Na system wdrażany przez DSDiK składa się kilka elementów. Comarch Ergo ma zapewnić zarządzanie infrastrukturą drogową, Comarch EZD to elektroniczny obieg dokumentów, a e-Urząd to platforma służąca do sprawnego załatwiania spraw urzędowych.
– Wszelkie procesy zarządcze w DSDiK są związane z przetwarzaniem ogromnej liczby dokumentów. W związku z tym konieczne jest również wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów, wykorzystującego w sposób bezpośredni dane drogowe w wydawanych decyzjach. Rdzeniem architektury naszego systemu jest platforma świadczenia e-usług elektronicznych dla obywateli i przedsiębiorców – mówi Agata Adamczyk, kierownik działu informatyzacji Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Nowe technologie pozwolą na zarządzanie danymi z 2400 km dolnośląskich dróg. Informacje takie jak ewidencja majątku czy stan dróg będą pozyskane m.in. przy zastosowaniu skanowania laserowego i fotografii sferycznej.
Także załatwianie spraw biurowych ma być łatwiejsze. System pozwoli złożyć wniosek na zajęcie pasa drogowego, zatwierdzić projekty organizacji ruchu drogowego oraz otrzymać podpisaną elektronicznie decyzję administracyjną.
Zebrane dane będą przechowywane w zewnętrznej chmurze obliczeniowej. Do wszystkich funkcjonalności systemu urzędnicy będą mieli dostęp z poziomu przeglądarki internetowej.
Comarch ma czas na zrealizowanie projektu „Elektroniczne Usługi Publiczne Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu” do końca lipca 2020 roku. Wartość umowy opiewa na kwotę 4 933 560 zł, z czego 85% pochodzi z dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?