Kończy się remont linii kolejowej Wrocław - Świdnica. Pasażerowie zachwyceni, a kierowcy?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pociągi na linię kolejową do Świdnicy mają wrócić w grudniu. We Wrocławiu będą zatrzymywać się na dwóch przystankach oraz przecinać ruchliwe ulice Paweł Relikowski
Dwadzieścia razy na dobę pociągi będą jeździły pomiędzy Wrocławiem Głównym i Świdnicą Miastem zatrzymując się na kilkunastu przystankach. Uruchomienie tej linii kolejowej to duża wygoda dla podróżnych dojeżdżających do pracy, ale także turystów. Kierowcy jednak od początku remontu torów obawiają się, że kilka ruchliwych ulic we Wrocławiu zostanie zupełnie sparaliżowanych z powodu przejazdów pociągów.

Kolejarze przygotowali rozkład jazdy pociągów na odcinku Wrocław Główny - Świdnica Miasto. Po 20 latach składy osobowe wrócą na linię kolejową nr 285, która we Wrocławiu prowadzi przez Jagodno, Wojszyce, Ołtaszyn, Partynice. To połączenie może okazać się bardzo atrakcyjne: zapewni szybki i wygodny codzienny dojazdy do pracy, ale również umożliwi dojazd do Sobótki, z której można wybrać się na chętnie odwiedzaną przez wrocławian Ślężę.

Koleje Dolnośląskie zamierzają uruchomić mniej połączeń niż planowały rozpoczynając remont tej linii kolejowej: miało być 16 par pociągów na dobę, będzie 10. Ze stacji Wrocław Główny pociągi będą wyjeżdżać codziennie o godzinach: 6.31, 7.31, 9.31, 11.01, 12.31, 14.01, 15.31, 16.31, 18.31, 21.31.

Pociągi zatrzymujące się na wszystkich 16 przystankach do stacji docelowej w Świdnicy Mieście dotrą po 1 godzinie i 10 minutach, a pociągi przyspieszone po 50 minutach. W drugą stronę składy będą startowały ze Świdnicy o godzinach: 5.14, 6.14, 8.00, 9.14, 11.08, 12.24, 14.08, 15.08, 16.48, 19.54.

Do Wrocławia Głównego dojadą po 1 godzinie i 6 minutach, a przyspieszone po 50 minutach. Oprócz dworca głównego we Wrocławiu pociągi tej relacji będą zatrzymywać się także na przystankach Wrocław Wojszyce i Wrocław Partynice. Przejazd z Partynic do dworca zajmie 12 minut, a z Wojszyc 9 minut.

Remont tej linii kolejowej elektryzuje także wrocławian poruszających się po mieście samochodami. Dużą bolączką są bowiem przejazdy kolejowe na jednym poziomie z ruchliwymi i tak już zatłoczonymi ulicami: pociągi będą 20 razy w ciągu doby przecinać ul. Zwycięską, Grota Roweckiego i Buforową. Uruchomienie kursów w grudniu tego roku pokaże, czy obawy kierowców, że korki na tych ulicach sparaliżują tam komunikację, są uzasadnione.

Przystanki na linii kolejowej Wrocław Główny - Sobótka - Świdnica Miasto:

  • Wrocław Główny
  • Wrocław Wojszyce
  • Wrocław Partynice
  • Bielany Wrocławskie
  • Domasław
  • Kobierzyce
  • Wierzbice
  • Pustków Żurawski
  • Olbrachtowice
  • Rogów Sobócki
  • Sobótka
  • Sobótka Zachodnia
  • Strzelce
  • Szczepanów
  • Marcinowice
  • Pszenno
  • Świdnica Przedmieście
  • Świdnica Miasto

Remont liczącego około 60 kilometrów długości odcinka: linia kolejowa nr 285 (fragment Wrocław Główny - Świdnica Przedmieście) i linia 711 (Świdnica Przedmieście - Świdnica Miasto) będzie kosztował ponad 200 mln zł. Pierwotnie kolejarze planowali zakończenie prac na przełom 2020 i 2021 roku.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 48

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hołota z Ws iocławia

Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.

A
Adolf Warski

Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej.pl".

Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).

I wygląda to następująco.

Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).

PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).

KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC...

KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w.

KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów.

Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.

PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.

PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null.

14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).

IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.

PR 14:19 do Międzylesia - puściutki.

KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.

KD 14:27 do Rawicza .10%.

PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???

KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.

PR 14:44 do Jelcza - nuuuda.

W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.

Dalej.

KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.

I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo.

KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto.

PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ???

PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w.

Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.

Wasz

Dobry Wujek Adolf

s
soutys Smrobudki

A w Sobótce praca wre,

właśnie tory robią się.

Jeden tor? Nie! Cztery tory!!!

Do sołtysa wprost obory.

U sołtysa bimber dają,

wszystkie wsiury się zjeżdżają.

Jest promocja za złotówkę,

Super! Zostanie na wódkę.

d
do MM

Ty kretynie z Ws iocławia nie możesz mieć wodogłowia, bo nie masz głowy. Tylko dwie du py, a zamiast mózgu śmie rdzącą kupę. Przyjedź w góry ci oto a rozkwaszę ci japę tak, że zapomnisz, jak trafić na ten portal. Choć nie sądzę, żebyś miał tyle odwagi, bo takie świry jak ty mocne są tylko anonimowo w internecie. W realu zes rałbyś się w gacie na sam mój widok.

w
wieśniaki!

"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten obs rany dworzec? Oczywiście we Ws iocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury: https://gazetawroclawska.pl/robia-kupy-na-podloge-kradna-deski-sedesowe-to-przez-nich-toalety-na-dworcu-zamknieto/ar/c1-15597395

Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD

c
czarna owca z Wągrowca

Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym... jej ukochany!

Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich.

Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli... prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury.

Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy... Odrowską!

Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia.

Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy!

W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.

To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/katarzyna-odrowska-dostala-odprawe-w-kolejach-dolnoslaskich/bx3fyfg?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt

M
Mateusz Lalka
10 maja, 21:25, Dominik Sieradz:

Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !

10 maja, 21:26, Henryk Grabiarz:

Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,

czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam - zrobić ścieżaki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro - coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach - coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze - może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..

H
Henryk Grabiarz
10 maja, 21:25, Dominik Sieradz:

Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !

Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,

D
Dominik Sieradz

Kto będzie do tego dokładał ? Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !

K
Kamil Cywicki

Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.

M
Marek Kramarz
10 maja, 21:23, Adam Mikołaj Maćkowiak:

Przy tej ilości przystanków do Sobótki będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.

To są te tory czy mają je i tak rozebrać. Jak napisałem, jutro przejadę autem po torowisku. Wątpię czy film się zmieści do zamieszczenia. Będę nagrywał fragmentami. To i tak nie zmieni mojego zdania. Kolej to Sobótki to marnotrawstwo pieniędzy podatników. ! Ciekawe ile wagonó zawróci na dworcu PKP w Sobótce ? Chyba cały skład Orient Ekspresu :D Żegnam do jutra, do relacji z trasy.

A
Adam Mikołaj Maćkowiak

Przy tej ilości przystanków do Sobótki będzie się jechać pociągiem min. godzinę. Za długo, szybciej autobusem, samochodem.

G
Grzegorz Jóźwicki
10 maja, 21:23, Jakub Adamczyk:

A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.

W Kobierzycach jest zdewastowany dworzec kolejowy który ciekawostka miał podziemne przejścia na perony.Gadanie i nic z tego nie będzie to wielka ściema. Na ciul wiadukt jak nie ma torowiska mosty kolejowe od dziesiątek lat nie konserwowane to będzie po trzeba dziesiątki milionów złotych.Gadanie dla frajerów, psu na budę potrzebna ta linia do Sobótki.

J
Jakub Adamczyk

A czy miłośnicy poniosą konsekwencje kiedy okaże się że do jazdy tymi bzdurnymi pociągami do Sobótki nie będzie chętnych? Przypominam że busy i autobusy latają co kilkanaście minut w tych kierunkach, a przystanek w Sobótce jest na samym dole i potem i tak trzeba przesiadać się do busów jeżdżących dalej kompletna głupota i marnowanie pieniędzy. A ile osób dziennie skorzystało by z bezpiecznych ścieżek poprowadzonych po torowiskach. Niech miłośnicy wsiądą na rower i przejadą się DK5 do Sobótki zobaczą jakie to niebezpieczne.

d
do szczocha z Ws iocławia

Ciebie to gwałcono w szkole i teraz na forach odreagowujesz traumę, śmieciu z Ws iocławia. Ale czemu się dziwić? Widać, że jesteś zwykłą ci otą. Twoja matka puszczała się na lewo i prawo i spłodziła cię przez pomyłkę. Takich jak ty powinno się gazować, łącznie z twoją de bilną matką, niedorozwiniętym ojcem i całą popapraną rodzinką.

Dodaj ogłoszenie