Droga S5 Wrocław - Poznań: GDDKiA ogłosiła przetarg na 3 odcinki (WIZUALIZACJE)

Bartosz Józefiak
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na trzy odcinki drogi S5 Wrocław - Poznań na Dolnym Śląsku.

- Dziś ogłosimy 5 nowych przetargów na drogi ekspresowe (trzy odcinki S5 w dolnośląskim, dwa odcinki S7 w warmińsko-mazurskim) – w sumie na kolejne około 70 km nowych dróg ekspresowych - można było rano przeczytać w komunikacie na profilu facebookowym GDDKiA.

Dolnośląski odcinek drogi S5 – od węzła Wrocław Północ na autostradowej obwodnicy Wrocławia do Korzeńska na granicy województw – będzie miał 50 km. Wiadomo już, że nie będzie on realizowany w całości w ramach jednego przetargu.

Droga będzie miała dwie jezdnie w każdą stronę. Kierowcy aut osobowych rozwiną na niej maksymalną prędkość 120 km/h. W ciągu nowej drogi powstanie 7 węzłów drogowych: Żmigródek (gdzie S5 połączy się z drogą nr 5), Żmigród (skrzyżowanie z drogą wojewódzką Żmigród - Wołów), Krościna, Prusice, Trzebnica (skrzyżowanie z drogą Oborniki Śląskie - Trzebnica), Kryniczno - gdzie połączy się z drogą nr 5 oraz Wrocław Północ, czyli połączenie z AOW.

Budowa trasy ma rozpocząć się w 2014 roku i potrwa do 2016 r.

Opóźni się otwarcie budowanego odcinka tej trasy w województwie wielkopolskim - na odcinku Kaczkowo - Korzeńsko. Wykonawca - austriacka firma Alpine Bau - ogłosił upadłość i odstąpił od umowy. GDDKiA oddział w Poznaniu będzie musiał wybrać nowego wykonawcę. Odcinek miał być gotowy we wrześniu tego roku. Nie wiadomo, o ile teraz opóźni się jego powstanie.

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kacper

Dyzma z swoją PO dużo obiecywał i nic w czasie nie skończył.Praktycznie wszystkie drogi rozgrzebano i niedługo zaczną się remonty.

ł
łoś

W 2040 przy założenie, że firma nie zbankrutuje lub się nie wycofa, że powtórnie rozpisany przetarg nie zostanie unieważniony, że nie skończą się fundusze przewidziane na inwestycje, że nie rozkradną materiałów, że ... w cholera dużo tych "że" :) A na poważnie to nie ma się co cieszyć z kilku topornie zrobionych obrazków, z których nic kompletnie nie wynika.

g
guc

jak najbardziej potrzebna na tej trasie

a
aa

tak na zdrowy rozum, czy gdyby były przeplacane to firmy by bankrutowały? raczej nie.
Druga sprawa. ZAWSZE GDDIKA wylicza ile dany odcinek może kosztować. zazwyczaj przetargi wygrywalły firmy co dawały cenę 20-30% niższą od kosztorysu. Wiec jak można przepłacać?
trzecia sprawa, gdyby był przepłacone to już dawno UE by zaaregowała, bo to w 50% ich kasa.
Widać, ze kłamstwo potwrzanie milion razy staje się prawdą, czyzby opozycja stosowała zasady swoich idoli?

q
q

co za przygłup pisze ten artykuł albo robi kopiuj wklej bo sam nic nie potrafi spłodzić tylko dalej z błędami wstawiają

W
W-w

jeden pas byłby przeznaczony na ścieżkę dla rowerów

j
jezdniowiec

Bardzo dobre rozwiązanie. Można podzielić ruch. Na jednej towarowo-ciężarowy a na drugiej osobowo-wyścigowy. Nareszcie wyprzedzimy skostniały system dróg europejsko-amerykańskich.

R
Rybak

Skoro uważasz, że budowa tuneli jest tańsza niż estakad to myślę, iż studiujesz ochronę środowiska...

G
Greg

Ciekawe jak dużo przepłacone będą te przetargi?Ciekawe ile naszych ciężko zarobionych pieniędzy miłościwie panujący spuszczą w kiblu?Jak na razie polecam lekturę NIK-u pt:"8,7 mld zł - to finansowa skala nieprawidłowości wykryta przez Najwyższą Izbę Kontroli w instytucjach państwowych w 2012 roku."

f
fistach z tej, no...

myślałby kto, na drogach to widać, w necie anonimowo to wszyscy jak baranki, ale w trasie to gaz do dechy

S
Student

bo tylko bezmozgi jezdza szybciej.

S
Student

ani to tanie w budowie ani to nie praktyczne ani pzepustowosci dobrej nie ma ani nawet nie wyglada dobrze. Tragiczne to jest i w dodatku duzym kosztem. Powinno sie wpuscic w ziemie kawalek trasy i nad nia wybudowac spore rondo od razu ze wszystkimi zjazdami. Bardzo duzo tego typu zjazdow jest na angielskich eMkach i to jest jedno z najnowszych i najlepszych rozwiazan - w dodatku tanszych niz pozostale. A amerykanskie 5 poziomowki moze i maja cudowna przepustowosc ale sa za drogie i zajmuja za duzo miejsca.

f
fistach z krulpewki

Da ktoś więcej?

m
matka Królów

"kierowcy aut osobowych rozwiną na niej maksymalną prędkość". I tu powinna być kropka.

J
Ja

Jest 22 w piątek a artykuł wciąż mówi "Dziś ogłosimy "
Albo już ogłosili, albo nie ogłoszą dzisiaj. To co w końcu, panie autorze artykułu. Coś pan niewiele się do niego przyłożył!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3