Pierwszy odcinek Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu otwarty od soboty. Spore zmiany w organizacji ruchu!

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Już w weekend (3-4 grudnia) będzie można przejechać pierwszym fragmentem Alei Wielkiej Wyspy.
Już w weekend (3-4 grudnia) będzie można przejechać pierwszym fragmentem Alei Wielkiej Wyspy. Wrocławskie Inwestycje
Aleja Wielkiej Wyspy ma docelowo połączyć Krzyki z Sępolnem i Biskupinem. W weekend (3-4 grudnia) zostanie otwarty dla samochodów pierwszy, kilkusetmetrowy odcinek tej drogi.

Pierwszy fragment Alei Wielkiej Wyspy gotowy

Aleja Wielkiej Wyspy ma planowo przebiegać od Armii Krajowej mostem nad Oławą i Odrą, do ul. Mickiewicza we Wrocławiu. W najbliższy weekend zostanie otwarty dla ruchu samochodowego kilkusetmetrowy odcinek między ul. Olszewskiego i Dembowskiego.

- To historyczny moment dla Wrocławia. Liczymy, że realizacja tej drogi znacznie przyczyni się do zmniejszenia korków w naszym mieście - powiedział nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Tak docelowo ma wyglądać skrzyżowanie AWW z ulicą Olszewskiego.
Tak docelowo ma wyglądać skrzyżowanie AWW z ulicą Olszewskiego. Wrocławskie Inwestycje

Pierwszy fragment Alei Wielkiej Wyspy został wykonany zgodnie z decyzją środowiskową.

- Pod jezdnią od ul. Dembowskiego do ul. Olszewskiego są wybudowane trzy tunele dla małych zwierząt oraz płazów, żeby mogły się bezpiecznie przedostać z jednej strony na drugą. Znajduje się tam bowiem mały staw i tunele trzeba było zbudować, aby zwierzęta migrowały bezpiecznie - dodał Krzysztof Świercz

Duże zmiany w organizacji ruchu

Jak będziemy tamtędy jeździć? Na wysokości ul. Kazimierskiej kierowcy wjadą na tymczasowy fragment jezdni, aby po kilkudziesięciu metrach znaleźć się na pierwszym gotowym odcinku AWW (ma on kilkaset metrów długości i łączy łączy Biskupin z Sępolnem). Nową drogą dojadą do ulicy Dembowskiego, a następnie pojadą w lewo, w kierunku ul. Tramwajowej.

Samochody zmierzające w stronę centrum miasta ulicą Olszewskiego nie będą mogły jechać na wprost, w ul. Wróblewskiego. Trzeba będzie skręcić w prawo, w ul. Kazimierską. Po kilkudziesięciu metrach nastąpi kolejny skręt w prawo - na drogę, która jest pierwszym fragmentem AWW. Po przejechaniu odcinka wzdłuż ul. Kosiby kierowcy zostaną skierowani w lewo, tak jakby jechali do centrum bezpośrednio z Sępolna.

Zniknie też ruch wahadłowy przy docelowym skrzyżowaniu Dembowskiego z Aleją Wielkiej Wyspy. Kierowcy będą mogli bez przeszkód jechać tam w obie strony.

- Ten objazd umożliwi wykonawcy przebudowę obecnego układu drogowego przy ul. Olszewskiego, Wróblewskiego oraz biegnącej dalej Alei Wielkiej Wyspy - poinformował Krzysztof Świercz.

Zmiany w organizacji ruchu po otwarciu pierwszego odcinka Alei Wielkiej Wyspy (grudzień 2022).
Zmiany w organizacji ruchu po otwarciu pierwszego odcinka Alei Wielkiej Wyspy (grudzień 2022). Wrocławskie Inwestycje

Zmiany w organizacji ruchu nie dotyczą tramwajów. Będą one jeździć standardowo, zarówno na Biskupin, jak i w kierunku centrum. Wykonawca pracował nad infrastrukturą podziemną pod torowiskiem jednocześnie z MPK Wrocław.

Kiedy pojedziemy kolejnym odcinkiem?

Otwarcie pierwszego odcinka drogi to jednocześnie rozpoczęcie prac przy kolejnym, który będzie prowadził dalej na południe, tworząc krzyżówkę AWW z ulicami: Olszewskiego i Wróblewskiego.

- To jeden z trudniejszych etapów budowy Alei Wielkiej Wyspy. W pobliżu ul. Dembowskiego mamy do czynienia ze skomplikowanym układem drogowym, a musimy jeszcze wykonać drogi rowerowe i chodniki. Wykonanie tego skrzyżowania pozwoli komfortowo wjechać na aleję i dojechać nią w stronę ul. Krakowskiej. Zakładamy, że na tym skrzyżowaniu prace potrwają około pół roku - dodał Krzysztof Świercz.

AWW jest kluczową inwestycją komunikacyjną Wrocławia na najbliższe miesiące. Jej koszt to ponad 234 miliony złotych. Wykonawca planuje, że cała trasa będzie gotowa do przejazdu w listopadzie 2023 roku.

Już w weekend (3-4 grudnia) będzie można przejechać pierwszym fragmentem Alei Wielkiej Wyspy.

Pierwszy odcinek Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu otwarty od...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Porażka wszędzie drogi dla samochód. Glosujcie dalej na tych zachodnich europejczykow to niedługo wszystkie drzewa wam wytną. Tylko pis!
G
Gość
2 grudnia, 20:34, Gość:

Jednopasmowa obwodnica to jakiś żart. Urzędasów którzy to wymyślili powinno się zamknąć. Znając jakość dróg we Wrocławiu za rok będzie do remontu.

2 grudnia, 21:30, Gość:

Następny, kurde. Które to nowo zbudowane ulice były w ostatnim ćwierćwieczu "po roku do remontu"? Może byś tak wyjął głowę z d*py?

3 grudnia, 08:07, Gość:

Tuskowa A2 - wciąż poprawiają od czasu oddania

https://motogazeta.mojeauto.pl/Polskie_drogi/Poprawki_na_autostradzie_A2,a,240141.html

Pomijając już to, że musiałeś z pytania o wrocławskie drogi sięgnąć aż po Poznań i Konin, to i tak przykład jest do d*py. Jeździłem A2 nie raz i jedzie się nią normalnie, nie widziałem chyba ani jednego remontu. Ergo - p*erdolisz, mękoło.

G
Gość
2 grudnia, 12:29, Gość:

Ktoś się zają tym by zrobić sabotasz tego? Była iniciatywa taka ale teraz to chyba jusz za puźno?

W 1921 byłaby obwodnicą  Były Szef Biura Rozwoju Wrocławia przypomina, że choć droga istnieje w planach już blisko 100 lat, w tym czasie cały czas zmieniało się jej znaczenie. – Można powiedzieć, że w 1921 roku droga traktowana była jako obwodnica miasta, biegnąca prawie poza jego granicami – mówi prof. Tomasz Ossowicz. – Po drugiej wojnie wciąż planowano wykorzystać ten sam korytarz, choć trudno tu już było mówić o trasie biegnącej poza miastem. Powstały duże osiedla mieszkaniowe, jak Biskupin czy Sępolno, i trasa miała pełnić funkcję obwodnicy śródmiejskiej, łączącej duże osiedla na południu, wschodzie i północy Wrocławia – tłumaczy prof. Ossowicz. Zaznacza, że od 20 lat jest jeszcze inne znaczenie tego odcinka. Po budowie autostradowej obwodnicy Wrocławia i obwodnicy wschodniej, nie ma to już być droga tranzytowa, a co najwyżej szybszy dojazd na Wielką Wyspę do licznie odwiedzanych atrakcji, jak zoo, park Szczytnicki czy Hala Ludowa. A także odciążenie dla ulicy Mickiewicza, przecinającej dziś park Szczytnicki, a pełniącej rolę głównej drogi w tym rejonie miasta. Ułatwi również mieszkańcom Wielkiej Wyspy dojazd do centrum.

G
Gość
mapa układów komunikacyjnych Wrocławia :

Niech każdy prezydent zrealizuje część obwodnic a nie będzie korków

http://wrosystem.um.wroc.pl/beta_4/webdisk/9e9a3bd3-5e4b-4f94-9d6f-c914b0b42d08/7.jpg
G
Gość
2 grudnia, 20:34, Gość:

Jednopasmowa obwodnica to jakiś żart. Urzędasów którzy to wymyślili powinno się zamknąć. Znając jakość dróg we Wrocławiu za rok będzie do remontu.

2 grudnia, 21:30, Gość:

Następny, kurde. Które to nowo zbudowane ulice były w ostatnim ćwierćwieczu "po roku do remontu"? Może byś tak wyjął głowę z d*py?

Tuskowa A2 - wciąż poprawiają od czasu oddania

https://motogazeta.mojeauto.pl/Polskie_drogi/Poprawki_na_autostradzie_A2,a,240141.html

G
Gość
2 grudnia, 20:34, Gość:

Jednopasmowa obwodnica to jakiś żart. Urzędasów którzy to wymyślili powinno się zamknąć. Znając jakość dróg we Wrocławiu za rok będzie do remontu.

Następny, kurde. Które to nowo zbudowane ulice były w ostatnim ćwierćwieczu "po roku do remontu"? Może byś tak wyjął głowę z d*py?

G
Gość
Jednopasmowa obwodnica to jakiś żart. Urzędasów którzy to wymyślili powinno się zamknąć. Znając jakość dróg we Wrocławiu za rok będzie do remontu.
G
Gość
Kiedy dalej do Krzywoustego i do Polanowic, żeby wreszcie po 100 latach zamknąć obwodnicę .Obwodnica śródmiejska

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190
G
Gość
To nieprawda, ze łącznik jest gotowy ale nie jest. Cały czas w budowie a przejazd jest tylko tymczasowy po naprędce przygotowanej powierzchni aby dało się tylko przejechać. Propaganda jak za czasów PRL, gotowe na pokaz.
w
wrc
To co urzędasy....Czas na medale i kasiorę...Jako,że kury dobrze pracowały, to świnie postanowiły przyznać sobie...po sto jaj...
G
Gość
Kiedy drugi poziom nad obecnymi pasami? Będzie dwupasmowo
D
Drogowiec
Ta droga powinna byc estakada z tramwajami i tylko wyedy mialaby sens.....no ale kasa musi isc na kina i spolki, a nie na drogi i ulatwienia dla mieszkancow..
K
KATASTROFA
Katastrofa!! Ta droga zablokuje wyjazd z Sepolna i Biskupina, i zakorkuje cala Wielka Wyspe, nie wspominajac juz o przejezdzie na Wojnow.
G
Gość
Walić pajaców co blokowali Ta inwestycje .
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie