Katarzyna także napotkała trudności w płaceniu kartą w biletomacie mobilnym w autobusach i tramwajach.
- Posiadam kartę bankomatową z paskiem magnetycznym. Wielokrotnie przy próbie zakupu, transakcja kończyła się niepowodzeniem (brak możliwości odczytu karty), tj. na ekranie pojawiała się stosowna informacja i po przejściu dalej automatycznie pojawiał się ekran główny. Problem dotyczy w większości kart ze wspomnianym paskiem magnetycznym (z tego, co słyszę wśród znajomych czy w środkach transportu, sytuacja dotyczy nie tylko mnie). W celu wyeliminowania przyczyny leżącej po mojej stronie, wymieniłam kartę w swoim banku. Problem nie zniknął. Być może jest spowodowany jakąś niewłaściwą konstrukcją czytnika, na szeroka szczelina, gdzie wsuwa się kartę? - zastanawia się Katarzyna.
- Zakup biletu udaje się czasami dopiero po kilku próbach. Tylko czy są jakieś granice cierpliwości czy ilości takich prób?! Można też skorzystać z karty z chipem towarzysza podróży (co w przypadku, gdy podróżuję sama?).
Zauważyłam natomiast, że w przypadku, gdy problem z odczytem lub sprzedażą biletu następuje w przypadku płatności kartą z chipem, użytkownikowi wyświetla się komunikat o możliwości wydrukowania potwierdzenia takiej nieudanej transakcji. Dlaczego nie ma takiej możliwości w przypadku kart z paskami? Taki dokument byłby pomocny w przypadku kontroli biletowej i okazaniu, że podjęto próby zakupu biletu. Chyba nie znam kontrolera, który uwierzyłby na słowo - pisze do nas Katarzyna.
O problem zapytaliśmy operatora biletomatów, Mennicę Polską. Ta przyznaje, że problem rzeczywiście istniał, ale już go rozwiązano z nadzieją, że się nie powtórzy.
- Zgodnie z tym co ustaliłam, karty z paskiem magnetycznym zawsze były obsługiwane w automatach Mennicy Polskiej. W lutym zaobserwowaliśmy zwiększoną ilość transakcji, w których próba płatności takimi kartami kończyła się niepowodzeniem i wprowadziliśmy aktualizację usprawniającą, która skutecznie usunęła to zjawiasko. Obecnie omawiany problem nie występuje - mówi Magda Sikorska, rzeczniczka Mennicy Polskiej.
Jak zapewnia, jeśli wystąpią jakieś utrudnienia w płatności kartą, każdy przypadek zostanie zbadany indywidualnie.
A co w sytuacji, gdy nie mogliśmy w ten sposób kupić biletu i jest kontrola?
Wrocławskie MPK tłumaczy, że kontroler w takiej sytuacji, gdy pasażer nie ma biletu, musi wystawić wezwanie, bo nie jest w stanie na miejscu stwierdzić przyczyny problemu klienta z kartą. Wezwanie należy przyjąć i złożyć odwołanie w Biurze Obsługi Pasażera. MPK mając potwierdzenie z Mennicy, że wina nie leży po stronie klienta, anuluje wezwanie.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?