKOROWER!

22 września, 20:50, Gość:

JES!

Brawo to polecam na rower do pracy 20 worków cementu zapakować i cisnąć na robotę zdrowo a tak pozatym ile jest tlenu w atmosferze a ile było 35lat temu oj widzę ciemność i nie widzę mózgu

P
Parkowanie Wrocek
A to ciekawe jak ludzie sami pchali parkometry żeby zakładać w całym mieście chcemy bo wtedy jest gdzie parkować skaczemy z radości już kolejne petycję poszły chcemy w podwórkach również!!! A tak na marginesie jak robicie zachód urzędasy kłamliwe to zachód wam podpowiada mieszkańcy mają parkowanie z urzędu darmo bo tam mieszkają a wy co robicie w Polsce kradniecie okradacie kłamiecie a na koniec się tego wypieracie!!! ABONAMENT DRAMAT ZERO WSTYDU
G
Gość
22 września, 18:46, PARTIARAZEM:

Noi dobrze! Po winni wy rugować blachosmrody z miasta całkiem! Wszędzie są już ścieszki rowerowe tylko trzeba chcieć! #TYLKOROWER!

JES!

G
Gość
22 września, 13:29, Mira:

Nie sposób pojąć, że we Wrocławiu tak ślamazarnie wdrażane są strefy płatnego parkowania.

Wdrożenie strefy płatnego parkowania przyniesie realne korzyści mieszkańcom,a w szczególności:

1/ Zwiększy się rotacyjność ogólnodostępnych miejsc parkingowych,

2/ Poprawi się dostępność chodników dla pieszych , dla osób na wózkach inwalidzkich oraz dla osób z wózkami dziecięcymi,

3/ Będzie bezpieczniej, gdyż nielegalne parkowanie w obrębie skrzyżowań pogarsza widoczność uczestników ruchu i zwiększa niebezpieczeństwo; szczególnie zagrożone są dzieci, których nie widać zza zaparkowanych pojazdów,

4/ Dzięki zmniejszeniu natężenia ruchu pojazdów, mieszkańcy narażeni będą na znacznie mniej hałasu i zanieczyszczeń.

5/ Więcej będzie przestrzeni na zieleń miejską,

6/ Dzięki zmniejszeniu ilości samochodów ulice zmienią swój charakter i staną się bardziej przyjazne dla ludzi.

Rzeczywiście w kilku punktach można załatwić problem i się wykazać.

1. Jaka rotacyjność, skoro do tej pory na Sienkiewicza w większości parkowali mieszkańcy, lub osoby pracujące w pobliżu? Rotacyjność to w na parkingach marketów.

2. Skoro do tej pory parkowano w tych samych miejscach to co się poprawi dla pieszych i osób na wózkach inwalidzkich? Czyżby poprawą ma być postawienie skrzyń z parkometrami?

3. Akurat odcinek od Bujwida do Piastowskiej nie pozwalał na parkowanie w obrębie skrzyżowań. Czyżby teraz stworzono taką możliwość aby ktoś się mógł wyżyć na kierowcach?

4. Jak zmniejszy się natężenie ruchu? Przez stojące na miejscach parkingowych samochody?

5. Czyżby na Sienkiewicza radosne grono przygłupów z magistratu chciało postawić skrzynki na badyle?

6, Jak zmniejszyć ilość samochodów skoro większość jeżdżących codziennie to samochody wjeżdżające do miasta i samochody pracujące dla miasta. Taka ciężarówka to na pewno zmieni charakter ulicy, dzieci będą się radośnie uśmiechać , słoneczka rysować kredą na asfalcie. Słychać będzie ich śpiew, a emeryt siądzie sobie na nieistniejącej ławeczce i zatopi wzrok w charakterze ulicy.

G
Gość
22 września, 18:11, Gość:

Pan Sutryk robi skok po kasę podatników płacących podatki we Wrocławiu

22 września, 18:54, Kora:

Zanim się odezwiesz, pomyśl ile jeszcze nie wiesz.

Prezydent Wrocławia musi wykonywać prawo miejscowe czyli uchwały rady gminy.

A o strefie płatnego parkowania zdecydowali mieszkańcy miasta poprzez swoich przedstawicieli wybranych do Rady Miejskiej Wrocławia;

Otóż 22 kwietnia 2010 r.Rada Miejska Wrocławia podjęła uchwałę Nr XLIX/1437/10 w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za postój

pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłat abonamentowych i zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu

pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej.

1 parkomat na 7 miejsc parkingowych. Zaiste biedni ci piesi potykający się o skarbonki pana Jacusia kotofila

K
Kora
22 września, 18:11, Gość:

Pan Sutryk robi skok po kasę podatników płacących podatki we Wrocławiu

Zanim się odezwiesz, pomyśl ile jeszcze nie wiesz.

Prezydent Wrocławia musi wykonywać prawo miejscowe czyli uchwały rady gminy.

A o strefie płatnego parkowania zdecydowali mieszkańcy miasta poprzez swoich przedstawicieli wybranych do Rady Miejskiej Wrocławia;

Otóż 22 kwietnia 2010 r.Rada Miejska Wrocławia podjęła uchwałę Nr XLIX/1437/10 w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za postój

pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, wprowadzenia opłat abonamentowych i zerowej stawki opłaty dla niektórych użytkowników drogi, sposobu

pobierania tych opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej.

P
PARTIARAZEM
Noi dobrze! Po winni wy rugować blachosmrody z miasta całkiem! Wszędzie są już ścieszki rowerowe tylko trzeba chcieć! #TYLKOROWER!
G
Gość
22 września, 15:49, Kapral:

Tam gdzie ludzie wybrali PO KO tam się ich strzyże jak barany a pieniędzy i tak nie będzie.

Tam gdzie ludzie wybrali PIS klepie się biedę, kupuje wódkę z socjalu i sra po krzakach

G
Gość
22 września, 13:18, Boni:

a co z całą resztą starego miasta?

płatne parkingi to dodatkowa kasa dla miasta i większa rotacja i możliwość znalzenienia miejsca parkingowego.

Teraz jest tak, że my mieszkańcy starego miasta, gdzie nie ma płatnego postoju cierpimy ,bo u nas kumulują się poszukujące miejsca parkingowego Grażynki i Janusze, a my nie mamy możliwości znalezienia wolnego miejsca.

22 września, 15:40, Gość:

Wystarczy wyjechać za naszą granicę i zobaczyć jak sobie radzą z tym inne kraje.

Mieszkałem kiedyś za Bałtykiem. Pod domami na osiedlu praktycznie nie było miejsc parkingowych, albo było kilka płatnych. Główna część samochodów parkowała na płatnych osiedlowych parkingach. Te parkingi miały po kilka kondygnacji i przeważnie ostatnia służyła dzieciakom z osiedla za boisko. Płaciło się abonament w czynszu i miało przypisane miejsce parkingowe. Każdy rozwiązuje problem parkowania po swojemu, ale stara się go rozwiązać. U nas, na zniszczonym chodniku maluje się pędzlem linie i stawia parkomat. A potem natchnieni obrzucają się nawzajem błotem.

G
Gość
Płacę podatki w tym mieście. Między innymi na infrastrukturę. Czemu mam jeszcze dodatkowo płacić za możliwość parkowania?? Czemu jak zakupię 2 godziny a skorzystam z jednej to nie mam możliwości zwrotu za niewykorzystany czas? Czemu jak zakupię godzinę i nie zdarzę dopłacić to przyjdzie cieć i wystawi mi do zapłaty 30 zł (nawet się nie podpisując z imienia i nazwiska)? Czemu parkomat nie umożliwia wystawienia Fv?
G
Gość
Na zwolnienie z opłat lub możliwość wykupu preferencyjnego abonamentu mogą liczyć użytkownicy pojazdów elektrycznych i hybrydowych, zasilanych paliwami alternatywnymi(wodór, CNG, LNG),

Stać ich było na wydanie kilkuset tysięcy PLN na samochody, a nie stać na 3 zł i mają darmowe
G
Gość
22 września, 13:13, Gość:

A czy kupno abonamentu zagwarantuje mi miejsce parkingowe?

22 września, 13:36, rafka:

Naprawdę tego typu pytania, uważam za szczyt bezczelności. Abonament dla mieszkańca to 100 zł rocznie - naprawdę uważacie, że przy tej cenie powinien gwarantować miejsce postojowe?

Koperta, która tę gwarancję daje kosztuje ponad 1000 zł/mies., a miasto i tak sprzedaje je wyjątkowo (np. hotelom), bo inaczej rozeszłyby się jak ciepłe bułeczki.

Za 100 zł radykalnie wzrasta szansa, że w odległości 200 m od swego domu zawsze znajdziesz miejsce postojowe, ale gwarancji nie dostaniesz. Nie ta liga.

Przypominasz starą anegdotkę G.B. Shaw'a kiedy pytał damę o jej konduitę. Skoro uważasz, że wykupując abonament mam szanse jak w Lotto, to pomyśl za ile klient miałby szansę na miejsce pod domem?

G
Gość
Pan Sutryk robi skok po kasę podatników płacących podatki we Wrocławiu
G
Gość
22 września, 13:13, Gość:

A czy kupno abonamentu zagwarantuje mi miejsce parkingowe?

22 września, 13:28, Gość:

Nie, ale zagwarantuje stratę 100 zł.

22 września, 13:39, Gość:

jak kogoś stać na auto to też stać na to żeby wydać 100zł na roczny abonament .

HELOŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁŁ

Przepraszam, a czytać pan umiesz? Umiem. A ze zrozumieniem? Tego mama nie uczyła.

G
Gość
22 września, 16:59, parkometr:

Urzędnicy, po co się tak szczypać? Uczyńcie cały Wrocław strefą płatnego parkowania. A co?! Niech strefa zaczyna się tuż za tablicą informacyjną z nazwą miasta. Z pewnością zarobione w ten sposób pieniądze nasze dzielne władze przeznaczą na coś pożytecznego i mądrego. Na przykład na zwężenie ulic i wstawienie roślinek

22 września, 17:45, Franek:

Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości w tym zakresie.

Głupotę widać po golonej łepetynie a nie po artykulacji dźwięków.

Dodaj ogłoszenie