MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dużo ofert na określenie trasy tramwaju na Psie Pole. Czy jest szansa na wybór jednej z nich?

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Kiedy pojedzie tramwaj na Psie Pole? Na pewno nie w trakcie najbliższych lat. Na razie trwa wybór jednej z tras, w czym pomóc ma jedna z firm.
Kiedy pojedzie tramwaj na Psie Pole? Na pewno nie w trakcie najbliższych lat. Na razie trwa wybór jednej z tras, w czym pomóc ma jedna z firm. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Jak pojedzie tramwaj na Psie Pole? Miasto szuka firmy, która przeanalizowałaby dziewięć zaproponowanych wariantów nowej trasy i wybrała najlepsze z nich. Do przetargu stanęło aż 8 spółek, ale tylko jedna mieści się w zakładanym budżecie.

Przebieg trasy planowanego tramwaju na Psie Pole określono w 9 różnych propozycjach. Różnią się między sobą m.in. układem torowiska, zapotrzebowaniem mieszkańców na transport tego typu, wykorzystaniem istniejących szyn czy lokalizacją pętli. Większość opcji prowadzi z Wielkiej Wyspy, łącząc się z torowiskiem przy Stadionie Olimpijskim albo niewybudowaną jeszcze trasą tramwajową na Swojczyce. Więcej o poszczególnych wariantach tramwaju na Psie Pole pisaliśmy tutaj:

Tramwaj na Psie Pole niestety nie znalazł się w planach rozwoju tras autobusowo-tramwajowych do 2027 r., ogłoszonym w maju zeszłego roku. Ale szansa, że inwestycja o którą od lat proszą mieszkańcy, powstanie. Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na analizę zaproponowanych wariantów i uporządkowanie ich od najlepszego do najgorszego.

Celem przetargu jest uzyskanie minimum dwóch wariantów trasy tramwajowej w kierunku Psiego Pola, co ułatwi podjęcie decyzji o ostatecznym wyborze przebiegu trasy. To z kolei umożliwi przystąpienie do dalszych etapów przygotowania inwestycji. Wybrana firma powinna określić dla każdego wariantu m.in. popyt dla każdej z tras, możliwość wykorzystania istniejących linii tramwajowych, oddziaływanie na tereny zielone, rozwiązania umożliwiające bezkolizyjne poprowadzenie chodników i dróg rowerowych, bliskość wałów przeciwpowodziowych czy lokalizację parkingów park and ride. Dodatkowo może zaproponować swój własny wariant, przykładowo z krótszą lub dłuższą trasą lub z nową lokalizacją pętli.

Do przeanalizowania każdej z opcji poprowadzenia tramwaju na Psie Pole zgłosiło się aż 8 spółek. Tylko jedna z nich mieści się w zaplanowanym budżecie, wynoszącym równo 500 tys. zł. To firma Databout z Warszawy, która za ocenę każdego z wariantów zaproponowała 393,6 tys. zł. Reszta kwot waha się od 550 tys. zł do blisko 1,36 mln zł. Termin wykonania analizy wynosi rok od daty podpisania umowy. Czy do tego dojdzie? To pokażą najbliższe tygodnie. Teraz to oferty są analizowane i, jak przyzwyczaiły nas do tego wrocławskie przetargi, prawdopodobnie najtańsza z nich będzie faworytem.

od 7 lat
Wideo

Jak politycy typują wyniki polskiej reprezentacji?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska