ZDiUM zamieścił przykładowe zgłoszenia od mieszkańców, jakie trafiają do ich dyspozytorów. Można się uśmiechnąć, bo niektóre z nich są zabawne, jednak przy okazji urzędnicy chcą edukować: wyjaśniają, dlaczego takie zgłoszenia nie powinny trafić do ZDiUM i gdzie w takim razie zatelefonować.
Oto śmieszne zgłoszenia do ZDiUM:
- na ul. Bogusławskiego biega lis i pobiegł w stronę dworca,
- nie działa światło na II piętrze w budynku przy al. Hallera,
- na drzewie koło ASP wisi martwa wrona i dyspozytorzy ZDiUM powinni ją posprzątać,
- ok. 1 w nocy dyspozytor otrzymał zgłoszenie, by przyjechał ktoś ze ZDiUM-u, bo do kratki odpływowej wpadły kluczyki od samochodu,
- martwy kot leży przy bramie Poczty Głównej w Bolesławcu,
- odpadający tynk ze ściany hali magazynowej,
- potrącony dzik na drodze pomiędzy Wrocławiem a Trzebnicą.
Tymczasem dyspozytorzy i urzędnicy ZDiUM zajmują się awariami i naprawami w obrębie dróg i chodników, w przerwach na prowadzenie przetargów: np. na budowę parkingów, stawianie nowych wiat, malowanie oznaczeń poziomych itp. – Nasi dyspozytorzy mogą pomóc tylko w sprawach, które dotyczą Wrocławia – podkreśla też Ewa Mazur ze ZDiUM.
Do kogo więc można zgłosić się z powyższymi problemami?
- Sprzątaniem ulic, wywożeniem odpadów z kubłów na śmieci, w tym także usuwaniem ciał martwych zwierząt, zajmuje się Ekosystem,
- Ekosystem odpowiada też za odśnieżanie i zimowe utrzymanie ulic
- Miejskie jednostki odpowiadają za tereny należące gminy Wrocław. Przykładowo kompetencje ZDiUM dotyczą jedynie pasa drogowego i ewentualnie terenów pod zarządem ZDiUM. Awarie w budynkach prywatnych, muszą naprawić ich zarządcy,
- Sytuacje awaryjne, kiedy należy dzwonić do ZDiUM, dotyczą spraw zagrażających bezpieczeństwu (np. nie działa sygnalizacja na ważnym skrzyżowaniu, pękła szyba w wiacie przystankowej i ktoś może się pokaleczyć). Do takich sytuacji nie należy zgubienie kluczyków.
- Nieporządek na przystanku należy zgłosić Ekosystemowi
- Zdezelowane ławki, kosze na śmieci, słupki przystankowe, wiaty – do ZDiUM
- Rozwalające się chodniki w obrębie osiedli – do zarządców tych terenów. Przy drogach publicznych – do ZDiUM
- Autobusy i tramwaje jeżdżące niezgodnie z rozkładem jazdy, proponowane zmiany w rozkładach jazdy – do MPK
- Proponowane zmiany tras jazdy autobusów – Wydział Transportu urzędu miasta
- Nieuprzejmy kierowca lub motorniczy – biuro obsługi pasażera MPK
- Nie działają rozkłady jazdy na tablicach przystankowych – ZDiUM
- Biletomat nie działa – Mennica Polska
- Bieżące utrzymanie torowisk – ZDiUM
- Nie działają światła sygnalizacji z powodu awarii – pogotowie firm Elektrotim i Zaberd nadzoruje ZDiUM
- Chcemy zmian cykli sygnalizacji świetlnej, wadliwie działa ITS – Wydział Inżynierii Miejskiej
TELEFONY:
ZDiUM: Dyspozytor przyjmujący zgłoszenia: 71 376-00-22, 19501, [email protected]
MPK: Reklamacje i wnioski dotyczące działalności MPK można składać: telefonicznie pod numerami:71-321-72-71 lub 71-321-72-70, mejlowo: [email protected]
Ekosystem: Biuro Obsługi Klienta: tel. 71 75 86 911; 71 75 86 912; 71 75 86 913; 71 75 86 914. Oczyszczanie jezdni, chodników, przystanków: tel. 71 75 86 958, 71 75 86 959; zgłoszenia ws. zimowego utrzymania pasa drogowego tel. 71 37 60 022 (to telefon dyspozytora ZDiUM i on zbiera zgłoszenia, ale przekazuje je firmom odśnieżającym, które nadzoruje Ekosystem)
Mennica Polska, niedziałające biletomaty i awarie podczas transakcji: 71 341 12 00; mejlowo: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?