Mój Reporter: Czy w przyszłym roku powstaną nowe linie tramwajowe?

Karolina Szypuła
Tomasz Hołod
Kiedy powstaną nowe linie tramwajowe? Czy trasy obecnych zmienią się po Nowym Roku? Czy istnieje możliwość, że wróci linia nr 16 (Park Południowy - zoo) – pyta nasz czytelnik Miłosz Spychalski. Odpowiedzi na to pytanie szukała nasza dziennikarka Karolina Szypuła.

Niestety, ale w najbliższym czasie wrocławianie nie mogą spodziewać się uruchomienia kolejnych linii tramwajowych i autobusowych. Jak tłumaczy Urząd Miasta obecna oferta zaspokaja zapotrzebowanie na komunikacje miejską. Nie ma szans także na odzyskanie linii 16. W tym momencie do Parku Południowego kursują dwie linie tramwajowe (9 i 15) w związku z powyższym nie ma uzasadnienia dla wprowadzenia w ten rejon miasta kolejnej linii.

Po Nowym Roku możemy jednak spodziewać się zmian obecnych tras niektórych tramwajów i autobusów. Zmiany na trasach będą związane z prowadzonymi lub mającymi się rozpocząć inwestycjami na terenie miasta (np. ul. Curie-Skłodowskiej). Pocieszający jest fakt, że urzędnicy nie planują w przyszłym roku likwidacji żadnej z kursujących w tym momencie linii.

Wideo

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec.
Ja bym właśnie chciał zobaczyć linię na którą czekam 5min (tak jak jest na połączonych 31 i 32).
M
Mieszkaniec.
Odnoga od Przyjaźni do Zwycięskiej (nawet do Radosnej i jeszcze dalej do Chabrowej), z krzyżowaniem się z linią kolejową i możliwością pociągnięcia do Bielan.
Wiejska - Aleja Piastów - Racławicka z odnogą w okolicach Wietrzna/Poranna/Życzliwa i włączenie w pętlę 17.
Południe Wrocławia bardzo mocno się buduje właśnie...
G
Gość
Jeździłem Linke H. I nie pamietam aby któryś zżerał za dużo prądu albo się psuł. Jeszcze spod czerwonej i niebieskiej wyłaziła na nich żółta farba. Jakoś się nie wykolejały.... Może do nich wrócić?!!!!
g
gość
Taką linię łączącą krańce miasta i biegnącą blisko ważnych instytucji, tj. uniwersytetów, politechniki, szkół i szpitali, jest potrzebna i to od zaraz. Tramwaje na takiej linii muszą kursować często, co 10 minut, wówczas na pewno duża część samochodziarzy przesiądzie się na komunikację miejską. Przy planowaniu takiej linii nie powinno się oceniać obecnej sytuacji, ale należy uwzględniać strategiczne potrzeby, w tym kierunki rozwoju mieszkalnictwa, a wiadomo, że Ołtaszyn należy do osiedli najbardziej zagęszczanych przez różnych deweloperów.
G
Gość
Zachodzę w głowę dlaczego nie odbudować kilku poniemieckich linii. Gajowicka/Zielińskiego aż się prosi! Kamienna/Borowska na Ołtaszyn; może jeszcze Rybacka/Zachodnia lub nawet Walońska/Na Grobli... ( historyczna może puścić tam odrestaurowane Linke Hofmany - w końcu pierwszy tramwaj elektryczny na ziemiach polskich ). Sienkiewicza/Prusa, Dąbrowskiego/Krasińskiego... Przecież kiedyś to właśnie tramwaje były we Wrocławiu podstawą komunikacji miejskiej...
G
Gość
Pamiętam linię 9 z Borowskiej Czerską do Ślężnej, Dąbrowskiego, Krasińskiego, rozważano odbudowę tramwaju na Gajowickiej-Zielińskiego, Kamienna/Borowska ( były jeszcze dobre torowiska ). Wrocław przed wojną miał tyle samo mieszkańców co teraz i tramwaj załatwiał sprawę na obszarze o 1/3 mniejszym.
.
To nie jest mikstacka osoba tylko ramiszowska osoba. Nie mieszka we Wrocławiu i nie widzi potrzeb Wrocławian (szlaki rowerowe, tereny zielone, sprawna komunikacja miejska). Widzi natomiast jakie potrzeby mają ludzie, którzy dojeżdżają do Wrocławia do pracy albo w celach rozrywkowych ze wsi (stadion, kopacze, galerie, prorytet dla ruchu samochodowego - coby na wieś jak najszybciej dojechać)
T
Troy
Obecna ilość linii tramwajowych zaspokaja potrzeby mieszkańców. OCZYWIŚCIE, że zaspokaja ponieważ większość Wrocławian z nowych osiedli ze względu na brak "normalnej" infrastruktury komunikacyjnej przemieszcza się do centrum samochodem. Palców u rąk i nóg nie starczy, aby wyliczyć braki komunikacyjne we Wrocławiu. Sam mieszkam na Gaju i co z tego, że dojeżdża tutaj tramwaj plus, jeżeli wystarczy przespacerować się trochę dalej aby zauważyć ogromną przepaść w dostępności do komunikacji miejskiej. Nasz pseudo-prezydent miasta potrafi urządzać mieszkańcom jedynie "szopki" i "wodotryski". Wystarczy przejechać się kilometr lub dwa od centrum aby spostrzec, że te urzędasy nic nie robią! Dzisiaj byłem odwieźć znajomą na pociąg. Zaparkowałem w parkingu podziemnym. Byłem zszokowany tym, że dojścia z parkingu pomimo już upływającego roku a nawet pół-tora nadal nie są wykończone. Taśmy, które miały pomóc w transporcie bagaży dawno już przestały pełnić swoją funkcję - nie działają. Tak bardzo promowane automatyczne biletomaty stały się cenne na wagę złota - jest ich chyba 4 na cały dworzec :) Oto miasto Wrocław - czyli od imprezy do imprezy a w międzyczasie jakoś to będzie. Brawo Dutkiewicz! Urządziłeś nam wszystkim drugi PRL lat 70-tych :) Mam nadzieję, że ludzie w końcu nie wytrzymają i wyjedziesz z Wrocławia na taczce. Kiedy w końcu zakończy się ta dramatyczna prowizorka?
W
WRO
Kiedyś każda trasa to był dany nr tramwaju i wszystko było jasne,a teraz,choć nieczęsto jeżdżę,po wejsciu sprawdzam gdzie jest kolejny przystanek bo nie wiem czy mnie gdzieś nie wywiezie! Paranoja !
456
Przyczyna dlaczego nie powstaną jest bardzo prosta. MPK nie ma tyle taboru.
o
omax
W jakim celu likwidują zajezdnie nr 6
S
Schlesier
Nie powstaną ani w przyszłym, ani w kolejnym, ani w następnych -nastu latach. Prędzej się doczekamy likwidacji.
c
co tu powyżej
widzę w gazetach sprzed 1989 roku..
Tyle, że owinięte w ówczesny język,
Wówczas też wskazywano na statystyki, ludzi też przybywało, w takim tempie, powinno nas już być dziś w roku 2013) dobrze ponad milion pus "niezameldowani"
Co do komunikacji miejskiej w tamtych czasach... lepiej się nie wypowiadać, bo byście, przyzwyczajeni do dziesiejszych warunków, pozdychali jak stonka przy DDT.
Wtedy też się osiedla rozbudowywały, i do dziś Nowy Dwór, Zgorzelisko, Jan III Sobieski ( Moskiewska), Kuźniki autobusem stoi, baaa... po tych samych jezdniach się życie toczy.
S
Sisu
...przyjmuję już teraz, że będą tylko nieplanowane likwidacje dalszych linii...
to apropo's:
"Pocieszający jest fakt, że urzędnicy nie planują w przyszłym roku likwidacji żadnej z kursujących w tym momencie linii"
S
Sisu
Tych co uważają, że "obecna oferta zaspokaja zapotrzebowanie na komunikacje miejską" zapraszam do tramwaju plus (dowolnie: 31,32,33), albo do autobusu - np. linii C jadącego z zachodu do centrum miasta między 7 a 8 rano. Serdecznie polecam. A potem proszę się wypowiadać.
Dodaj ogłoszenie