Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica śródmiejska we Wrocławia będzie dłuższa. Doprowadzi aż do Krzywoustego

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Obwodnica śródmiejska kończy się dziś wiaduktem nad ul. Żmigrodzką.
Obwodnica śródmiejska kończy się dziś wiaduktem nad ul. Żmigrodzką.
Po latach miasto wraca do planów przedłużenia obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia, która kończy się dziś na skrzyżowaniu z ulicą Żmigrodzką - między Marino a hotelem Haston. Miasto ogłosiło właśnie poszukiwanie projektanta następnego, obiecywanego od lat, odcinka - połączy on ulicę Poświęcką (tu dokładnie kończy się dziś obwodnica) z ulicą Bolesława Krzywoustego. Trasa ma mieć 5,5 km długości, kilka skrzyżowań, ścieżkę rowerową i wiadukt nad torami kolejowymi. Jest tylko jeden problem. Zanim rozpocznie się budowa, miasto musi znaleźć na nią pieniądze.

Budowę odcinka łączącego ul. Poświęcką z ul. Bolesława Krzywoustego zapowiadano od lat. Teraz Wrocławskie Inwestycje szukają biura projektowego, które stworzy niezbędną dokumentację.

Aleja Północna, bo tak ma nazywać się droga, ma mieć 5,5 km długości i sześć skrzyżowań z sygnalizacją świetlną: z ul. Poświęcką, ul. Kamieńskiego, ul. Redycką, ul. Sołtysowicką oraz nową ulicą prowadzącą do al. Poprzecznej i ul. Krzywoustego. Urzędnicy założyli, że droga będzie miała po jednym pasie ruchu w każdą stronę, ponieważ - jak dowodzą - nie będzie trasą tranzytową, lecz ulicą ułatwiającą poruszanie się pomiędzy północnymi osiedlami. Wzdłuż drogi będzie chodnik i ścieżka rowerowa. Projektanci będą musieli zaplanować wiadukt nad torami kolejowymi. Planowana droga ma przebiegać pomiędzy rzeką Widawą i lasem Sołtysowickim.

Na oferty projektantów Wrocławskie Inwestycje czekają do 15 września. Wybrany wykonawca będzie miał minimum 18 miesięcy na przygotowanie projektu. – Chcemy być gotowi z projektem, kiedy już będą środki na sfinansowanie tego zadania. O dokończeniu tej trasy mówi się od lat. Czas postawić pierwszy krok w kierunku jej powstania – zapowiedział prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

W dokumentacji przetargowej WI zapisały, że planowany termin zakończenia prac budowlanych to grudzień 2025 r. Jeśli miasto znajdzie pieniądze na tę inwestycję, prace rozpoczęłyby się budową połączenia ul. Krzywoustego z nowym łącznikiem z ul. Poprzeczną, gdzie powstałby także wiadukt nad linią kolejową.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska