Miasto ogłosiło przetarg na projekt trasy tramwaju na Jagodno

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
Tak ma wyglądać przebudowana ul. Buforowa. Tędy pojedzie tramwaj na Jagodno
Tak ma wyglądać przebudowana ul. Buforowa. Tędy pojedzie tramwaj na Jagodno wizualizacje inwestora
Miejska spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła właśnie przetarg na projekt trasy tramwaju na Jagodno. Wykonawca będzie miał 14 miesięcy na wykonanie tego zadania.

Wykonawca, który wygra przetarg będzie musiał wykonań projekt trasy tramwajowej na Jagodno, na odcinku od ul. Świeradowskiej do pętli przy ul. Kajdasza. Wykonawca będzie zobowiązany również do uzyskania wszystkich pozwoleń. Wykonawca będzie miał 14 miesięcy na wykonanie tego zadania. Tory długości 2,8 km, prowadziłyby wzdłuż ul. Buforowej, która jest obecnie przebudowywana. Według wstępnych planów, podczas rozmów o tramwaju na Jagodno mówiło się o pięciu przystankach: na wysokości cmentarza Św. Ducha, Konduktorskiej, Malinowskiego, Brzozowej i osiedla Cztery Pory Roku.

Przypomnijmy, że pod koniec 2017 roku prezydent Rafał Dutkiewicz obiecał tramwaj na Jagodno. Wcześniej jednak urzędnicy przekonywali, że nie opłaca się budować linii tramwajowej na Jagodno, bo mieszka tam za mało osób (ok. 6 tys.). Realnie według rady osiedla, mieszka tam nawet ponad 10 tys. osób. Rada osiedla szacowała także, że na osiedlu już pod koniec 2019 roku może mieszkać nawet 15 tys. mieszkańców.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 156

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Alina

W okolicach ul. Borowskiej mieszka 5 razy więcej ludzi niż na Jagodnie. Tramwaj ul. Borowską i dalej na Ołtaszyn do Wysokiej ma większy sens, ponieważ Gmina Kobierzyce chce dołożyć do tego tramwaju. Na ul Borowskiej znajduje się Uniwersytecki Szpital Kliniczny, od dworca kolejowego i autobusowego jest to bardzo uczęszczana trasa, autobusami MPK jeździ tam mnóstwo ludzi. Tramwaju na Jagodno chcą ludzie , którzy tam mieszkają a jest ich na tę chwile

p
posrednik nieruchomosci

naprawde walka o wzrost ceny mieszkan w tej okolicy. Tramwaj podwyzsza wartosc mieszkan bo kojarzy sie kupujacym z miastem. Majac tramwaj w poblizu kupujacy ma wrazenie ze to nie zadupie. Realnie to jesli jest buspas to tramwaj to fanaberia...bo mozna dodac linie autobusowa ktora spelni te same cele co tramwaj...

a
aaa

Heheh, lepiej bym tego nie ujął :)

G
Gość

Właśnie ogłaszamy przetarg na zakup kredek świecowych i papieru celem wysmarowania wizualizacji przez przedszkolaków

B
B

Dokładnie! Taki wstyd! Bo ibaczej 5ego jazwac sie nie da. Główne drogi we Wrocławiu.. Ręce opadają na te bzdury obiecywane. Każda złotówka powinna iść w infrastrukturę a nie kulturę i pi3rdoly.

B
B

Znów sensacyjny tytuł! A po otwarciu artykułu sciema jak zawsze... Przetarg na PROJEKT. Uśmiałem się.Chyba każdy widzi że pieniedzy brakuje na podstawowe potrzeby ale zdesperowana władza za wszelką cena dzięki zaprzyjaźnionej gazecie stara się nas ogupić jak to jest pięknie, jak się miasto super rozwija...

E
Eryk

Projekt na to, projekt na tamto.
Potem przetarg unieważniamy i od nowa ..

B
Brochowianin

A autobusy elektryczne to na wodę będą jeździły? Też w końcowym efekcie na węgiel będą. Każdy wie, że polska energetyka węglem stoi. Co do unowocześnienia jestem za ale HYPERLOOP to już chyba lekkie zagolopowanie ;)

G
Gość

Tramwaje raz na zawsze do likwidacji. Archaiczny środek transportu wynaleziony w XVIII wieku gdy nie potrafiono budować RÓWNYCH dróg. DO TEGO SZPECĄCA INFRASTRUKTURA Z DRUTU PODŁĄCZONEGO DO PRĄDU, DO TEGO NIE MIŁOSIERNY HAŁAS JAKI GENERUJE TA KUPA ŻELASTWA, DO TEGO OGROMNE WIBRACJE W KTÓRE WPRAWIAJĄ ZABYTKOWE KAMIENICE TE "PAROWOZY". A JAK JEDEN SIĘ POPSUJE TO WSZYSTKIE STOJĄ BO NIE MOŻNA OMINĄĆ TRAMWAJU, TRAMWAJEM. Gdyby na wydzielonych torowiskach wylać asfalt dla autobusów, zacznie by to poprawiło sprawność komunikacji. Nowe autobusy z normą EURO6 przecież, aż tak nie trują, a za kilka lat będą bardziej powszechne i tańsze ELEKTROBUSY, więc czas zaprzestać kupować to CIĘŻKIE badziewie co będzie jeździło 50 lat, jak co niektóre Konstale i powoli wracać do NOWOCZESNOŚCI. Takie moje zadnie.

P.S. Tak spodziewam się łapek w dół od SEKTY szyniarzy i innych pożytecznych idiotów, co to wierzą w globalnie ocieplenie, smog i masonów itp.

Czy ktokolwiek widział, żeby w USA budowano na taką skalę linie tramwajowe poza lewackim San Francisco??? Nie... jeśli pociąg to tylko w tunelu jeśli chodzi o miasto, a poza to co najmniej SZYBKA
KOLEJ MAGNETYCZNA(powyżej 500KM/H) enewtualnie HYPERLOOP (powyżej 1000KM/H), a nie jakieś tramwaje co średnia prędkość 15km/h w ciągu dnia, a jak się jeden zepsuje, to paraliż komunikacyjny. To tak niskich średnich prędkości to nie trzeba żadnych torów budować, autobusy szybciej jeżdżą i nie hałasują tyle i potrafią się ominąć i mogą zawracać bez pętli jeśli będzie taka potrzeba.

Hałas jest tak samo szkodliwy dla ORGANIZMÓW, jak wdychanie spalin, ale niektórzy tego nie rozumieją, do tego tramwaj waży ok. 4 razy więcej niż BUS, a zabiera tylko 2x więcej pasażerów, zatem musi zużywać więcej energii, żeby to rozpędzić (opory toczenia po szynach są podobne to oporów stawianych przez nowoczesne opony). No i jeszcze zasilane energią z elektrowni zasilanych WĘGLEM. GDZIE TU EKOLOGIA???

m
miki

Sutryk kierując MOPSem okradał biednych ludzi z dodatku mieszkaniowego który im się ustawowo należał.
Robił to aby zmniejszyć długi Dutkiewicza.
Oczywiscie nie on sam ale musiał wydać takie polecenie swoim pracownikom.
Dla mnie jest śmieciem

G
Gość

Widać żeś kolejny uzależniony od auta.Kawałek toru w stronę Jagodna już położyli

o
oni

Czyli mieści się w przepisowej odległości 30 m od drogi

G
Gość

Pani Różecka będzie musiała najpierw spłacić długi Dutkiewicza a potem odkorkować miasto czyli zainwestować w MPK.
Jest oczywiste że rzad PIS pomoże .

j
ja

Zniszczyłeś gościu swoja psychikę.Za dużo piłeś lub ćpałeś.
Skończysz na pasku jak podobni tobie.
A dostałeś prawo o decydowania os sobie i zmarnowałeś swoje życie

R
Ramischau

Ciekawe, kto personalnie odpowiada za wybudowanie osiedla i domów wielorodzinnych z balkonami znajdującymi się 30 metrów od planowanego przebiegu obwodnicy. Mapa Targeo i widok satelitarny. Nawet, gdyby nowe władze zechciały dokończyć ten (potrzebny) odcinek, to zaczną się na bank protesty, niczym na Wysokiej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3