700-metrowej długości most nad Odrą, to jedno z najbardziej skomplikowanych zadań inżynieryjnych na budowie Alei Wielkiej Wyspy.
Przeprawa budowana jest tak zwaną metodą nawisową, umożliwiającą budowę mostu bez podparcia. Metoda ta polega na wstawianiu kolejnych elementów mostu, za pomocą ważących 70 ton, konstrukcji na elementach startowych.
Trwa budowa mostu Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu. Oto metoda
Prace trwają równolegle po północnej (od strony Wielkiej Wyspy) i południowej (od strony ul. Międzyrzeckiej) stronie rzeki. Już niebawem, oba elementy mostu połączą się. Brakuje dosłownie kilku metrów.
Dzięki tej metodzie prac, ruch statków na rzece może odbywać się bez przeszkód.
Most nad Odrą połączy się z wiaduktem drogowym. Tutaj postępy prac też już są na zaawansowanym etapie. Olbrzymią konstrukcję wiaduktu można podziwiać już od dłuższego czasu.
Drugi most na AWW będzie o połowę krótszy - na Oławie
Na plac budowy dotarły też niedawno stalowe konstrukcje drugiego mostu na AWW - nad rzeką Oława. Będzie on miał 350 m długości.
Długość AWW będzie miała łącznie 3,4 kilometra. Nowa trasa połączy obwodnicę śródmiejską przy wiadukcie na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i ul. Krakowskiej, z al. Mickiewicza na Wielkiej Wyspie. Powstanie 12,5 km chodników i ścieżek rowerowych. Koszt inwestycji to 234 miliony złotych.
Według planów, gotową Aleją Wielkiej Wyspy pojedziemy już 2023 roku.

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?