Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ma dość Dutkiewicza, więc sam chce zostać prezydentem. Poparcia szuka w sieci

Marcin Torz
Tomasz Owczarek ma 27 lat. Jest księgowym
Tomasz Owczarek ma 27 lat. Jest księgowym fot. Tomasz Hołod
Koniec likwidacji miejsc parkingowych, otwarcie Rynku dla rowerzystów, rozwiązanie problemu koczowiska Cyganów przy Kamieńskiego i żebraków na Starym Mieście, budowa mostu Wschodniego i wiaduktu na ul. Chociebuskiej, obwodnicy Leśnicy oraz mostu na Ślęzie łączącego Aleję Piastów z ul. Racławicką. Do tego rezygnacja z planów metrobusu (bo to marnowanie pieniędzy) i nowych świateł na Legnickiej, a także z zamykania przejścia podziemnego na ul. Świdnickiej. To tylko część postulatów Tomasza Owczarka, 27-letniego wrocławianina który chce wystartować w jesiennych wyborach samorządowych. Swój komitet wyborczy próbuje stworzyć spośród internautów. Szuka ich m.in. na forum portalu GazetaWroclawska.pl Powód? Ma dość rządów Rafała Dutkiewicza.

Tomasz Owczarek jest księgowym, pracuje w rodzinnym biurze rachunkowym. Dotąd nie miał nic wspólnego z polityką. Ale uderzył pięścią w stół.

- Pomysły wrocławskich urzędników, sposób zarządzania miastem, a przede wszystkim stan finansów publicznych Gminy Wrocław, wieloletni plan finansowy na lata kolejne i generalna ignorancja władz miasta irytują mnie niezmiernie - mówi. - Wiem, że nie jestem jedyny, co daje się odczuć w trakcie rozmów oraz obserwując jakiekolwiek fora związane z Wrocławiem. Głosowałem w poprzednich wyborach na Rafała Dutkiewicza. Pierwszą kadencję uważałem za względnie udaną i perspektywiczną. Natomiast druga stanowi festiwal stopniowego odrywania się władz miasta od wrocławskiej rzeczywistości, a pomysły na przyszłość tylko utwierdzają w tym przekonaniu - dodaje.

Owczarek tłumaczy, że tak właśnie narodziła się jego inicjatywa pod hasłem "Wrocław zasługuje na więcej".W internecie chce szukać ludzi, którzy myślą podobnie jak on. I wspólnie zawalczyć o władzę we Wrocławiu. - Na start w wyborach prezydenckich zdecyduje się, jeśli zobaczę że osób niezadowolonych z rządów Dutkiewicza jest więcej. Mam na myśli realne osoby, a nie takie, które ograniczają się do wypisywania komentarzy w Internecie. Jeśli zostanę wybrany, to skończę z politykami w magistracie. Nie może być bowiem tak, że jednego dnia urzędnik jest np. prezesem Hali Ludowej, a jak stamtąd odchodzi, to trafia do jakiejś rady nadzorczej. W urzędzie muszą pracować sami fachowcy.

Stworzył już listę najważniejszych punktów dotyczących Wrocławia. - Nie upieram się, że wszystkie proponowane przeze mnie rozwiązania są „jedynie słuszne i najlepsze”- mam nadzieję na konstruktywną współpracę i realne efekty - zastrzega.

- W listopadzie 2014 r. będziemy mieli szansę bezpośrednio wyrazić swoje zdanie w wyborach samorządowych. Niestety konkluzja jest smutna - nie ma na kogo głosować. Tymczasem wszyscy dookoła tylko gadają, a nic nie robią. Chciałem więc sprawdzić na ile ograniczamy się do „polskiego narzekactwa”, a na ile w coś można to przekuć - mówi Owczarek.

Oto postulaty Tomasza Owczarka

  • Przede wszystkim żądamy zrównoważonej polityki finansowej. Mamy dość przesadnego zadłużania miasta. Mamy dość sztucznego ukrywania zadłużenia w miejskich spółkach. Długi trzeba kiedyś spłacić, niezależnie, gdzie są ulokowane. Obecni włodarze miasta doprowadzą Wrocław na skraj bankructwa. Tylko dzięki wykorzystaniu luk w przepisach o finansach publicznych Wrocław jeszcze nim nie jest.
  • Żądamy lepszego zarządzania spółkami miejskimi, które generują straty.
  • Żądamy całkowitej transparentności przy zatrudnianiu w spółkach miejskich. Dość klucza partyjno-towarzyskiego.
  • Nie chcemy już prezydenta Wrocławia spoza Wrocławia, który nie rozumie, czego przeciętnym wrocławianom brakuje i co jest źle zorganizowane w tym mieście.
  • Żądamy poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej. Za kadencji Rafała Dutkiewicza połączenia komunikacyjne z wieloma osiedlami zamiast ulec poprawie pogorszyły się. Świetnie, że są nowe linie tramwajowe- szkoda, że kosztem innych połączeń. Problem szczególnie dotyczy Stabłowic i okolic. Mieszkańcom Wrocławia brakuje również linii E.
  • Proponujemy buspasy w miejscach, gdzie tramwaje nie dojeżdżają, a były planowane. Równocześnie mówimy NIE drogim rozwiązaniom. Niech to będzie normalny autobus, który ma wydzielony pas, a nie miejsce na kolejne marnowanie publicznych pieniędzy poprzez „Metrobus”. Niech autobusy będą uniwersalne, by MPK dysponowało szerokim taborem, którym można elastycznie zarządzać wg bieżącego zapotrzebowania. Buspasy powinny powstać nie poprzez zamykanie obecnych pasów, a budowę nowych. Te natomiast w perspektywie będzie można przeobrazić w trasy tramwajowe. Rozwiązałoby to problem kilku osiedli, gdyż tramwaj przydałby się na Psie Pole, Wojnów (przez Strachocin i Swojczyce), Muchobór Wielki (przez nowy Dwór) czy Jagodno. Jeśli będziemy skupiać się tylko na jednym osiedlu, inne będą poszkodowane, a problemy mieszkańców nierozwiązane. Kompleksowe usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej znacząco poprawiłoby ruch samochodowy.
  • Koniec zamykania centrum miasta! Żadnych więcej deptaków!
  • TAK ruch w ścisłym centrum powinien zostać ograniczony. Lecz NIE w proponowany przez władze miasta sposób- poprzez zamykanie ulic i tworzenie kolejnych deptaków. Proponujemy stworzyć alternatywną trasę do ul. Kazimierza Wielkiego przy zachowaniu jej obecnej funkcjonalności. Proponujemy wdrożyć kompleksowe rozwiązanie obejmujące szereg ulic. Przykładowo pomysłem do rozważenia jest reorganizacja ruchu na Podwalu i w konsekwencji ul. Kościuszki, stworzenia połączenia pl. Strzegomski-Grabiszyńska i dalej wrócić do pomysłu wykorzystania Zaporoskiej, Szczęśliwej, Sanockiej, przy korekcie ul. Dyrekcyjnej do ul. Pułaskiego. Dzięki takiemu rozwiązaniu powstałoby kilka alternatywnych dróg do ul. Kazimierza Wlk. bez wyłączania tej z obiegu. Znamy Wrocław i mamy świadomość, iż niemożliwe jest stworzenie tylko jednej trasy rozwiązującej problem ruchu w mieście. W połączeniu z usprawnieniem komunikacji miejskiej można jednak uzyskać zamierzony efekt.
  • Zdecydowane NIE dla ograniczeniu płynności ruchu drogowego. Przykład: nie dla nowych świateł na ul. Legnickiej przy ul. Młodych Techników, gdy jest przejście podziemne.
  • Koniec z likwidacją miejsc parkingowych. Wręcz przeciwnie – żądamy ich więcej.
  • Przemyślane inwestycje drogowe. Przykład: obwodnica Leśnicy ma ułatwiać życie, a nie odcinać osiedla. Może zamiast skrzyżowań z nakazami skrętów w praco warto zrobić ronda, tudzież inne logiczne rozwiązanie.
  • Zdecydowane NIE dla zamknięcia Przejścia Świdnickiego! Przejście górą jest 20 metrów dalej. Za to proponujemy znormalizować te schody.
  • Przede wszystkim inwestycje pobudzające biznes i poprawiające standard życia! Lubimy i doceniamy kulturę, ale żądamy więcej inwestycji w inne cele niż kultura! Po co komu nowe muzea i instytucje kultury, którym trzeba następnie dopłacać do działalności? Jak będzie nas stać to tak, chętnie, ale jeszcze nie teraz.
  • Żądamy REALIZACJI (nie obietnic, te już znamy od ponad 10 lat) obwodnicy Leśnicy (przemyślanej).
  • Żądamy REALIZACJI mostu na Ślęzie łączącego Aleję Piastów z ul. Racławicką.
  • Żądamy REALIZACJI mostu Wschodniego.
  • Żądamy NAPRAWY/NOWEGO wiaduktu na ul. Chociebuskiej!
  • Żądamy REALIZACJI alei Nowostabłowickiej (połączenie lotniska z ul. Kosmonautów).
  • Żądamy REALIZACJI drobnych usprawnień komunikacyjnych. Przykład: wspomniane połączenie ul. Grabiszyńskiej, przez ul. Tęczową z ul. Robotniczą i Strzegomską.
  • Żądamy poprawy funkcjonowania skrzyżowań. Dla pieszych: 3 sekundy na przejście przez ulicę nawet dla wysportowanych stanowi problem, a co powiedzieć o osobach starszych? Np. Na Ostatnim Groszu. Dla kierowców: ITS powoduje w niektórych miejscach czekanie na swój cykl świateł nawet 8 minut! ITS, który kosztował ponad 109 milionów zł! Faktyczne usprawnienie. Przy czym świetne rozwiązanie w postacie sekundników nad skrzyżowaniami, które realnie ułatwia ocenę sytuacji i pozwala na szybszy start spod świateł, dzięki wspomnianemu ITS zniknęło.
  • Żądamy przemyślanych remontów i renowacji wrocławskich dróg. Przykład: remont ul. Przyjaźni – było wąsko i będzie tak dalej, a drzewa i tak wycięte. Przykład 2: ul. Redycka na odcinku na wysokości poligonu- jest miejsce na co najmniej metrowe poszerzenie drogi, a po remoncie odcinek zwężony, z wysokimi krawężnikami. Przykładów jest więcej.
  • Dość BETONOWANIA Wrocławia. Jeszcze 10 lat temu Wrocław cieszył się opinią bardzo zielonego miasta. Cóż za kadencji Rafała Dutkiewicza wycięto ok. 30 TYSIĘCY drzew! Skandal. Nie chcemy, by Wrocław stał się szarym miastem.
  • Żądamy rozwiązania problemu koczowiska Cyganów na ul. Kamieńskiego!
  • Żądamy rozwiązania problemu żebraków w centrum miasta. Rafał Dutkiewicz i jego urzędnicy od lat nie potrafią tej kwestii uporządkować. Gdzie wtedy jest Straż Miejska?
  • Żądamy efektywniejszego zarządzania pustymi lokalami w centrum! Jest to efekt zamykania centrum i uciekania firm w inne miejsca. Może czynsze są tam za wysokie? Lepiej mieć co miesiąc 2000 zł, niż nie mieć wcale.
  • Może w końcu zostanie zniesiony zakaz jazdy na rowerze na Rynku? Proponujemy zniesienie kategorycznego zakazu ruchu rowerowego w Rynku, przy wprowadzeniu ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h na tym obszarze.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska