Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy przejazd dla rowerów to psucie przepustowości ulic (LIST)

RED
fot. Przemysław Wronecki
Nasz Czytelnik twierdzi, że nowe rozwiązanie (przejazd dla rowerów) na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i al. Hallera jest niebezpieczne zarówno dla kierowców, jak i dla samych rowerzystów. Napisał do redakcji list, w którym twierdzi, że wprowadzanie w życie takich "ułatwień" nie jest zgodne z polityką komunikacyjną miasta, która zakłada m.in. eliminację ruchu aut w ścisłym centrum i na trasie WZ.

Gazeta Wrocławska donosi w dniu 01.10.12 - Nowy przejazd dla rowerów na jednym z największych skrzyżowań we Wrocławiu.

W poniedziałek ruszył we Wrocławiu nowy przejazd dla rowerów. Powstał na ruchliwym skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z al. Hallera. Miłośnicy dwóch kółek mają tam do dyspozycji - wymalowany na czerwono - pas przecinający krzyżówkę oraz sygnalizację świetlną - CZYTAJ WIĘCEJ o tej sprawie.

[i]Przesyłam mój komentarz do gazety, bo trudno tego nie zauważyć, że psucie przepustowości ulic i obniżanie poziomu bezpieczeństwa do chyba cel urzędników. Należałoby tez zapytać, czy ktoś robił audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego i co z niego wynika, a jest to obowiązek dla tej kategorii ulic. Czy ktoś zada pytanie w tej sprawie.
[/i]

Dalej nasz Czytelnik pisze:

Panie Chojnacki, uważam, ze taki sposób wprowadzania organizacji ruchu jest niebezpieczny dla samych rowerzystów ale i innych użytkowników dróg. Co za dużo to nie zdrowo jak mówi stare przysłowie. Można przyjąć, ze relacje lewoskrętne dla rowerzystów z al. Hallera i przejazd przez oś skrzyżowania w alei parkowej Powstańców Śląskich mają sens. Jednak oprócz tych nowych "rewelacyjnych" relacji, pozostały stare. Tak wiec mamy 3 równoległe pasy dla rowerów wzdłuż Powstańców Śląskich, 2 równoległe na Hallera i trzeci w relacji skrętnej. Zajmuje to ok 1/3 powierzchni skrzyżowania.
Ciągi ul. Hallera i P.Ś. są ulicami GP [ znajduje to odzwierciedlenie w Uchwałach Rady Miejskiej Wrocławia z roku 2006 i 2010 o systemie transportowym miasta - Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia dr hab. inż. arch. Tomasz Ossowicz - Główny Projektant Studium], wiec są podstawowym układem komunikacyjnym miasta, są pewne naukowe, normatywne i sprawdzone praktycznie zasady organizacji ruchu na takich ważnych ulicach.
W różnych propagandowych połajankach mówi się o ograniczeniu ruchu kołowego na trasie WZ [m. in. Pan Tomasz Ossowicz w zeszłym tygodniu] i wszystkich ulicach wokół centrum, wiec gdzie maja się znaleźć potrzeby komunikacyjne relacji wz miedzy dzielnicami [ 30 km szerokości miasta], tych mieszkańców, którzy pracują,żyją, wnoszą podatki do kasy miasta. Jest ich ok. 300 tys. ! Rowerzyści stanowią aż 1 proc. ruchu komunikacyjnego, ca 10 tys. Zważaj na proporcje, mocium panie! Paniom: Urbanek i Nowak pod rozwagę, że nie samymi rowerami żyją mieszkańcy tego pięknego miasta, natomiast Pan Chojnacki może.

Ryszard z Wrocławia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska