Koniec paczkomatozy we Wrocławiu? Miasto będzie kontrolować paczkomaty

Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz
Magdalena Pasiewicz/Polska Press
Wrocław, jako pierwsze miasto w Polsce, będzie czuwać nad lokalizacją paczkomatów i ich wyglądem. Podpisano w tej sprawie list intencyjny z InPostem.

E-commerce, czyli handel za pośrednictwem internetu, to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. W 2020 roku firma InPost dostarczyła 247,2 mln paczek w całej Polsce. We Wrocławiu paczkomatów jest już 311, a w planie jest kolejne 100 automatów, które staną na terenie miasta.

Zasad stawiania paczkomatów w przestrzeni publicznej nie reguluje prawo budowlane, więc operatorzy mogą montować maszyny dosłownie wszędzie, co niejednokrotnie budziło kontrowersje również we Wrocławiu. To ma się wkrótce zmienić.

List intencyjny podpisany

Władze Wrocławia i przedstawiciele InPostu podpisali w czwartek (18 listopada) list intencyjny, który pozwoli przyjrzeć się działającym w naszym mieście urządzeniom, zwłaszcza pod kątem ich lokalizacji i wygody korzystania.

"Staramy się stworzyć procedurę i uregulować ten rynek, żeby to wyglądało lepiej, żeby służyło większej ilości mieszkańców, i żeby również nie wprowadzało chaosu na naszych ulicach, skwerach i parkach. To dobra wiadomość dla Wrocławia, bo to wprowadza ład i nową jakość, ale też odpowiedzialność społeczną" - mówi Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.

Paczkomaty będą zielone, a samochody kurierów - elektryczne

Nowe lokalizacje paczkomatów na terenach miejskich InPost będzie konsultować z Towarzystwem Budownictwa Społecznego we Wrocławiu, które będzie reprezentować miasto w tej kwestii.

"Chcemy, żeby paczkomaty wtapiały się w otoczenie i były zgodne ze standardami zielonego miasta, dlatego automaty będą obrośnięte bluszczem" - mówi prezes TBS, Marcin Kij.

"Jesteśmy otwarci na różne proekologiczne rozwiązania. W pierwszej kolejności zadbamy o poprawę jakości powietrza, dzięki wymianie naszej floty samochodowej we Wrocławiu na pojazdy elektryczne. Cały czas wdrażamy rozwiązania, które podnoszą komfort życia mieszkańców w myśl idei „smart city”. Jako lider branży e-commerce, chcemy inspirować do działania także innych, dając dobry przykład skutecznej współpracy samorządu i biznesu. Ochrona klimatu i rozwój polskich miast, w tym Wrocławia, to nasza wspólna sprawa" - tłumaczy wiceprezes InPost Damian Niewiadomski.[/cyt]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asia
19 listopada, 12:03, Gość:

co by tu jeszcze spie.....lić?

spokojnie ;) nasi politycy dorwą się do wszystkiego, co generuje tylko sensowy hajs ;)

G
Gość
co by tu jeszcze spie.....lić?
G
Gość
18 listopada, 19:29, Rhfn:

Jak każdy operator pocztowy czy firmy kurierskie zaczną stawiać paczkomaty jak InPost to nie będzie gdzie się ruszyć

19 listopada, 6:53, Gość:

A jak są wszędzie ścieżki rowerowe to jest gdzie się ruszyć?

Prawda .. ja jakoś nie zauwązyłem aby paczkomat ograniczył ruch mi - pieszemu.

Za to ścieżki rowerowe TAK !!! Koło bunkra na Grabiszyńskiej .. chodnika jest 30 cmm.

I tak niestety jest wszędzie ... jak urzędnicy mają kogoś pouczać jak sami to olewają.

G
Gość
A ten nielegalny znak z Sutrykiem na motorze to kiedy zniknie ??

To przecież nielegalne jest stawianie oznaczeń przy drodze innych niż te z PRD - mandat za to jest !!!

Co władza może łamać prawo w "praworządnym" Państwie.
G
Gość
18 listopada, 19:46, Gość:

A kiedy zakażecie kurierom jeździć po chodnikach i w poprzek trawników?

Może czas powołać w tym celu Straż Miejską?

:) ... oni tylko działają na obszarach jak koledze trzeba nagonić klientów na parking.

Spróbuj niedaleko ZOO postawić nielegalnie auto .... na 100% po powrocie za 2h będziesz zaklamrowany.

Z
Zbigniew
Ręce won od paczkomatow!!
G
Gość
Proponuję stawiać paczkomaty na ścieżkach rowerowych.
G
Gość
18 listopada, 17:43, Łukasz:

KOMUSZKI CHCĄ KONTROLOWAĆ WSZYSTKO I WSZYSTKICH. TOTALITARYZM, KTÓRY SIĘ WŁAŚNIE NA NASZYCH OCZACH RODZI, TO WIĘZIENIE UMYSŁU, KTÓRE NIE MA KRAT I ŚCIAN...

Howgh

G
Gość
A za te bluszcze i elektryczne samochody zapłacą klienci InPosta.
G
Gość
18 listopada, 18:33, Gość:

Co ten kurv va gej Sutryk kombinuje z paczkomatami?

Chce swojej działki z interesu.

G
Gość
A kiedy zakażecie kurierom jeździć po chodnikach i w poprzek trawników?

Może czas powołać w tym celu Straż Miejską?
S
Sara Segal
A co miastu do paczkomatów? Zajęliby się cyrkiem, jaki się dzieje na ulicach.
G
Gość
No to trudno przestanę korzystać z InPost
G
Gość
I już kasę zwietrzyli ?
M
Myślący
Jest dużo prywatnych działek w mieście. I wy urzędasy z Bożej łaski możecie sobie zielone majty założyć a nie nakazywać komuś jaką ma mięć politykę w firmie.
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie