Pierwszy fragment Alei Wielkiej Wyspy gotowy
Aleja Wielkiej Wyspy ma planowo przebiegać od Armii Krajowej mostem nad Oławą i Odrą, do ul. Mickiewicza we Wrocławiu. W najbliższy weekend zostanie otwarty dla ruchu samochodowego kilkusetmetrowy odcinek między ul. Olszewskiego i Dembowskiego.
- To historyczny moment dla Wrocławia. Liczymy, że realizacja tej drogi znacznie przyczyni się do zmniejszenia korków w naszym mieście - powiedział nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Pierwszy fragment Alei Wielkiej Wyspy został wykonany zgodnie z decyzją środowiskową.
- Pod jezdnią od ul. Dembowskiego do ul. Olszewskiego są wybudowane trzy tunele dla małych zwierząt oraz płazów, żeby mogły się bezpiecznie przedostać z jednej strony na drugą. Znajduje się tam bowiem mały staw i tunele trzeba było zbudować, aby zwierzęta migrowały bezpiecznie - dodał Krzysztof Świercz
Duże zmiany w organizacji ruchu
Jak będziemy tamtędy jeździć? Na wysokości ul. Kazimierskiej kierowcy wjadą na tymczasowy fragment jezdni, aby po kilkudziesięciu metrach znaleźć się na pierwszym gotowym odcinku AWW (ma on kilkaset metrów długości i łączy łączy Biskupin z Sępolnem). Nową drogą dojadą do ulicy Dembowskiego, a następnie pojadą w lewo, w kierunku ul. Tramwajowej.
Samochody zmierzające w stronę centrum miasta ulicą Olszewskiego nie będą mogły jechać na wprost, w ul. Wróblewskiego. Trzeba będzie skręcić w prawo, w ul. Kazimierską. Po kilkudziesięciu metrach nastąpi kolejny skręt w prawo - na drogę, która jest pierwszym fragmentem AWW. Po przejechaniu odcinka wzdłuż ul. Kosiby kierowcy zostaną skierowani w lewo, tak jakby jechali do centrum bezpośrednio z Sępolna.
Zniknie też ruch wahadłowy przy docelowym skrzyżowaniu Dembowskiego z Aleją Wielkiej Wyspy. Kierowcy będą mogli bez przeszkód jechać tam w obie strony.
- Ten objazd umożliwi wykonawcy przebudowę obecnego układu drogowego przy ul. Olszewskiego, Wróblewskiego oraz biegnącej dalej Alei Wielkiej Wyspy - poinformował Krzysztof Świercz.
Zmiany w organizacji ruchu nie dotyczą tramwajów. Będą one jeździć standardowo, zarówno na Biskupin, jak i w kierunku centrum. Wykonawca pracował nad infrastrukturą podziemną pod torowiskiem jednocześnie z MPK Wrocław.
Kiedy pojedziemy kolejnym odcinkiem?
Otwarcie pierwszego odcinka drogi to jednocześnie rozpoczęcie prac przy kolejnym, który będzie prowadził dalej na południe, tworząc krzyżówkę AWW z ulicami: Olszewskiego i Wróblewskiego.
- To jeden z trudniejszych etapów budowy Alei Wielkiej Wyspy. W pobliżu ul. Dembowskiego mamy do czynienia ze skomplikowanym układem drogowym, a musimy jeszcze wykonać drogi rowerowe i chodniki. Wykonanie tego skrzyżowania pozwoli komfortowo wjechać na aleję i dojechać nią w stronę ul. Krakowskiej. Zakładamy, że na tym skrzyżowaniu prace potrwają około pół roku - dodał Krzysztof Świercz.
AWW jest kluczową inwestycją komunikacyjną Wrocławia na najbliższe miesiące. Jej koszt to ponad 234 miliony złotych. Wykonawca planuje, że cała trasa będzie gotowa do przejazdu w listopadzie 2023 roku.
- 200 wyjątkowych fotografii Wrocławia z przełomu wieków. Niesamowita zmiana miasta
- 146 lat temu na ulice Wrocławia wyjechał pierwszy tramwaj. Tak się kiedyś jeździło!
- Skarb z Wałbrzycha otwarty! Oto co było w zaspawanych skrzyniach z 1945 roku! [FOTO]
- Przedświąteczne jarmarki godzinę drogi od Wrocławia. Tam warto pojechać! [LISTA]
- Dolnośląskie giełdy staroci. Tu można znaleźć prawdziwe skarby [MIEJSCA, TERMINY]
- "Bandyto, stój!" Jest nagranie z wypadku z udziałem aktora Jerzego S. [FILM]
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?