Którędy poprowadzi zachodnia obwodnica Wrocławia? (MAPA)

Jerzy WójcikZaktualizowano 
infografika Maciej Dudzik
Do końca przyszłego roku ma powstać most na Odrze pod Brzegiem Dolnym wraz z dojazdami liczącymi około 20 km. W kierunku południowym przebieg drogi z mostu jest wytyczony na razie do trasy Wrocław - Środa Śląska(droga nr 94). Ale to nie będzie jej koniec. Projektanci prowadzą właśnie konsultacje społeczne dotyczące kolejnego odcinka: od miejscowości Błonie do autostrady A4

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ma aż cztery warianty przebiegu nowej trasy na tym odcinku oraz dodatkowy łącznik do miejscowości Kostomłoty. Konsultacje społeczne w tej sprawie odbyły się już w gminach: Kostomłoty, Kąty Wrocławskie i Miękinia. Ostateczny, przeznaczony do realizacji, wariant nowej drogi poznamy jeszcze w tym roku. Następne dwa lata zajmie już projektowanie uzgodnionego przebiegu. Jeśli na inwestycję znajdą się pieniądze, drogę można by zacząć budować w 2014.

Trasę już dziś nazywa się potocznie obwodnicą aglomeracji wrocławskiej lub zachodnią obwodnicą aglomeracji. Docelowo połączy ona autostradę A4 z drogą ekspresową S5.

NAJŚWIEŻSZE INFORMACJE Z WROCŁAWIA CODZIENNIE W TWOJEJ SKRZYNCE. KLIKNIJ I ZAMÓW NEWSLETTER GAZETY WROCŁAWSKIEJ

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 23

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomy

Mylisz kierowców dojeżdżających z poza Wrocławia, z wrocławianami, którym nie podobał się wariant drogi, gdyż własnie ty i tysiace innych ludzi mielibyscie codziennie przejeżdżać w okolicach ich domów.

V
Vivers

b/k

v
vb

No dobrze, ale dlaczego nie planuje się nowej drogi 336 wzdłuż torów do Maślic, wiadomo, że mieszkańcy Brzegu i Wołowa będą sobie skracać dojazd do Wrocławia i zniszczą tę "wiejską" drogę zresztą z wielkim trudem remontowaną i będzie bardzo niebezpiecznie ze względu na zakręty w Wilkszynie.

G
Grobel

Ta droga jest bardzo potrzebna, zarówno dla tranzytu północ-południe, jak i samych powiatów przez które miałaby przebiegać (wołowski, średzki). Niestety zapewne w najbliższych latach nie powstanie. Rząd nałoży na KGHM olbrzymi podatek od wydobycia surowców co spowoduje drastyczny spadek dochodów województwa dolnośląskiego. W konsekwencji na tą inwestycję pieniędzy zabraknie.

j
jur

zbyt łatwo... więc wybiorą zielony - ten nieprzerywany. Łącznik to jakieś nieporozumienie. Lepiej byłoby te pieniądze przeznaczyć na budowę łącznika DK94 z A4 zaczynającego się przed Środą Śl. jadąc od Lubina prowadzącego do Kostomłotów. Odciążyłoby to wiele miejscowości przy DK94 i wszystkie przy drodze 346. Widzicie już oczami wyobraźni te wszystkie tiry jadące od Szczecina w stronę A4 jadące na nową obwodnicę nadkładające drogi by w Błoniach zacząć się cofać do Kątów ? Będą dalej rozjeżdżali drogę 346, bo po pierwsze niemal 2 razy krótsza to na dodatek darmowa... Swoją drogą ciekawe kiedy te konsultacje społeczne się odbyły, bo jeszcze niedawno np. wójt gminy Kostomłoty zarzekał się, że nic nie wie o planach budowy takiej drogi....

n
nn

Najpierw, to niech szanowny Biskupin i reszta okolicy przestanie blokować budowę tej trasy, a później będziemy rzucać mięsem na magistrat...

k
kamillo

Nie zgadzam się, że most Wschodni na Biskupin jest ważniejszy dla tranzytu niż Rędziński. AOW miała za zadania wyprowadzić tranzyt z miasta, a jeśli to most Wschodni miałby prowadzić tranzyt doprowadziłoby to do jeszcze większego paraliżu miasta. Korki od wjazdu z Bielan aż po Psie Pole i dalej.

b
breslauer55

To robota zarządu miasta. Lepiej według nich wydać 7 mld zł na drogi na zachodzie Wrocławia i dalej mieć korki w miescie, niż wydać 200 mln zł na most Wschodni i trasę przez Biskupin a przy okazji nie mieć korków w mieście

b
breslauer55

To robota zarządu miasta. Lepiej według nich wydać 7 mld zł na drogi na zachodzie Wrocławia i dalej mieć korki w miescie, niż wydać 200 mln zł na most Wschodni i trasę przez Biskupin a przy okazji nie mieć korków w mieście

b
breslauer55

To robota zarządu miasta. Lepiej według nich wydać 7 mld zł na drogi na zachodzie Wrocławia i dalej mieć korki w miescie, niż wydać 200 mln zł na most Wschodni i trasę przez Biskupin a przy okazji nie mieć korków w mieście

b
breslauer55

To nie grzęźnięcie budowy a krecie, wredne, fachowe i planowe działania zarządu Wrocławia które w ten sposób uzasadniły drogowy boom inwestycyjny na zachodzie Wrocławia po to by mogły tam powstać 2 długaśne i olbrzymiaste mosty ( Millenijny i Rędziński ), kilkadziesiąt estakad, wiaduktów, blisko 50 km 4-pasmówki. Cel ? Nachapać się ! Lepiej wydać nie swoje 7 mld zł i dalej miec problemy z korkami we Wrocławiu, tudzież łatwy i szybki dojazd do domu, niż wydać 200 mln zł i nie mieć korków przez najbliższe 20 lat w mieście, oraz długą, krętą, wąskimi, polnymi, drogami trasę do domu.

b
breslauer55

Nie trzeba było blokować budowy Mostu Wschodniego łączącego Armii Krajowej z Biskupinem i 4-pasmowej trasy dalej przez Mosty Chrobrego/Swojczyckie do S-8 na Warszawę. Zbierzcie podpisy popierające budowę tego mostu i trasy to się wam poprawi

b
breslauer55

Dalej tylko plany. Kiedy realne decyzje, kasa ibudowa ?! Mosty w Brzegu Dln. i Siechnicy powinny powstać w latach 50-tych. Tak samo jak zawierające je obwodnice Wrocławia : Wschodnia i Zachodnia. W mieście nie powinno się rozwijać w pierwszej kolejności przepraw na zachodzie ( mosty Millenijny i Rędziński ),a na wschodzie - Most Wschodni na Biskupin. Most ten umożliwi najkrótszy i najtańszy tranzyt na płn i wsch od Wrocławia z kierunków : płd i zach. czyli z Europy płd i zach do centralnej Polski i dalej na płn ( Skandynawia ) i wsch ( kraje postradzieckie ). Są to tradycyjnie największe trasy tranzytowe Wrocławia na których bogacił się przez 2 tysiąclecia. Bardzo dużą szansą bogacenia się Wrocławia i Dolnego Śląska jest powstanie trasy / tras tranzytowych do Zielonej Góry i dalej do Świnoujścia, oraz przez Poznań do Kołobrzegu. Pozwoliłyby one na przejęcie od Niemców zysków z tranzytu towarów ze Skandynawii na południe Europy i dalej do Afryki i Azji które są największymi rynkami surowcowymi i zbytu w najbliższej przyszłości. Tranzyt z bogatej północy na biedne południe jest większy od tranzytu na linii wschód-zachód. Oba kierunki tranzytu zostały opanowane przez Czechy i Niemcy. Polska z tranzytu na obu tych kierunkach jest wykluczona ( linie promowe, autostrady, linie kolejowe, gazociągi ). Wrocław dołożył się do tego wykluczenia poprzez blokadę : rozwoju S-3 i "94", budowy mostów w Brzegu Dln., Siechnicy, Mostu Wschodniego we Wrocławiu. Modernizacja S-8 i linii kolejowej Wrocław-Łódź-Warszawa jest tak samo ważna jak rozbudowa "94", S-3 i linii kolejowej z Wrocławia do Świnoujścia. Ważnym też jest blokowanie budowy łącznika autostrad niemieckich i czeskich przez worek bogatyński. Kiedy to wreszcie dostrzegą i zrozumieją politycy i zarządcy Dolnego Śląska. Rozumiał to dobrze Gierek, który uruchomił rozbudowę S-3 i polskich linii promowych ze Świnoujścia i Trójmiasta do Skandynawii. Na bazie tej decyzji powstała też sieć hoteli i novoteli Orbisu wzdłuż tej trasy ( 4 we Wrocławiu : Wrocław, 2 Novotele, Panorama ). Z chwilą zniknięcia polskich promów i zablokowania modernizacji S-3, oraz dewastacji "94" przez zarząd Dróg i Autostrad, zniknęły TIR-y ze Skandynawii, a przy okazji padły hotele. Pora ten trend odwrócić Panie Wojewodo, Panie Marszałku i Prezydencie Wrocławia.

S
SirAdi

Zatwierdzony już odcinek to część przyszłej obwodnicy aglomeracji wrocławskiej, oddalonej od miasta o 15-20km, a mającej obsługiwać głównie ruch lokalny. Pomysł zacny, ale od tego jaki teraz wariant zostanie wybrany zależeć będzie czy idea obwodnicy będzie w ogóle miała szanse na realizacje.

S
SirAdi

Idea obwodnicy aglomeracji (Brzeg Dolny-Oborniki Śląskie-Trzebnica-Oleśnica-Jelcz Laskowice-Oława-Kąty Wrocłąwskie-Brzeg Dolny) jest słuszna, ale możliwa do realizacji tylko gdy owa trasa dobiegać będzie do A4 w okolichach Kątów Wrocławskich. Wybór przebiegu przez Kostomłoty czy Sadków w przyslości oznaczać będzie niedomknięcie trasy z resztą obwodnicy od strony Oławy, i co za tym idzie nie powstanie pełen ring.
Tego typu inwestycje są strategiczne, mają długofalowe znaczenie dla rozwoju regionu, i realiując je warto by myśleć przyszłościowo. Mimo to mam dziwne przeczucie, że wybrany zostanie wariant unimożliwiający w przyszłości domknięcie ringu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3