Drogi rowerowe na Armii Krajowej bez wykonawcy. Zadanie WBO musi poczekać

Marcin KrukZaktualizowano 
Ten projekt WBO uzyskał wiele głosów. Rowerzyści podkreślali, że na Armii Krajowej potrzebne są ścieżki po obu stronach ulicy. Miałoby to poprawić bezpieczeństwo w tamtym rejonie i w przyszłości, w związku z planowaną Aleją Wielkiej Wyspy, lepiej skomunikować Tarnogaj z Biskupinem. Jednak oferta jedynego wykonawcy została odrzucona. zdj. ilustracyjne / Gazeta Wrocławska
Ten projekt WBO uzyskał wiele głosów. Rowerzyści podkreślali, że na Armii Krajowej potrzebne są ścieżki po obu stronach ulicy. Miałoby to poprawić bezpieczeństwo w tamtym rejonie i w przyszłości, w związku z planowaną Aleją Wielkiej Wyspy, lepiej skomunikować Tarnogaj z Biskupinem. Jednak oferta jedynego wykonawcy została odrzucona.

Budowa ścieżek rowerowych po obu stronach Armii Krajowej, czyli zadania w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego przesunie się w czasie. Wrocławskim Inwestycjom nie udało się znaleźć wykonawcy pierwszego etapu, czyli firmy, która stworzyłaby projekt i kosztorys. Jedyna oferta, firmy Drogtim Adam Pawłucki, została odrzucona, ponieważ wykonawca nie złożył wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny. Wobec tego przetarg został unieważniony. Drogtim zaoferował swoje usługi za 110 000 zł, a WI planowały wydać na ten etap 160 000 zł.

Zamiar budowy nowych ścieżek spotkał się z dużą przychylnością głosujących. Podczas ustalania zadań WBO 2018 zyskał 810 głosów. Uzasadniając potrzebę powstania nowych ścieżek pisano, że te istniejące na Armii Krajowej są wąskie, ciasne i jednokierunkowe, co powoduje niebezpieczne sytuacje.

Przypomnijmy, że nowe ścieżki mają być poprowadzone od zjazdu w ul. Krakowską do Begedaina i w prawo do wjazdu do parku Tarnogajskiego. Po drugiej stronie ulicy droga rowerowa miałaby zaczynać się w okolicach „ślimaków” na Krakowskiej i przebiegać do końca bariery energochłonnej. Miasto dopuszcza budowę na istniejącej ścieżce lub chodniku. Zaplanowana szerokość nowych dróg rowerowych wynosi od 2 do 2,5 m.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-19T10:09:14 02:00, Gość:

Co prochy i wóda potrafią zrobić z "człowiekiem"

2019-07-19T10:24:22 02:00, Gość:

Zgadza się - przykłady widać na ulicy debili pedałujcych w słuchawkach myślący,że mają 7 żyć i mających wyjebane na wszystko bo na nic nie patrzą.Wóda prochy żarcie pestycydów oraz picie plastiku z butelki i nap..ce słońce non stop w pusty łeb robią swoje

Zdechniesz szybciej niż ci których opluwasz. Ponieważ zgniecionego auta nie da się wepchnąć do trumny strażacy będą musieli cię wyciąć ze środka i zeskrobać łopatką wnętrzności do jakiegoś worka

G
Gość
2019-07-19T11:24:48 02:00, Gość:

Co ty wygadujesz z a bzdury! Oczywiscei że jest na slimaku pas rowerowey. Biegnący osobno, nie na chodniku, poza jezdnią i ododzielony od niej bariera energochłonną. Byłeś tam w ogóle?

Chłopie, piszesz że nie da się hjechać po slimaku zima??? Tozostaw rowerejk i nie wychodź z domu. Czy jako kierowca mam płakać że zimą spoadł snieg i muszę wolniej jeździć?

Zanim zaczniesz rzucać inwektywami, pomyśl o sobie

Jednak jesteś tumanem i nie potrafisz nawet przeczytać uważnie co ci napisałem.

Gdzie ty tam masz pas rowerowy?

Ty chyba nawet nie wiesz co to jest pas rowerowy.

Pas rowerowy to jest jeden z pasów w jezdni przeznaczony do jazdy rowerem .Tobie się chyba myli z tym chodniczkiem https://www.google.pl/maps/@51.0867937,17.0698649,3a,75y,38.96h,62.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sT2HtyNanR-JhZnduGhTf8A!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

Rowerzysci jadący od Księża Małego wjeżdżają tym ślimakiem

https://www.google.pl/maps/@51.0858313,17.0710804,3a,53.8y,317.86h,92.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKq-5GgOjKICXr4TFrjYJrw!2e0!7i16384!8i8192?hl=en na którym nie ma nawet chodnika nie mówiąc o pasie dla rowerów czy drodze dla rowerów. To co mówisz o jeżdżeniu w zimie dowodzi że nie masz pojęcia o materii w jakiej się wypowiadasz.Nigdy nie jechałeś po odlodzonej jezdni jednośladem wiec co ci będę tłumaczył fizykę jazdy po stromym podjeździe. Pewnie chciałbyś by tam piesi szli po jezdni i pchali rowery albo aby ci się przewracali przed samą maską. Na Armii Krajowej ścieżki są obecnie jednokierunkowe a jak komuś się już uda wjechać na wiadukt to przez bariery energochłonne musi jechać z wiaduktu wraz z rozpędzonymi do 100 km/h autami https://www.google.pl/maps/@51.0874331,17.0689674,3a,75y,245.96h,69.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGKWS2tYnvz9LPnEXcjkngA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Wyjazd z ul.Wilczej czyli Mekki rowerzystów jeżdżących wzdluz Oławy również jest zablokowany https://www.google.pl/maps/@51.0882281,17.0669758,3a,75y,106.06h,85.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYPTUxgVeBt_rBKXY0kt64w!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Cyklochodnik po prawej jest nieoznakowany .Ci którym się nie chce jeździć wokół węzła i szukać wjazdu wnoszą rowery po schodach https://www.google.pl/maps/@51.0875357,17.0686166,3a,75y,111.94h,73.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sj8y9xSuyeY4EdPrelupy8w!2e0!7i16384!8i8192?hl=en Nie istnieje wjazd z jezdni ani cyklochodnik na rampie nie jest oznakowany https://www.google.pl/maps/@51.0869314,17.0690596,3a,75y,264.9h,81.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHz111CWGMllQJc7e1ZcmcQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Zjeżdżając z tej rampy nie ma znaków czy ścieżka prowadzi do centrum czy na Ksieże a może się kończy.Nachylenie tej rampy również nie spełnia norm drogowych bo była robiona dla pieszych a nie dla rowerów.Generalnie prawo zabrani na wspólnej rampie puszczać ruch rowerowy i pieszych bez separacji. Rampa nie ma tez bariery i rozpędzony rowerzysta gdy dojdzie do konfliktu z pieszym lub rowerzystą jadącym w przeciwna stronę to stoczy się ze stromego zboczą. Mam ci podać normy szerokości dla dwukierunkowych dróg rowerowych gdy na nich jest dopuszczony ruch pieszych? Pewnie nie wiesz kto tam ma pierwszeństwo i jak zagwarantować pierwszeństwo i BRD jak piesi nie maja wyznaczonej strony do poruszania się.Zjeżdżając z wiaduktu na zachód nie wiadomo czy jest tam droga dla rowerów czy cyklochodnik a że są dwa chodniki to nie wiadomo którym jechać. Piesi mogą wejść na drogę dla rowerów bo brakuje znaków że to ddr https://www.google.pl/maps/@51.0856604,17.0663026,3a,19.1y,218.73h,88.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sjM7wN96dXvQQk4fBuuUjsg!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Czyli co jechać nieoznakowaną droga dla rowerów pod prąd czy jechać chodnikiem?

Szkoda na takiego jak ty czasu aby wykazywać wszystkie nieprawidłowości i braki na tej trasie rowerowej.Jesteś arogantem jak wielu autoholików.Zgłaszający do WBO wiedzieli po co to robią a gamonie tylko przeszkadzają bo rozumkiem nie ogarniają

M
Mat
2019-07-19T08:49:22 02:00, Gość:

Ci co jadą chodnikiem po północnej stronie Armii Krajowej potem muszą nieść rowery po 3 stromych schodach. Zatem na tych schodach jak i na zjazdach robi się w zimie problem.Ani jechać po śliskiej pochyłości ani prowadzić rower, bo na ślimakach nie ma chodników, itd.Olać tumana

2019-07-19T11:24:48 02:00, Gość:

Co ty wygadujesz z a bzdury! Oczywiscei że jest na slimaku pas rowerowey. Biegnący osobno, nie na chodniku, poza jezdnią i ododzielony od niej bariera energochłonną. Byłeś tam w ogóle?

Chłopie, piszesz że nie da się hjechać po slimaku zima??? Tozostaw rowerejk i nie wychodź z domu. Czy jako kierowca mam płakać że zimą spoadł snieg i muszę wolniej jeździć?

Zanim zaczniesz rzucać inwektywami, pomyśl o sobie

Po polnocnej stronie, napisal... Ty piszesz o poludniowej...

61

Względem rażącej ceny. Zapewne oferent nie uwzględnił tego co w przetargu pod stołem...

o
oficer kajakowy

bardzo dobra wiadomość, można zadanie POdzielić na mini przetargi xD

p
pedalarz

a co się dzieje z rowerową obwodnicą wrocławia? wzdłuż wiaduktu miała byc droga(gaj/krzyki)

G
Gość
2019-07-19T08:49:22 02:00, Gość:

Ci co jadą chodnikiem po północnej stronie Armii Krajowej potem muszą nieść rowery po 3 stromych schodach. Zatem na tych schodach jak i na zjazdach robi się w zimie problem.Ani jechać po śliskiej pochyłości ani prowadzić rower, bo na ślimakach nie ma chodników, itd.Olać tumana

Co ty wygadujesz z a bzdury! Oczywiscei że jest na slimaku pas rowerowey. Biegnący osobno, nie na chodniku, poza jezdnią i ododzielony od niej bariera energochłonną. Byłeś tam w ogóle?

Chłopie, piszesz że nie da się hjechać po slimaku zima??? Tozostaw rowerejk i nie wychodź z domu. Czy jako kierowca mam płakać że zimą spoadł snieg i muszę wolniej jeździć?

Zanim zaczniesz rzucać inwektywami, pomyśl o sobie

G
Gość
2019-07-19T09:31:46 02:00, Gość:

Tylko milicyjne gumowanie działa cuda.Każdy pedalarz powinien poznać smak gumy

2019-07-19T10:22:21 02:00, pytam się:

Czemu chcesz bić policyjną pała swoich obu tatusiów i księży katolickich??

Skąd wiesz pedalarzu kogo on chce bić ? wizojiner po prochach czy inny wróżbita z wizjami po pestycydach plastiku ?

G
Gość
2019-07-19T10:09:14 02:00, Gość:

Co prochy i wóda potrafią zrobić z "człowiekiem"

Zgadza się - przykłady widać na ulicy debili pedałujcych w słuchawkach myślący,że mają 7 żyć i mających wyjebane na wszystko bo na nic nie patrzą.Wóda prochy żarcie pestycydów oraz picie plastiku z butelki i nap..ce słońce non stop w pusty łeb robią swoje

p
pytam się
2019-07-19T09:31:46 02:00, Gość:

Tylko milicyjne gumowanie działa cuda.Każdy pedalarz powinien poznać smak gumy

Czemu chcesz bić policyjną pała swoich obu tatusiów i księży katolickich??

f
fgh

BOJKOT czy NIEUDOLNOŚĆ ? BAŁAGAN w MIASTACH rządzonych przez POlskę-KOlesi np.: w szkołach kolejki do lekarzy wywóz i ceny śmieci korki i remonty ulic itd. /W-wa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań, Szczecin itd./.

G
Gość
2019-07-19T09:31:46 02:00, Gość:

Tylko milicyjne gumowanie działa cuda.Każdy pedalarz powinien poznać smak gumy

Co prochy i wóda potrafią zrobić z "człowiekiem"

G
Gość
2019-07-19T09:36:52 02:00, Szprycha:

Cytat: " ...została odrzucona, ponieważ wykonawca nie złożył wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny. Wobec tego przetarg został unieważniony. Drogtim zaoferował swoje usługi za 110 000 zł, a WI planowały wydać na ten etap 160 000 zł."

Kazali mu się tłumaczyć dlaczego zrobi to o ca, 50 000 taniej?!!! Tak dbają obywatelskie pieniążki? Ktoś ich zapyta dlaczego?

Dlatego że normy KNR dokładnie wyliczają robociznę i przy zaproponowanej stawce się nie zgadza. Wystarczyłoby aby wykonawca dał uzasadnienie że np odpada transport bo bedzie dzierzawil sprżet loaklnei alboz e ma stsłych rpacownikow i w formie maja noskie pensje itd. Chdozi o to aby wykoanwca neirpozgrzebał inwestycji aby dac tylkoz atrudnienie ludziom bo mu jakis kontraktnie wyapił a potem bedzie zadał aneksu z podwyżka 70% podonie jakna Hubskiej gdzie w efekcie wprowadzenei drugiego wykonawcyna rozgrzbana ulice podneisie sumaryczne koszty i nei zawsze można sciagnać kary umowne z perwszego wykonawcy krore by te koszty pokryły.

Nic złego w konkurencji cenowej ale ważne są rekomendacje a to firma nowa . Teraz gdy wszyscy podnoszą ceny dziwi aż taka obniżka.Może wykonawca czegoś nie uwzględnił czy nie zrozumiał w zamówieniu.On nie było drzucony przez zbyt niska cenę tylko przez brak odpowiedzi. Jak ktoś ma problem z komunikacja to pewnie będzie miał problemy z wykonawstwem.Mogą dochodzić też kombinacje ze podstawiona firma ma odkryć w ten spsoób ile pieniędzy ma inwestor.Może być swoista gra polegająca na przeciąganiu przetargu aby w kolejnym podejściu inwestor zmiękł i dołożył.Wykonawcy wiedzą że często środki przepadają jak nie są wykorzystane w czasie. Czasem graja an zwłokę aby skonczyl się sezon urlopowy .Firmy lokalne się dogadują i hurtem nie przystępują do kontraktu.Tworzą konsorcja aby to dogadywanie szło lepiej i aby z sobą nie konkurować ceną.Nie wyręczaj inwestora w ostrożnosci bo WI już się wiele razy przejechały.Firma która nie odpowiedziała jak stanie do drugiego przetargu traci zaufanie.Sytuacja jest dziwna bo zrobienie kosztorysu tez kosztuje.Może firma już złapała kontrakt i ma gdzieś ten przetarg dlatego nie raczyła odpowiedzieć. Sugerowałoby to że to było zapchajdziura w terminach czyli stawanie do 2 przetargów na ten sam termin.Efekty mogą być takie jak na Grabiszyńskiej gdzie poślizg był prawie roczny.

Sytuacja jest nieciekawa jeśli staje jeden oferent bo to oznacza rynek wykonawców.Chyba już czas wprowadzić firmy z poza rejonu bo lokalne stworzyły trust

G
Gość
2019-07-19T08:49:22 02:00, Gość:

Na Armii Krajowej są już ścieżki rowerowe po obu stronach. Lobby rowerowe chyba na rowerach nie jeździ, że tego nie wie. Do tego Jest nawet przejazd pod wiaduktem z którego mogą korzystać rowerzyści!!!.

W tym rejonie jest jak w Holandii. Lobby rowerowe chcie zmian które wogóle nie mają sensu.

2019-07-19T08:52:36 02:00, Gość:

ból dupy z rana jak smietana :D idac tym tropem, mozna powiedziec, ze nie ma po co remontowac drog dla samochodów, co z tego....

Ten tuman nie wie, że te stare ścieżki są jednokierunkowe bo wciśnięte pod żywopłot i mają miejscami jeden metr szerokości a jak żywopłot się rozrośnie to pół metra.Nie można nimi przejechać między przecinającymi ulicami a trzeba by zmieniać stronę ulicy co nie zawsze jest możliwe bo brakuje tam przejść a przy tych co są nie ma przejazdów. Są też łączniki pozwalające zmienić stronę ulicy ale zablokowano je barierami. W efekcie rowerzysci którzy nie chcą jechać pod prąd jadą po chodniku.Nie można zatem jechać z Ziębickiej do Łagiewnickiej ani do Tarnogajskiej czy Bogedaina .Nie można jechać z Nyskiej do Pięknej lub choćby poza samym osiedlu Oaza czy Punkt Piękna bo trzeba by jechać druga strona ulicy czyli już nie po własnym osiedlu. Trudno aby rowerzysci nadkładali pol kilometra czy kilometr cofając się do Bardzkiej gdzie są przejazdy.

Trudno aby Zieleń Miejska co 2 miesiace przycinała 2 kilometry żywopłotów a są tam niebezpieczne kolczaste krzaki które jak się rozrosły to porwały ludziom odzież i mocno poharatały np twarz. Nawet oko można stracić jak się taki kolec wbije w brew prze prędkości 25 km/h . Na wiadukcie ścieżka jest tylko po jednej stronie więc jakby tam rowerzysci przebiegali przez pas zieleni to stwarzaliby zagrożenie bo aut z wiaduktu jada rozpędzone często ponad 100 km/h. Na tej stronie co jest ścieżka nie ma separacji ruchu a z asfaltu wystają ostre kątowniki po odcięciu wiaty przystankowej. Ponieważ cześć rowerzystów zjedzą tam z górki a droga cześć jedzie pod górkę to miedzy nimi plątają się piesi i robi się niebezpiecznie przez brak separacji ruchu. Jeśli ścieka jest wąska mająca około 1 m to niemozliwe jest bezpieczne na niej wyprzedzanie czy wymijanie. Chodniki są tam szerokie na często prawie 10 m toteż polowa rowerzystów jeździ po chodniku. To chyba normalne że w tej sytuacji należy zrobić tam dwukierunkowe ścieżki? A jeśli ktoś mówi że jest dobrze to jak pisałem, to tuman. Jadący obok ścieżki pod prąd niszczą koła bo walą w krawężniki. Jest sporo konfliktów w rejonie przystanków.Są problemy z wyjeżdżającym ciężkim sprzętem z sąsiadujących baz .Przy jednej takiej bazie był żywopłot wysoki an 2 metry zasłaniający wycedzające dźwigi ale już go chyba wycieli .Może ktoś tam zginał. Przez 30 lat trwało tam latanie dziur i obniżanie krawężników na ścieżkach więc jest już znośnie ale jeszcze trochę jest do zrobienia.Na tą wąska metrową sciezke nie może wjechać żaden plug do odśnieżania chodników i ścieżek.Na Tarnogórskiej przejazd rowerowy nie trafiał w ścieżkę a w trawnik. Już tam wyasfaltowali ale jest mały azyl dla rowerów przy torowisku i może być niebezpiecznie jak stanie tam więcej niż 2 rowery.Ociekający z jezdni nie będą mieli gdzie wjechać jak naprzeciwko w azylu będą stali rowerzysci a nie będą mogli się odsunąć jak będzie jechał tramwaj.Po północnej stronie działkowicze jeżdżą pod prąd bo inaczej nie mają się jak dostać na działki. Jadący od Księża Małego czy od Wilczej wjeżdżają na tę cześć Armii Krajowej która nie ma ścieżki. Na ślimakach nie ma pasów rowerowych.Po zjechaniu z wiaduktu nie ma jak przejechać przez Krakowską aby dostać się na ścieżkę po północnej stronie Krakowskiej np. jadąc do Parku Wschodniego.

Ci co jadą chodnikiem po północnej stronie Armii Krajowej potem muszą nieść rowery po 3 stromych schodach. Zatem na tych schodach jak i na zjazdach robi się w zimie problem.Ani jechać po śliskiej pochyłości ani prowadzić rower, bo na ślimakach nie ma chodników, itd.Olać tumana

S
Szprycha

Cytat: " ...została odrzucona, ponieważ wykonawca nie złożył wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny. Wobec tego przetarg został unieważniony. Drogtim zaoferował swoje usługi za 110 000 zł, a WI planowały wydać na ten etap 160 000 zł."

Kazali mu się tłumaczyć dlaczego zrobi to o ca, 50 000 taniej?!!! Tak dbają obywatelskie pieniążki? Ktoś ich zapyta dlaczego?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3