Firma Empol, jeden z liderów polskiego rynku stolarki okiennej należy do rekordzistów Dolnośląskich Certyfikatów Gospodarczych. Po wyróżnienie firma sięgnęła już czterokrotnie. Zamierza poddać się ocenie kapituły programu także w tym roku. Prezes Empol, Ewa Siuba, zauważa, że certyfikat uwiarygadnia firmę przed partnerami i klientami.
- Grunt to poczucie bezpieczeństwa. W życiu lubimy się otaczać ludźmi solidnymi i wiarygodnymi. Tak samo jest w biznesie. Certyfikat DCG potwierdza, że jesteśmy rzetelną firmą, dobrym partnerem biznesowym - mówi.
Stawka na eksport
DCG to wręczany przez niezależną kapitułę ekspertów pod przewodnictwem marszałka województwa dolnośląskiego certyfikat potwierdzający, że dana firma jest wiarygodna, a jej produkty innowacyjne i najwyższej jakości. Takie przedsiębiorstwa hołdują zasadom etyki biznesu, a przy tym osiągają wymierny sukces komercyjny. W trakcie 13 lat trwania programu kapituła wyróżniła aż 226 dolnośląskich firm, wiele z nich, podobnie jak Empol, było nagradzanych kilka lat z rzędu.
Empol istnieje od 1995 roku, przed laty rodzinny biznes, dzisiaj to przedsiębiorstwo, które zatrudnia ok. 100 osób. Okna i drzwi z fabryki w miejscowości Źródła pod Wrocławiem można znaleźć w całej Europie. Obecnie nawet 60 proc. wyrobów firmy trafia na eksport, m.in. do Niemiec, Włoch, Francji, Austrii, Czech, Belgii i Holandii. Przez lata Empol dopracował się marki, która stała się rozpoznawalnym synonimem produktów wysokiej jakości.
Uczestnictwo w programach podobnych do DCG to świadoma polityka firmy. Zresztą certyfikaty wręczane przez kapitułę to jedne z wielu nagród potwierdzających jej wiarygodność.
- To jasny sygnał, że nasza marka jest godna zaufania. - mówi Ewa Siuba. - Dzisiaj klienci, jeszcze bardziej niż kiedyś, boją się nietrafionego zakupu. Dla nich ma znaczenie, że byliśmy wielokrotnie nagradzani przez rzetelną i wiarygodną kapitułę DCG. Takiej rekomendacji nie można podważyć.
DCG to największy program certyfikujący dla firm na Dolnym Śląsku, jeden z najbardziej prestiżowych w kraju. Jest przyznawany firmom, które spełniły restrykcyjnej kryteria. Nie tylko finansowe, lecz także związane z polityką prowadzenia firmy, np. inwestycjami w podnoszenie kwalifikacji kadr czy terminowe wypłacanie świadczeń. Takie też musiała spełnić firma Empol.
Klient najważniejszy
- Wiele firm w kryzysie popełnia podstawowy błąd, dążąc do oszczędności, obniża jakość wyrobów, zaprzepaszcza standardy. Tymczasem to one budują firmę. Ważne jest dostosowanie strategii do potrzeb rynku, a tutaj niezmiennie najważniejszy pozostaje klient. W myśl zasady: ile dam, tyle dostanę - wyjaśnia Ewa Siuba.
Od lat firma stawia na nowatorskie, energooszczędne rozwiązania, stosuje profesjonalny, trzywarstwowy montaż, który w Polsce wciąż należy do rzadkości, zaś w Europie jest powszechnie stosowany. Nie mniej ważny od zaawansowanej technologii jest wysoki standard obsługi. To kluczowe w przypadku firmy, która do klienta dociera poprzez własne salony sprzedaży. Nawet 80 proc. klientów firmy Empol z Dolnego Śląska dociera tutaj dzięki rekomendacji.
- To ludzie budują sukces firmy. Dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do szkoleń pracowników, podnoszenia ich kwalifikacji. Ich zadaniem jest rozpoznanie potrzeb klienta i dopasowanie rozwiązań do jego indywidualnych potrzeb - mówi Ewa Siuba. Obsługa klienta to także profesjonalny montaż stolarki i serwis posprzedażowy, który obowiązuje kilka lat po zawarciu transakcji. - Nawet wysokiej jakości produkt to za mało. Ważna jest wartość dodana do zakupu. W naszym przypadku to gwarancja zaufania, rzetelności, dobrze wykonanej pracy. Każdego klienta obsługujemy tak jak sami chcielibyśmy być obsługiwani - dodaje prezes Empol.
____
NAJLEPSZE FIRMY
Janisław Muszyński, przewodniczący Rady Inicjatorów DCG:
Przez lata istnienia Dolnośląskich Certyfikatów Gospodarczych mieliśmy okazję poznać setki niezwykłych ludzi, pasjonatów, osób niezwykle przedsiębiorczych. Z tej grupy wybraliśmy dziesięć firm, które zasługują na szczególną uwagę.
One, jak pokazuje przykład Empolu, którego sylwetkę prezentujemy dzisiaj, potrafią skutecznie konkurować o klienta na europejskim rynku i to nawet w czasach spowolnienia gospodarczego. Te firmy doskonale promują polski, jakościowy produkt, a tym samym bardzo dobrze promują nasz region.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?