Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Agrestowej powstanie nowe przejście przez tory kolejowe [ZDJĘCIA]

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Tak wygląda dziś miejsce, w którym powstanie bezpieczne przejście
Tak wygląda dziś miejsce, w którym powstanie bezpieczne przejście ZDiUM
To wyjątkowo dobra wiadomość dla pieszych i rowerzystów. Obecnie nie ma bezpiecznego miejsca, w którym można byłoby przeciąć tory kolejowe na Agrestowej.

- Mieszkańcy osiedli Ołtaszyn, Krzyki, Borek na pewno znają to miejsce, w którym linia kolejowa nr 285 relacji Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście dzieli ul. Agrestową na dwie części. Dzisiaj nie istnieje bezpieczne przejście przez linię kolejową, w miejscu jej skrzyżowania z ulicą. Dlatego obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia inwestycji polegającej na wybudowaniu przejście pieszo-rowerowe wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną zapewniającą bezpieczne przejście dla mieszkańców - mówi Klaudia Piątek, rzecznik prasowa ZDiUM.

1 kwietnia wybrano wykonawcę inwestycji - to Zakłady Automatyki KOMBUD SA. Prace mają się rozpocząć w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy, ale do tego jeszcze nie doszło.

- Prace chcielibyśmy rozpocząć jeszcze w kwietniu, ponieważ chcemy zdążyć z pracami przez uruchomieniem pociągów na trasie Wrocław - Świdnica - dodaje Klaudia Piątek.

Przypomnijmy, obecnie trwa rewitalizacja linii nr 285 na odcinku Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście, w wyniku której maksymalna prędkość pociągów w miejscu projektowanego przejścia wyniesie 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych. Na linii planowany jest ruch mieszany pasażerski i towarowy, z przewagą ruchu pasażerskiego.

Co dokładnie obejmą prace w ramach tej inwestycji? Oprócz tego, że powstanie nowe, bezpieczne przejście przez linię kolejową nr 285, planowana jest zabudowa toru płytami przejazdowymi, przygotowanie dwóch odcinków drogi dla pieszych i rowerów, montaż oświetlenia w miejscu przejścia, montaż cyfrowego systemu telewizji przemysłowej do monitorowania przejścia i niezbędna infrastruktura techniczna zapewniająca bezpieczeństwo pieszych (m.in. rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa).
W planach jest również niezbędna do obsługi samoczynnego systemu przejazdowego infrastruktura kolejowa.

Koszt inwestycji wyniesie 1 057 111,15 zł.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska