reklama

Market zablokował drogę. Miasto wydało zgodę, ale nikt nie poinformował mieszkańców, którzy utknęli w korkach

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
Utrudnienia w ruchu na Czajkowskiego potrwają co najmniej do końca sierpnia. Wcześniej ani miasto, które wydało zgodę, ani Kaufland, który prowadzi prace, nie informowali o planowanych robotach, więc dziś rano wyjeżdżający z Karłowic utknęli w ogromnych korkach przed przejazdem kolejowym. mk
Utrudnienia w ruchu na Czajkowskiego potrwają co najmniej do końca sierpnia. Wcześniej ani miasto, które wydało zgodę, ani Kaufland, który prowadzi prace, nie informowali o planowanych robotach, więc dziś rano wyjeżdżający z Karłowic utknęli w ogromnych korkach przed przejazdem kolejowym.

Czajkowskiego na odcinku od skrzyżowania z Kromera – Krzywoustego do przejazdu kolejowego pozostanie ulicą jednokierunkową do końca wakacji. Wjazd w Czajkowskiego jest możliwy jedynie od strony Kromera i Krzywoustego.

- Dzisiaj od samego rana tworzą się ogromne korki w okolicach ulic Czajkowskiego, Długosza, Sołtysowickiej, Przesmyckiego, Przybyszewskiego czy Boya-Żeleńskiego. Wszystko przez zamknięcie drogi i zmianę organizacji ruchu na ulicy Czajkowskiego od Sołtysowickiej do Krzywoustego. Bez jakichkolwiek zapowiedzi i przygotowania mieszkańców, zostały wprowadzone zmiany - pisze do portalu GazetaWrocławska.pl Czytelnik.

- Bez żadnego ostrzeżenia, żadnej zapowiedzi! Wczoraj wszystko działało, a dziś podjeżdżam i mam nakaz skrętu w lewo na Sołtysowice lub w prawo w Przesmyckiego. Skręciłam w prawo, by jechać do centrum miasta, to korek na Klaczki zaczynał się w połowie drogi do skrzyżowania z Przybyszewskiego – emocjonuje się czytelniczka, pani Magdalena.

We wtorek, 23 lipca, Kaufland rozpoczął budowę przyłącza. Wyjeżdżających z Karłowic i Sołtysowic czekała dziś rano niespodzianka. W okolicach ulic Czajkowskiego, Długosza, Sołtysowickiej, Przesmyckiego, Przybyszewskiego i Boya-Żeleńskiego tworzyły się ogromne korki. Przed przejazdem kolejowym na Czajkowskiego ustawiono znak nakaz skrętu w prawo lub lewo, czyli można jechać albo Sołtysowicką, albo w stronę Przybyszewskiego. Jak często w takich sytuacjach bywa, nie brakuje też i takich kierowców, którzy nic sobie nie robiąc ze zmienionej organizacji ruchu, tylko wjeżdżają na przeciwny pas i jadą pod prąd, tworząc zatory nawet poza godzinami szczytu.

Czytaj także:Paraolimpijczyk trenował do mistrzostw świata, kiedy został zaatakowany przez syna lokalnego notabla

We wtorek maszyny zdzierały warstwę asfaltu na lewym pasie ruchu od skrzyżowania do przejazdu kolejowego. Prace potrwają co najmniej do końca sierpnia. Mieszkańcy podkreślają, że zabrakło jakiejkolwiek informacji o zmianach w ruchu. Zgodę na prowadzenie prac wydało miasto, które jednak nie powiadomiło publicznie o planowanej zmianie organizacji ruchu. Takiej informacji zabrakło także ze strony Kauflandu.

Czytaj także:Wizytówka Wrocławia zrównana z ziemią i przykryta banerem reklamowym. Ale ma się odrodzić

- Obowiązek informowania o zmianie organizacji ruchu należy do inwestora - Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej wskazuje, że to Kaufland powinien był poinformować o rozpoczęciu prac. - W zatwierdzeniu projektu zmiany organizacji ruchu zobligowaliśmy inwestora do poinformowania właściwej rady osiedla - kontynuuje Maciąg i dodaje, że miasto także stara się zamieszczać takie informacje na swoich stronach internetowych, ale zastrzega, iż liczba wprowadzanych zmian organizacji ruchu jest tak duża, że o wszystkich nie da się powiadomić.

Czytaj także:Buspasy sposobem na szybkie poruszanie się po mieście? Być może, jeśli są przemyślane

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 69

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-24T15:01:54 02:00, Gość:

Obok jest artykuł o tęczowych pasach ,którego nie mogę skomentować .Dość tęczowego dziadostwa .Ale jestem za produkcja papieru toaletowego -tęczowego ...

Popieram

G
Gość

Sołtysowice powinni zaorać

G
Gość

Obok jest artykuł o tęczowych pasach ,którego nie mogę skomentować .Dość tęczowego dziadostwa .Ale jestem za produkcja papieru toaletowego -tęczowego ...

G
Gość
2019-07-24T08:44:05 02:00, Gość:

A niech stoją samochody w korkach lubię patrzyć na korki jak kierowcy się wkurzają xddddd. Jest to taka przyjemność jechać w tramwaju i nie stać w korku a autem jechać i stać i dlatego nie jeżdżę autem bo się nie oplaci po mieście. Miłego stania w korku

2019-07-24T09:20:00 02:00, Szkoda:

A mi szkoda ludzi stojących na przystankach czy to lato, deszcz, zawierucha, cisnących się w dusznych pojazdach MPK.

2019-07-24T09:27:23 02:00, Gość:

I czekających na tramwaj, który parę ulic dalej sie wy je bał z torów :D Śmieję się wtedy siedząc w swoim aucie, gdzie leci zajebista muzyczka, pachnie świeżością, mam pod ręką napoje a żadna maDka nie drze mi ryja że jej się należy....

Blaszankowy nie mózg nie myślny. Dał głos.

j
jw
2019-07-24T09:22:01 02:00, Gość:

No bez jaj, to nie jest zamknięcie Lotniczej. Siedem lat na Karłowicach mieszkałem, Czajkowskiego unikałem, bo na przejeździe i tak szlaban jest notorycznie zamknięty, zawsze dawało radę wyjechać czy to Boya-Żeleńskiego, czy Żmigrodzką.

"MIESZKAŁEŚ" - to jest słowo klucz. Ale już tu nie mieszkasz, nie wiesz ile nowych osiedli się pobudowało, nie wiesz ile tysięcy nowych mieszkańców i auto doszło... Jeszcze 4 lata temu był spokój, można było spokojnie wyjechać z Sołtysowic i Czajkowskiego. Dziś w godzinach szczytu całe ulice stoją w korkach, nawet gdy przejazd nie jest zamknięty...

X
Xyz

Kupiłem sobie kogut Taxi na Allegro do tego magnes na drzwi do działalności dopisałem sobie przewóz osób. Cała inwestycja 100zl Śmieje się z kolejnych buspasow

K
Karyniarz
2019-07-24T10:39:38 02:00, Świadek wypadku.:

Zakorkowane ulice, to bezpieczne ulice. Na każdym odcinku, gdzie nie ma zatorów Ci szykanowani wielce kierowcy pokazują swoje prawdziwe oblicze. Ilość wypadków na skutek przekraczania dozwolonej prędkości choćby na Legnickiej, to przykład jeden z wielu. O chamstwie wśród kierowców filmów opublikowano już miliony. To nie jest szykanowanie tylko ograniczanie efektów ich bezmyślności i arogancji. Pozdrawiam wszystkich.

2019-07-24T11:07:31 02:00, Gość:

Brawo Jasiu! Tylko pomyśl, że zakorkowane ulice to zatrute powietrze, które nas wszystkich powoli zabija.

Stare klamoty eliminowane są przez nowe przepisy dotyczące norm emisji spalin. Także zluzuj poślady, siadź wygodnie w fotelu i patrz, jak piraci drogowi i inne piotery wkurwiają się, że nie mogą zajechac drogi, wymusić pierwszeństwa, czy bujnąć fury z prędkością 100km/h w zabudowanym. Dużo zdrówka.

G
Gość
2019-07-24T08:44:05 02:00, Gość:

A niech stoją samochody w korkach lubię patrzyć na korki jak kierowcy się wkurzają xddddd. Jest to taka przyjemność jechać w tramwaju i nie stać w korku a autem jechać i stać i dlatego nie jeżdżę autem bo się nie oplaci po mieście. Miłego stania w korku

2019-07-24T09:32:53 02:00, Gość:

Ja lubię stać w korkach, klimatyzacja działa, wentylacja fotela działa, radio przyjemnie gra i mogę zadzwonić do żony bez krępacji, że komuś obok to przeszkadza. Siedzę zrelaksowany w fotelu. Z jednego parkingu podziemnego w drugi, nawet nie czuję na sobie tego upału w mieście.

Także choć miasto myśli, że robiąc wszędzie buspasy czy poprawiając komunikację zmusi sporo osób do zmiany środka transportu to jest w błędzie. Nie zmusi.

Ja polecam jeszcze audiobooki do samochodu. Można naprawdę przyjemnie spędzić czas za kółkiem :)

G
Gość
2019-07-23T20:08:01 02:00, kierowca:

Wrocław powoli staje się nieprzejezdny, cała Pułaskiego i nowa Hubska to jakiś koszmar. Na tych 2 ulicach tracę 30-40 minut dziennie, projektant powinien dostać za to karę pieniężną a nie wynagrodzenie.

2019-07-23T20:13:57 02:00, Gość:

Bzdura, wreszcie po Hubskiej tramwaj śmiga bez stania w korkach, oszczędzam codziennie godziny. Brawo za te zmiany!

2019-07-23T20:21:43 02:00, Gość:

Gościu, stuknij się. Sam w mieście nie mieszkasz !

2019-07-23T20:25:29 02:00, Gość:

Dlatego inni podróżujący tramwajami się cieszą razem ze mną, a ty sobie stój i czekaj aż dla twojego brumika wybudują prywatną autostradę.

2019-07-24T07:50:24 02:00, Edmund:

To jeszcze sami sobie zapłaćcie za bilet i utrzymanie tego tramwaju, tak żeby całe miasto nie musiało się do was dokładać. Kierowcom się nie dokładasz darmozjadzie, bo po ulicach jeżdżą też wasze śmierdzące autobusy :).

2019-07-24T08:06:53 02:00, Gość:

Proponuję żebyś się chwilę zastanowił kto się komu i do czego dokłada. Wszystkie drogi miejskie, parkingi, oświetlenie itp. są finansowane z pieniędzy gminy. Kierowcy mają znikomy w tym udział. Większość inwestycji jest finansowana przez nas, podatników. Jeśli chcesz sprawiedliwości, to nie wiem czy wystarczy ci pieniędzy jeśli przyjdzie ci zapłacić np. 2zł za km jazdy po mieście i 10zł za godzinę parkowania w każdym miejscu we Wrocławiu.

2019-07-24T08:32:20 02:00, Gość:

a kierowcy to nie podatnicy? płacę we Wrocławiu podatek dochodowy, podatek od nieruchomości (od tego mieszkania, które kupiłam i z którego muszę jakoś dojechać do centrum), płacę podatek akcyzowy od każdego litra zatankowanej benzyny. we Wrocławiu podatek dochodowy płacą też moi pracownicy, którym stworzyłam miejsce pracy i możliwość zarobkowania. czy wam się wydaje, że my jeździmy po mieście bo nie mamy co robić? prowadze firmę i możliwośc dotarcia z miejsca na miejsce, możliwie najszybciej, a przy tym z możliwością przewiezienia towaru jest dla mnie i mojej firmy kluczowa. więc tak, uważam, że skoro generuję obrót gospodarczy i w kilku różnych daninach publicznych dorzucam miastu do budżetu, mam prawo oczekiwać, że miasto nie będzie mnie i innym kierowcom pod górę.

2019-07-24T09:25:09 02:00, tubylec:

Nie, nie masz prawa oczekiwać. Z definicji podatek jest nieekwiwalentny, tzn. nie można oczekiwać korzyści z płacenia podatku. Budżet państwa i budżety samorządów są oparte na podatkach, ale nie można oczekiwać, że np. jak codziennie jeździsz po ulicy Czajkowskiego, to ona MUSI być świeża, nowa i komfortowa.

Nie jeżdżę Czajkowskiego, nie mieszkam w tej części miasta. Argument o tym, że płacenie podatku powinno coś gwarantować w zamian wysnul mój przedmowca, jeśli nie zauważyłeś. Więc przytyk średnio trafiony.

G
Gość
2019-07-24T10:39:38 02:00, Świadek wypadku.:

Zakorkowane ulice, to bezpieczne ulice. Na każdym odcinku, gdzie nie ma zatorów Ci szykanowani wielce kierowcy pokazują swoje prawdziwe oblicze. Ilość wypadków na skutek przekraczania dozwolonej prędkości choćby na Legnickiej, to przykład jeden z wielu. O chamstwie wśród kierowców filmów opublikowano już miliony. To nie jest szykanowanie tylko ograniczanie efektów ich bezmyślności i arogancji. Pozdrawiam wszystkich.

Brawo Jasiu! Tylko pomyśl, że zakorkowane ulice to zatrute powietrze, które nas wszystkich powoli zabija.

K
Kierowca
2019-07-23T20:08:01 02:00, kierowca:

Wrocław powoli staje się nieprzejezdny, cała Pułaskiego i nowa Hubska to jakiś koszmar. Na tych 2 ulicach tracę 30-40 minut dziennie, projektant powinien dostać za to karę pieniężną a nie wynagrodzenie.

2019-07-23T20:13:57 02:00, Gość:

Bzdura, wreszcie po Hubskiej tramwaj śmiga bez stania w korkach, oszczędzam codziennie godziny. Brawo za te zmiany!

2019-07-23T20:21:43 02:00, Gość:

Gościu, stuknij się. Sam w mieście nie mieszkasz !

2019-07-23T20:25:29 02:00, Gość:

Dlatego inni podróżujący tramwajami się cieszą razem ze mną, a ty sobie stój i czekaj aż dla twojego brumika wybudują prywatną autostradę.

2019-07-24T07:50:24 02:00, Edmund:

To jeszcze sami sobie zapłaćcie za bilet i utrzymanie tego tramwaju, tak żeby całe miasto nie musiało się do was dokładać. Kierowcom się nie dokładasz darmozjadzie, bo po ulicach jeżdżą też wasze śmierdzące autobusy :).

2019-07-24T08:06:53 02:00, Gość:

Proponuję żebyś się chwilę zastanowił kto się komu i do czego dokłada. Wszystkie drogi miejskie, parkingi, oświetlenie itp. są finansowane z pieniędzy gminy. Kierowcy mają znikomy w tym udział. Większość inwestycji jest finansowana przez nas, podatników. Jeśli chcesz sprawiedliwości, to nie wiem czy wystarczy ci pieniędzy jeśli przyjdzie ci zapłacić np. 2zł za km jazdy po mieście i 10zł za godzinę parkowania w każdym miejscu we Wrocławiu.

2019-07-24T08:34:40 02:00, Ogarnij się:

Co ty gadasz. W paliwie jest zawarta dania drogowa.Praktycznie wszystkie parkingi w centrum są płatne i nikt nie dokłada do zakupu moich pojazdów.

2019-07-24T09:30:58 02:00, tubylec:

Opłata paliwowa inne podatki zawarte w paliwie nie wystarczają na budowę i remonty dróg, bo muszą pokryć inne koszty społeczne wywołane przez motoryzację: koszty leczenia po wypadkach, zatrutego powietrza i wody, utylizacji starych samochodów, smarów, olejów, zniszczonej przyrody. To są koszty niemierzalne, ale trzeba je ponosić.Tak samo koszty budowy parkingów są horrendalne i miasta płacą za nie z naszych podatków, nie tylko od zmotoryzowanych.

Akurat koszty utylizacji olejów i płynów ponoszą warsztaty samochodowe, koszty utylizacji np. opon ponosi kierowca u wulkanizatora, złomowanie starego samochodu też jest po stronie właściciela pojazdu a np. remont twojego torowiska i wymalowanie bus pasów jest z podatków w paliwie więc jak nie znasz tematu to się nie wypowiadaj

Ś
Świadek wypadku.

Zakorkowane ulice, to bezpieczne ulice. Na każdym odcinku, gdzie nie ma zatorów Ci szykanowani wielce kierowcy pokazują swoje prawdziwe oblicze. Ilość wypadków na skutek przekraczania dozwolonej prędkości choćby na Legnickiej, to przykład jeden z wielu. O chamstwie wśród kierowców filmów opublikowano już miliony. To nie jest szykanowanie tylko ograniczanie efektów ich bezmyślności i arogancji. Pozdrawiam wszystkich.

G
Gość

co na to kot ? bo na Panią Mazur nie ma co liczyć nie mówiąc o pacynce ?

G
Gość
2019-07-24T09:22:01 02:00, Gość:

No bez jaj, to nie jest zamknięcie Lotniczej. Siedem lat na Karłowicach mieszkałem, Czajkowskiego unikałem, bo na przejeździe i tak szlaban jest notorycznie zamknięty, zawsze dawało radę wyjechać czy to Boya-Żeleńskiego, czy Żmigrodzką.

Mozę jak pan mieszkał na Karłowicach w 1990 to aut było mniej i problemu nie było z wyjechaniem. Proponuje sprawdzić jak to wygląda teraz i spróbować w dzień roboczy ok godziny 15:30 wyjechać z Sołtysowic w stronę miasta czy to przez Czajkowskiego czy przejazd przy Koronie a nawet z Sołtysowickiej wjechać na Czajkowskiego w stronę Kasprowicza. Dodam, że zablokowana droga w mniejszym stopniu ma znaczenie dla Karłowic niż Sołtysowic.

G
Gość
2019-07-24T08:44:05 02:00, Gość:

A niech stoją samochody w korkach lubię patrzyć na korki jak kierowcy się wkurzają xddddd. Jest to taka przyjemność jechać w tramwaju i nie stać w korku a autem jechać i stać i dlatego nie jeżdżę autem bo się nie oplaci po mieście. Miłego stania w korku

2019-07-24T09:20:00 02:00, Szkoda:

A mi szkoda ludzi stojących na przystankach czy to lato, deszcz, zawierucha, cisnących się w dusznych pojazdach MPK.

Fakt. Pojedź sobie autobusem np. 132 (obornicka-srubowa), gwarantuję atrakcje jak na rollercoasterze. Ciągłe hamowanie, szarpanie, telepanie, powinni wprowadzić pasy bezpieczeństwa jak w samolotach.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3